Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit

Automobilky dnes nestačí dodávat kde co, zrovna Hyundai ale není z těch, které by měly vážné potíže s nedostatkem dílů. Model Palisade je pak navzdory svému charakteru takový hit, že ani 7 tisíc aut vyráběných měsíčně jen pro USA nestačí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit

4.10.2021 | Petr Prokopec

Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit

/

Foto: Hyundai

Automobilky dnes nestačí dodávat kde co, zrovna Hyundai ale není z těch, které by měly vážné potíže s nedostatkem dílů. Model Palisade je pak navzdory svému charakteru takový hit, že ani 7 tisíc aut vyráběných měsíčně jen pro USA nestačí.

Pokud na našem trhu zatoužíte po velkém Hyundai, musíte si vystačit s 4,8metrovým Santa Fe s cenou od 949 990 Kč s pohonem předních kol resp. od 1 milionu Kč s pohonem 4x4. Na jiných trzích je situace odlišná, neboť Korejci jinde nabízí také své vrcholné SUV Palisade. To evropskou vlajkovou loď překonává o dvacet centimetrů, může tak nabídnout tři řady sedadel. Zákazníci si pak mohou vybrat, zda v té druhé a třetí chtějí dvě nezávislá křesla, nebo třímístnou lavici. Palisade tak dokáže v extrému pobrat až osm pasažérů, což je opravdu neobvyklé.

Prodává se už tři roky, takže nejde o novinku, navzdory tomu jde ale o stále větší hit. Jen v USA se prodává okolo 7 tisíc Palisade měsíčně, což rozhodně není málo, dealeři ale přesto mají problém veškerou poptávku uspokojit. Není to čipy, těch mají Korejci stále dost, továrna v korejském Ulsanu ale více než 6 až 7 tisíc vozů určených pro USA nevyrábí. Američané by ale prý koupili až 9 tisíc aut měsíčně a Korejci nyní řeší, jak poptávku uspokojit - pravděpodobně půjdou cestou rozšíření výroby v továrně v Jeonju, která má primárně na starosti užitkové vozy a zůstává nevytížena.

Palisade se ovšem neprodává jen v Americe. Jednak je k mání v domácí Koreji, kde se prodává okolo dalších 50 tisíc aut za rok. A pak se dá koupit také v Evropě. Alespoň prozatím není k dispozici v zemích EU, lze jej ovšem pořídit v Rusku s 2,2litrovým turbodieselem a 3,5litrovým šestiválcovým benzinem. První zmíněný je naladěný na 200 koní, tři-pětka pak produkuje 249 koní. Zajímavé je, že atmosférický benzinový agregát byl naladěn přímo pro Rusko a jeho specifické benziny, neboť mimo něj produkuje koní 277. Daný krok má ale spojitost i se zdaněním, neboť v Rusku se část poplatků vypočítává podle výkonu.

Palisade se velmi slušně prodává i tam, třebaže k dispozici je teprve od ledna. Nejprve šlo o desítky aut měsíčně, v poslední době ale Hyundai předává zákazníkům mezi 200 a 300 těmito vozy každý měsíc. To není málo, uvážíme-li, že menší a obyčejnější Santa Fe s mnohem delší historií si nachází obvykle okolo 900 kupců za stejné období. I v Rusku tak můžeme hovořit o slušném prodejním hitu, při jeho cenách se ale nakonec není čemu divit.

Na tak velké a vybavené auto opravdu nejsou vysoké. Palisade startuje na 3 549 000 RUB (cca 1 064 000 Kč), za což zákazníci dostávají slabší dieselový motor, šestiválcový benzin ale stojí jen o 50 tisíc rublů (cca 15 tisíc Kč) víc. K oběma se pak váže úroveň výbavy Lifestyle zahrnující třeba kožené čalounění nebo multimédia s 8palcovým displejem. V obou případech je možné počítat s osmistupňovou automatickou převodovkou, standardem je pak v Rusku i pohon všech kol HTRAC.

Vrcholem je úroveň Cosmos přičemž právě na tomto stupni mohou zákazníci volit také osmimístné provedení, jehož středová křesla dostala do vínku nezávislé nastavení a vyhřívání i chlazení. V tomto případě je třeba sáhnout po 4 149 000 rublech (asi 1,24 milionu Kč). Počítat pak lze s kůží Nappa či dokonce prémiovou sadou zavazadel. Ty lze naskládat nad zadní nápravu, kde Palisade i při plném obsazení sedadel dokáže pobrat až 595 litrů. Jakmile nicméně sedadla sklopíte, je možné počítat dokonce s 2 464 litry.

Uvážíme-li, že vrcholné Santa Fe u nás stojí 1 579 990 Kč a pořád dostanete jen motor 1,6 turbo s elektrickou asistencí, je výše zmíněné velmi zajímavou nabídkou. Troufne si Hyundai nabídnout Palisade také u nás? Uvidíme, jeho šance na úspěch bychom při alespoň trochu podobných cenách označili za nenulové.


Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 1 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 01Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 2 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 02Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 3 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 03Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 4 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 04Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 5 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 05Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 6 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 06Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 7 - Hyundai Palisade 2020 Evropa prvni 01Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 8 - Hyundai Palisade 2020 Evropa prvni 02Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 9 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 07Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 10 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 08Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 11 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 09Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 12 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 10
Hyundai Palisade se velmi úspěšně prodává v USA a od přelomu loňského a letošního roku také v Evropě. V Rusku je to slušný prodejní hit, při cenách začínajících v okolo 1 milionu korun podle aktuálního kursu vlastně není divu. Foto: Hyundai

Zdroje: Newsis, Hyundai, Avtostat

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.