Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve

Modernizace jej v určitých ohledech nezvykle trochu ožebračila, současně ale představuje výhodnější nabídku než dříve. A lidé na to slyší, modernizovaný Phideon kupují po tisících.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve

25.2.2021 | Petr Miler

Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve

/

Foto: Volkswagen

Modernizace jej v určitých ohledech nezvykle trochu ožebračila, současně ale představuje výhodnější nabídku než dříve. A lidé na to slyší, modernizovaný Phideon kupují po tisících.

Možná už jste zapomněli, že Volkswagen v roce 2016 představil na ženevském autosalonu tehdy nový sedan Phideon. Vůz totiž navzdory své evropské premiéře nebyl zacílen na evropské publikum a přes některé náznaky opaku se na starý kontinent v obchodním smyslu slova nikdy nepodíval. Jediným trhem, kde byl a je nabízen, zůstává Čína, kde Volkswagen do roku 2019 prodal přes 55 tisíc exemplářů. To lze vzhledem k třídě a ceně vozu nebylo úplně málo, od roku 2018 ale prodeje začaly slábnout a potřebovaly nový impuls.

Ten přišel loni, kdy Němci pro více než pět metrů dlouhý luxusní sedan nachystali facelift. Nedá se říci, že by byl z ranku těch velkých, detaily ale dokázal zaujmout. Na první pohled je patrná zejména přepracovaná čelní maska a na ni navazující nárazník, povšimnout si lze i rozdílů v grafice zadních lamp, nového loga či úpravou označení Phideon pod ním. Co ovšem doslova bije do očí, je pohled na příď vozu stojícího v přítmí.

S faceliftem se nejluxusnější VW dočkal světelné linky spojující přední světla, která je oddělena logem. Také to ale svítí a vůz tím dává příslušnost ke značce najevo jako žádný před ním. Svítící loga známe z BMW nebo Mercedesů, u VW jde v případě továrních prvků o novinku a byť nemůžeme říci, že by nás tento poněkud cirkusový prvek ohromil, v Číně si na takové věci potrpí.

Změny lze hledat také ve výbavě, zvláště pak v oblasti litých kol. Nový design mají jak sedmnáctky obouvající pneumatiky o rozměru 225/55, tak i osmnáctky s obutím rozměru 245/45 a devatenáctky osazené černými sudy o rozměru 255/40. Modernější je pak také interiér, který je opravdu vypiplaný a působí ve srovnání s konzervativním zevnějškem velmi noblesně.

Podívejte se hlavně na použité materiály, něco jako dřevěný výklopný stolek pro cestující vzadu VW od dob Phaetonu v podobně koncipovaných autech nenabízí. Úroveň je ale patrná i z použitých čalouněni a drobných prvků, jako jsou analogové hodinky v palubní desce. A také ze spousty výbavových prvků - prošívaná kožená zadní sedadla s ventilací, čtyřmístné uspořádání s řadou ovládacích prvků vyhrazených zadním cestujícím, lednička s nápoji... Takhle si člověk Volkswagen běžně nepředstavuje.

Změny se bohužel dotkly i techniky a motorového prostoru - bohužel proto, že ne v pozitivním smyslu slova. Vůz tedy dále stojí na platformě MLB převzaté od Audi, zákazníci už ale mohou volit pouze dvoulitrový čtyřválec s turbem, třílitrový šestiválec a hybridy skončily. Jediná dostupná jednotka dále produkuje 224 koní výkonu a 350 Nm točivého momentu a zmizel i pohon všech kol. Takto vůz nabízí jen přední pohon, což stačí ke sprintu na stovku za 8,1 s. Maximálka činí 240 km/h.

Je to tedy na jednu stranu luxus pro VW vrcholný, na tu druhou docela lidový, neboť vrcholnou limuzínu si nepředstavujete tak, že interiér jako z jachty spojíte v podstatě s technikou Golfu - i to může být předokolka s dvoulitrovým turbem, dokonce silnějším. Na tu druhou je ale třeba říci, že Phideon už si nehraje na Audi a stojí docela zajímavé peníze.

Vůz se prodává od loňského prosince za ceny od 340 tisíc yuanů, což je asi 1,13 milionu Kč, v tzv. Deluxe Edition. Dále lze jít s Premium Edition za 407 CNY (asi 1,35 milionu Kč) a nejdále s Ultimate Edition za 446 tisíc yuanů, tedy cca 1,48 milionu Kč. Nejsou to ceny pro každého, to jistě ne, dobře vybavený Superb ale dnes stojí podobně a toto je auto z jiného ranku. Auto má standardně věci jako LED světla, střešní okno, samozatmavovací zrcátka, elektrická vyhřívaná sedadla, automatické parkování, tempomat, automatickou klimu nebo navigaci, což není zlé.

Pokud ovšem sáhnete po vrcholu, dostanete i věci jako čtyřzónovou klimatizaci, všechna sedadla vyhřívaná, ventilovaná a s masážní funkcí, ony stoly, kůži nappa, vzduchový podvozek, matricové LEDky, 360° parkovací kameru, noční vidění, elektrické dovírání dveří, ledničku, audiosystém Dynaudio a ještě asi tisíc prvků, které nechceme vyjmenovávat, ale představují asi tak 98 % věcí, které se dnes dají koupit do limuzín nejvyšší třídy. A tady jsou ve standardu nejvyšší verze za cenu pod 1,5 milionu. To zní skutečně zajímavě.

Není tedy divu, že Číňané na Phideon opět slyší a i v této době jej kupují, jako diví. Automobilka se pochlubila tím, že po uvedení modernizované verze na trh loni i letos její prodeje meziročním rostou více jak 100% tempem a hned první, necelý měsíc prodejů loni v prosinci znamenal s téměř 2 600 dodanými vozy třetí nejlepší obchodní výsledek za celou dobu existence Phideonu. Škoda, že se tento vůz nikdy nepodíval do Evropy - na rozdíl od technicky velmi sofistikovaného Phaetonu je to mnohem více Volkswagen a skutečně nabízí hodně luxusu za relativně lidové ceny. Na to by tu mohlo pár lidí slyšet.


Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 1 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 01Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 2 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 02Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 3 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 03Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 4 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 04Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 5 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 05Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 6 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 06Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 7 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 07Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 8 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 08Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 9 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 09Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 10 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 10Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 11 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 11
Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 12 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 12Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 13 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 13Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 14 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 14Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 15 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 15Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 16 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 16Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 17 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 17Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 18 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 18Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 19 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 19Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 20 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 20Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 21 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 21Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 22 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 22Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 23 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 23Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 24 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 24Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 25 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 25Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 26 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 26Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 27 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 27Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 28 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 28Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 29 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 29Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve - 30 - VW Phideon 2021 facelift lepsi 30
Volkswagen Phideon po faceliftu válí, i když nabízí dost nepřesvědčivou techniku bez jakékoli alternativy. Nabízí ale hromadu prostoru a luxusu za solidní ceny a lidé jej kupují skoro nejvíce za celou historii jeho působení na trhu. Foto: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše