Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vrcholně luxusní VW se po letech čekání dá konečně koupit i v Evropě, při své ceně může zabodovat
23.3.2023 | Petr Miler
Je ironií osudu, co všechno se muselo stát, aby se tento vůz dal koupit také na kontinentu, na kterém se zrodil. Na samém konci svého životního cyklu už ale díru do světa asi neudělá, přesto si zákazníky najít může.
Možná už jste zapomněli, že se to stalo, Volkswagen ale v roce 2016 představil na ženevském autosalonu tehdy nový sedan Phideon. Stalo se tak navzdory tomu, že vůz nebyl zacílen na evropské publikum a přes některé náznaky opaku se na starý kontinent v obchodním smyslu slova doposavad nikdy nepodíval. Jediným trhem, kde byl nabízen, zůstával Čína, kde Volkswagen do roku 2019 prodal přes 55 tisíc exemplářů. To vzhledem k třídě a ceně vozu nebylo zase tak málo málo, od roku 2018 ale prodeje začaly slábnout, až se postupně propadly téměř k nule.
I proto se pětimetrový luxusní sedan pro rok 2021 dočkal faceliftu, kterým se pokusil vrátit zpět do hledáčku kupců. Od pohledu snažil zaujmout zejména přepracovanou čelní maskou a na ni navazujícím nárazníkem, povšimnout si lze i rozdílů v grafice zadních lamp, nového loga či úpravy označení Phideon pod ním. Teprve se soumrakem ale ukázal tu největší vizuální novinku, která se v mezičase stala i v Evropě docela běžnou.
S faceliftem se nejluxusnější VW dočkal světelné linky spojující přední světla, která je oddělena logem. Také to ale svítí, což je prvek, který VW nikdy dříve nepoužil. Tehdy to působilo jako poněkud pouťový prvek, který vyvolal v Evropě spíše rozpaky, že v Číně si holt na takové věci potrpí. Dnes ho tu ale u některých modelů VW máme též, čínský vkus ovlivňuje celý automobilový svět už roky.
Změny proběhly také ve výbavě, zvláště pak v oblasti litých kol. Nový design dostaly jak sedmnáctky (skutečně tak malá kola) obouvající pneumatiky o rozměru 225/55, tak i osmnáctky s obutím rozměru 245/45 a devatenáctky osazené černými sudy o rozměru 255/40. Modernějším se pak stal také interiér, který působí dodnes vypiplaně a ve srovnání s konzervativním zevnějškem snad noblesně.
Podívejte se hlavně na použité materiály, něco jako dřevěný výklopný stolek pro cestující vzadu VW od dob Phaetonu v podobně koncipovaných autech nenabízí. Úroveň je ale patrná i z použitého čalounění a drobných prvků, jako jsou analogové hodinky v palubní desce. A také ze spousty výbavových prvků - prošívaná kožená zadní sedadla s ventilací, čtyřmístné uspořádání s řadou ovládacích prvků vyhrazených zadním cestujícím, lednička s nápoji... Takhle si člověk „lidový vůz” nepředstavuje.
Změny se dotkly rovněž techniky a motorového prostoru, bohužel ne v pozitivním smyslu slova. Vůz tedy stále stojí na platformě MLB převzaté od Audi, což pozitivní je, zákazníci už ale dnes mohou volit pouze dvoulitrový čtyřválec s turbem, třílitrový šestiválec a hybridy skončily. Jediná dostupná jednotka dále produkuje 224 koní výkonu a 350 Nm točivého momentu a zmizel i pohon všech kol. Takto vůz nabízí jen přední pohon, což stačí ke sprintu na stovku za 8,1 s. Maximálka činí 240 km/h.
Je to tedy na jednu stranu luxus pro VW vrcholný, na tu druhou docela lidový, neboť vrcholnou limuzínu si nepředstavujete tak, že interiér jako z jachty spojíte (s trochou nadsázky) s technikou Golfu - i to může být předokolka s dvoulitrovým turbem, dokonce silnějším. A možná i proto Phideon o zákazníky v Číně dodnes marně bojuje, třebaže s cenou zůstal relativně nízko (od 340 000 CNY, to je asi 1,08 milionu Kč) - loni oslovil pouhých 4 527 kupců
Výše posazená Deluxe Edition a vrcholná Ultimate Edition startují na 407 resp. 446 tisících yuanech, což je asi 1,29 resp. 1,4 milionu Kč. A právě tyto varianty se dají nově koupit v Rusku. Je skoro absurdní, že musela začít válka se vším, co dalšího vyvolala, aby se tohle auto dostalo mimo Čínu, cesty osudu ale holt bývají nevyzpytatelné. Teď se tedy u dealerů VW v největší zemi Evropy i světa dá koupit Phideon od 6,15 milionu rublů, což nakonec není mnoho - za cenu v přepočtu od 1,73 milionu Kč může tohle auto zabodovat, však se podívejte, kolik dnes stojí třeba nový Arteon a co se vůbec dá v Rusku koupit.
Výbava vozu je totiž mimořádně široká. Standardně má věci jako LED světla, střešní okno, samozatmavovací zrcátka, elektrická vyhřívaná sedadla, automatické parkování, tempomat, automatickou klimatizaci nebo navigaci. A s vysokými výbavami dostanete i prvky jako čtyřzónovou klimatizaci, všechna sedadla vyhřívaná, ventilovaná a s masážní funkcí, ony stoly, kůži nappa, vzduchový podvozek, matricové LEDky, 360° parkovací kameru, noční vidění, elektrické dovírání dveří, ledničku, audiosystém Dynaudio a ještě asi tisíc prvků, které nechceme vyjmenovávat, ale představují asi tak 98 % věcí, které se dnes dají pořídit do limuzín nejvyšší třídy.
I přes tento krok je ale jasné, že si Phideon může podat ruce s Phaetonem - v Číně je to další propadák, ani facelift zvonění jeho umíráčku neoddálil a ruské prodeje to též nezvládnou. To se pak člověk ani nemůže divit VW, že odpískal prakticky hotovou druhou generaci Phaetonu. S Phideonem to navzdory aktuální expanzi jeho přítomnosti na trhu dopadne podobně, jeho druhou generaci rozhodně nečekejme.






























Volkswagen Phideon se ani po faceliftu neprodává dobře, v Číně ho nechce skoro nikdo. Přesto se nyní dostal do Evropy. Zabodovat může, příchod jeho další generace to ale stejně nezajistí. Foto: Volkswagen
Zdroje: RG, Volkswagen
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 6 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mokrý warm-up pro Joana Mira 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
Nejčtenější články
Nevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
13.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025GM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
13.4.2025Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů
13.4.2025Toto jsou dnes nejžádanější ojetiny v Německu. Nakonec ukazují, jakým autům je lepší se vyhnout
13.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva