Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vrcholná Škoda Kodiaq po dvou letech skončila, důvody není třeba dlouze hledat
7.9.2020 | Petr Prokopec
O jejím konci se mluví už nějaký čas, teď je skutečností. Nějaká forma náhrady má v budoucnu dorazit, podle všeho ale půjde o odvar, současná Škoda Kodiaq RS končí bez náhrady.
Na počátku letošního roku se začalo mluvit o brzkém konci motoru 2,0 BiTDI. To bylo do jisté míry překvapivé, neboť ze zákaznického úhlu pohledu jde o jednu z preferovaných jednotek. Jak ale nejspíše již tušíte, EU a její emisní limity vybíjejí z nabídek jeden zajímavější motor za druhým - ať už kvůli spotřebě resp. emisím CO2 nebo exhalacím skutečných škodlivin. A 2,0 BiTDI je další obětí.
Právě kvůli tomu se zavřela voda nad Škodou Kodiaq RS, která ostatně tento motor jako jediný český zástupce používá. Koncern VW oznámil, že s výrobou agregátu skončí v 25. týdnu letošního roku, tedy v červnu. Sportovně koncipované SUV ovšem mělo zůstat v nabídce až do podzimu. Zájem v minulých týdnech nicméně evidentně převýšil zájem z předchozích měsíců, neboť aktuálně již Kodiaq RS v konfigurátoru nenajdete. A podobně neslavně nejspíše skončíte také u prodejců, neboť mizí i skladové zásoby.
Otázkou nicméně je, co bude dál. Škoda totiž ve chvíli, kdy se objevily první informace o konci motoru, důsledně prohlašovala, že Kodiaq RS jako takový nekončí, teď ale evidentně skončil. Podle aktuálních zpráv by se tato varianta měla vrátit s jiným motorem v rámci faceliftu, ten ale zatím není na pořadu dne. Nejvíce se v souvislosti s ní mluvilo o plug-in hybridní variantě, ovšem prodejní a marketingový šéf značky Alain Favey nedávno oznámil, že Kodiaq se kombinace benzinového a elektrického motoru „v dohledné době nedočká“. Značka totiž nepředpokládá, že by pro takové provedení existovali zákazníci.
Do jisté míry je to i pochopitelné, neboť na trhu je již plug-in hybridní Superb, stejně jako plug-in hybridní Octavia. K tomu navíc nově přibyl ryze elektrický crossover Enyaq. To je více než dostačující nabídka pro milovníky elektrifikace, další model by víceméně jen kradl klientelu svým příbuzným. Je tedy nanejvýš pravděpodobné, že Kodiaq RS bude muset zamířit jiným směrem. Tím benzinovým to ale s největší pravděpodobností nebude, neboť dvoulitrové TSI by přivedlo do hry ještě více emisí CO2.
Podle všeho tak Kodiaq RS přepřáhne na nový motor 2,0 TDI Evo, jenž pod kapotou Škody Octavia RS TDI dává k dispozici 200 koní. To samozřejmě není nedostačující výkon, oproti stávajícím 237 koním dvakrát přeplňované verze však jde o nemalý deficit. VW Group se nicméně k dieselovým motorům staví zády, sporné je tedy další ladění. Provedení RS tak může vypadnout z nabídky na delší dobu, po kterou budou k dispozici pouze nepřímí nástupci v podobě slabší benzinové či dieselové motorizace.
Jasněji nejspíše bude na sklonku letošního či počátku příštího roku, kdy má být facelift Škody Kodiaq představen oficiálně. Nová nabídka pohonných jednotek bude jasným vodítkem k tomu, zda návrat sportovního SUV máme očekávat či nikoliv. Jakkoliv za ním totiž značka ještě na počátku letošního roku stála, příchod koronaviru mohl dosavadní strategie převrátit vzhůru nohama - v automobilovém světě se šetří na všech úrovních.






Škoda Kodiaq RS skončila kvůli emisím. Značka sice mluví o návratu této verze, její prodejní šéf však vyloučil plug-in hybridní verzi. Ta benzinová pro změnu nedává smysl, nejspíše se tak vrátí diesel, ovšem slabší než dosud. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdy se co jede ve finále v Jerezu včera 15:33
- Časový program na Phillip Islandu včera 15:10
- Vespa koncept store Miláno: The Empty Space včera 08:00
- Diogo Moreira zkompletoval grid MotoGP 2026 14.10.2025
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
Nejnovější články
Byznsmen dekády kupoval nová auta týden co týden, aniž by je prodával. „Nasyslil” jich 1 300, teď se jich všech zbavuje
před 10 hodinamiNěmecký profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před 11 hodinamiAnalytik se pokusil vykreslit prodeje největšího propadáku BMW jako úspěch, spíš ale podtrhl jeho mizérii
včeraJedno z nejošklivějších aut posledních let je okamžitě propadák, automobilka musela hned po začátku prodejů výrazně zlevnit
včeraAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva