Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit

Automobilky dnes nestačí dodávat kde co, zrovna Hyundai ale není z těch, které by měly vážné potíže s nedostatkem dílů. Model Palisade je pak navzdory svému charakteru takový hit, že ani 7 tisíc aut vyráběných měsíčně jen pro USA nestačí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit

4.10.2021 | Petr Prokopec

Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit

/

Foto: Hyundai

Automobilky dnes nestačí dodávat kde co, zrovna Hyundai ale není z těch, které by měly vážné potíže s nedostatkem dílů. Model Palisade je pak navzdory svému charakteru takový hit, že ani 7 tisíc aut vyráběných měsíčně jen pro USA nestačí.

Pokud na našem trhu zatoužíte po velkém Hyundai, musíte si vystačit s 4,8metrovým Santa Fe s cenou od 949 990 Kč s pohonem předních kol resp. od 1 milionu Kč s pohonem 4x4. Na jiných trzích je situace odlišná, neboť Korejci jinde nabízí také své vrcholné SUV Palisade. To evropskou vlajkovou loď překonává o dvacet centimetrů, může tak nabídnout tři řady sedadel. Zákazníci si pak mohou vybrat, zda v té druhé a třetí chtějí dvě nezávislá křesla, nebo třímístnou lavici. Palisade tak dokáže v extrému pobrat až osm pasažérů, což je opravdu neobvyklé.

Prodává se už tři roky, takže nejde o novinku, navzdory tomu jde ale o stále větší hit. Jen v USA se prodává okolo 7 tisíc Palisade měsíčně, což rozhodně není málo, dealeři ale přesto mají problém veškerou poptávku uspokojit. Není to čipy, těch mají Korejci stále dost, továrna v korejském Ulsanu ale více než 6 až 7 tisíc vozů určených pro USA nevyrábí. Američané by ale prý koupili až 9 tisíc aut měsíčně a Korejci nyní řeší, jak poptávku uspokojit - pravděpodobně půjdou cestou rozšíření výroby v továrně v Jeonju, která má primárně na starosti užitkové vozy a zůstává nevytížena.

Palisade se ovšem neprodává jen v Americe. Jednak je k mání v domácí Koreji, kde se prodává okolo dalších 50 tisíc aut za rok. A pak se dá koupit také v Evropě. Alespoň prozatím není k dispozici v zemích EU, lze jej ovšem pořídit v Rusku s 2,2litrovým turbodieselem a 3,5litrovým šestiválcovým benzinem. První zmíněný je naladěný na 200 koní, tři-pětka pak produkuje 249 koní. Zajímavé je, že atmosférický benzinový agregát byl naladěn přímo pro Rusko a jeho specifické benziny, neboť mimo něj produkuje koní 277. Daný krok má ale spojitost i se zdaněním, neboť v Rusku se část poplatků vypočítává podle výkonu.

Palisade se velmi slušně prodává i tam, třebaže k dispozici je teprve od ledna. Nejprve šlo o desítky aut měsíčně, v poslední době ale Hyundai předává zákazníkům mezi 200 a 300 těmito vozy každý měsíc. To není málo, uvážíme-li, že menší a obyčejnější Santa Fe s mnohem delší historií si nachází obvykle okolo 900 kupců za stejné období. I v Rusku tak můžeme hovořit o slušném prodejním hitu, při jeho cenách se ale nakonec není čemu divit.

Na tak velké a vybavené auto opravdu nejsou vysoké. Palisade startuje na 3 549 000 RUB (cca 1 064 000 Kč), za což zákazníci dostávají slabší dieselový motor, šestiválcový benzin ale stojí jen o 50 tisíc rublů (cca 15 tisíc Kč) víc. K oběma se pak váže úroveň výbavy Lifestyle zahrnující třeba kožené čalounění nebo multimédia s 8palcovým displejem. V obou případech je možné počítat s osmistupňovou automatickou převodovkou, standardem je pak v Rusku i pohon všech kol HTRAC.

Vrcholem je úroveň Cosmos přičemž právě na tomto stupni mohou zákazníci volit také osmimístné provedení, jehož středová křesla dostala do vínku nezávislé nastavení a vyhřívání i chlazení. V tomto případě je třeba sáhnout po 4 149 000 rublech (asi 1,24 milionu Kč). Počítat pak lze s kůží Nappa či dokonce prémiovou sadou zavazadel. Ty lze naskládat nad zadní nápravu, kde Palisade i při plném obsazení sedadel dokáže pobrat až 595 litrů. Jakmile nicméně sedadla sklopíte, je možné počítat dokonce s 2 464 litry.

Uvážíme-li, že vrcholné Santa Fe u nás stojí 1 579 990 Kč a pořád dostanete jen motor 1,6 turbo s elektrickou asistencí, je výše zmíněné velmi zajímavou nabídkou. Troufne si Hyundai nabídnout Palisade také u nás? Uvidíme, jeho šance na úspěch bychom při alespoň trochu podobných cenách označili za nenulové.


Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 1 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 01Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 2 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 02Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 3 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 03Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 4 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 04Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 5 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 05Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 6 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 06Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 7 - Hyundai Palisade 2020 Evropa prvni 01Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 8 - Hyundai Palisade 2020 Evropa prvni 02Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 9 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 07Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 10 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 08Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 11 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 09Vrcholně luxusní SUV Hyundai je hit, že ho nestačí dodávat, při jeho cenách se nelze divit - 12 - Hyundai Palisade 2020 ruska verze 10
Hyundai Palisade se velmi úspěšně prodává v USA a od přelomu loňského a letošního roku také v Evropě. V Rusku je to slušný prodejní hit, při cenách začínajících v okolo 1 milionu korun podle aktuálního kursu vlastně není divu. Foto: Hyundai

Zdroje: Newsis, Hyundai, Avtostat

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše