Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V40: místo přímého nástupce dorazí celá rodina, i s levnějšími klony z Číny
21.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové se dali do ještě bližšího holportu s Číňany. Na platformě CMA tak postaví řadu modelů odlišených vzhledem, motory či bezpečnostní technikou.
Poslední generace Volva V40 je sice na trhu teprve druhým rokem, to ovšem švédské automobilce nebrání myslet na budoucnost. Ta přitom nebude evoluční, nýbrž revoluční, neboť značka nechystá jednoho či dva nástupce, ale rovnou celou rodinu. Dočkat bychom se tak neměli jen hatchbacku, ale rovněž sedanu, pětidveřového crossoveru a několika dalších derivátů. Mimo to pak dorazí i levnější verze těchto prémiových modelů, neboť Volvo na projektu spolupracuje s mateřskou automobilkou Geely.
Tento krok nakonec vzešel z marné snahy Volva nalézt vhodného partnera k vývoji malé platformy. „Jsme pány našeho vlastního osudu,“ říká Mäts Fagerhag, který je šéfem daného projektu a předtím vedl jednání s ostatními výrobci. Partnerství se značkou Geely přitom popisuje počítačovou terminologií „plug and play“, na jejímž základě vzniknou nové modely dokonce na pěti úrovních. Nesmíme totiž zapomínat, že Geely se v Číně prodává pod několika označeními a různou výbavou.
Zatímco vozy značky Volvo budou naprostým vrcholem, modely určené pro čínský trh dostanou méně komplikované pohonné jednotky, zavěšení i bezpečnostní technologie. Tak prý bude moci každá varianta plně zasáhnout zákazníka i splnit emisní a bezpečnostní požadavky. Platforma označovanou jako CMA (C-segment Modular Architecture) však bude podepírat každou z nich.
Zajímavé přitom je, že ačkoliv se centrála projektu zvaného CEVT (China Euro Vehicle Technology) nachází v Göteborgu poblíž hlavního technického střediska Volva, od ostatních divizí byla separována. Švédská značka přitom spadá pod tu čínskou a dokonce s ní i na výše zmíněném projektu spolupracuje, přesto zřejmě nechce, aby „stoprocentní Volva” mohla být lacině označována za čínský produkt.
Do těchto detailů ale raději nebudeme zabíhat, a tak jen zmíníme, že první model postavený na architektuře CMA dorazí někdy okolo roku 2017. Díky zmiňované variabilitě by jej ale okamžitě měly následovat další, přičemž vyrábět se budou jak ve Švédsku, tak v Číně.

















Volvo V40 a V40 Cross Country se nedočkají přímých nástupců, ale zcela nové rodiny vyvinuté společně s Geely. Ta však bude hatchback i crossover zahrnovat
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
včera
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nejnovější články
BMW odhalilo plán, jak zajistí, aby vaše příští služební auto byla znovu dieselová mašina
před 2 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 8 hodinami
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
včera
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
včera
Další automobilka pochopila, že si jen s elektřinou nevystačí, je už jen krůček od návratu k žádanému
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
