Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo V40: místo přímého nástupce dorazí celá rodina, i s levnějšími klony z Číny
21.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové se dali do ještě bližšího holportu s Číňany. Na platformě CMA tak postaví řadu modelů odlišených vzhledem, motory či bezpečnostní technikou.
Poslední generace Volva V40 je sice na trhu teprve druhým rokem, to ovšem švédské automobilce nebrání myslet na budoucnost. Ta přitom nebude evoluční, nýbrž revoluční, neboť značka nechystá jednoho či dva nástupce, ale rovnou celou rodinu. Dočkat bychom se tak neměli jen hatchbacku, ale rovněž sedanu, pětidveřového crossoveru a několika dalších derivátů. Mimo to pak dorazí i levnější verze těchto prémiových modelů, neboť Volvo na projektu spolupracuje s mateřskou automobilkou Geely.
Tento krok nakonec vzešel z marné snahy Volva nalézt vhodného partnera k vývoji malé platformy. „Jsme pány našeho vlastního osudu,“ říká Mäts Fagerhag, který je šéfem daného projektu a předtím vedl jednání s ostatními výrobci. Partnerství se značkou Geely přitom popisuje počítačovou terminologií „plug and play“, na jejímž základě vzniknou nové modely dokonce na pěti úrovních. Nesmíme totiž zapomínat, že Geely se v Číně prodává pod několika označeními a různou výbavou.
Zatímco vozy značky Volvo budou naprostým vrcholem, modely určené pro čínský trh dostanou méně komplikované pohonné jednotky, zavěšení i bezpečnostní technologie. Tak prý bude moci každá varianta plně zasáhnout zákazníka i splnit emisní a bezpečnostní požadavky. Platforma označovanou jako CMA (C-segment Modular Architecture) však bude podepírat každou z nich.
Zajímavé přitom je, že ačkoliv se centrála projektu zvaného CEVT (China Euro Vehicle Technology) nachází v Göteborgu poblíž hlavního technického střediska Volva, od ostatních divizí byla separována. Švédská značka přitom spadá pod tu čínskou a dokonce s ní i na výše zmíněném projektu spolupracuje, přesto zřejmě nechce, aby „stoprocentní Volva” mohla být lacině označována za čínský produkt.
Do těchto detailů ale raději nebudeme zabíhat, a tak jen zmíníme, že první model postavený na architektuře CMA dorazí někdy okolo roku 2017. Díky zmiňované variabilitě by jej ale okamžitě měly následovat další, přičemž vyrábět se budou jak ve Švédsku, tak v Číně.








Volvo V40 a V40 Cross Country se nedočkají přímých nástupců, ale zcela nové rodiny vyvinuté společně s Geely. Ta však bude hatchback i crossover zahrnovat
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
Volvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před hodinouK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včeraCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha