Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW chce nový model mezi Passatem a Phaetonem, konkurovat má BMW 5
9.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový model je zatím jen zvažován. Pokud bude odklepnut, pak půjde o globální vůz hlavně s šestiválci.
Pokud se kdokoliv zadívá na nabídku Volkswagenu, pak jej asi sotva napadne, že by existoval segment trhu, na kterém se německý výrobce neprofiluje. Máme tu bezpočet hatchbacků, sedanů i kombíků, k nimž se přidávají crossovery či SUV. Opomenuti nejsou ani vyznavači sportovní jízdy, stejně jako ti, kteří touží po větru ve vlasech. Dále můžeme zmínit elektromobily, jeden pick-up či vlajkovou loď, za kterou není problém utratit i dva miliony korun. Tedy sumu, jaká rozhodně neodpovídá „lidovému vozu“.
Ve Wolfsburgu si ale přesto myslí, že i nadále existují skuliny, do kterých se automobilka může procpat. A nejsou úplně mimo realitou. Jednou takovou je segment, ve kterém operuje BMW řady 5, Mercedes třídy E a koncernové Audi A6. To by zjevně mohlo dostat bratříčka, který by se vyznačoval nižší cenou. K mání by pak rovněž byl nejen jako sedan či liftback, ale rovněž jako kombi. To by se přitom orientovalo zejména na evropský trh, zatímco méně praktická varianta by měla opanovat USA a Čínu.
Důležité ve všech případech je, aby se jednalo o globální model, jen v takovém případě by náklady byly sraženy na minimum. V takové chvíli však nastává problém s pohonnými jednotkami, neboť zatímco v Evropě je třeba lpět na nesmyslných emisních regulích, Američané pro změnu v dané kategorii jen sotva přijmou cokoliv menšího než šestiválec. V úvahu tak připadá pouze třílitrová pohonná jednotka, se kterou by dorazil výkon okolo 300 koní.
Další možností je pak dieselový agregát se stejným počtem válců, jež by produkoval přibližně 272 koní. V obou případech by přenos výkonu měla na starosti automatická převodovka, která by zásobovala buď jen přední, nebo všechna čtyři kola. Možný je ovšem také příchod hybridu, neboť kupříkladu konkurence od Toyoty právě ve Spojených státech nabízí jak tento alternativní zdroj pohonu, tak i klasické benzinové šestiválce.
S ohledem na velikost vozu i objem pohonných jednotek pak asi nepřekvapí, že základní cena novinky by měla startovat okolo 37 500 Eur (cca 1 032 000 Kč). Výroba by pak musela probíhat minimálně na dvou místech, neboť Američané i Evropané by asi sotva přijali za své vozy s nálepkou Made in China. Do hry tak možná vstoupí továrna Audi v mexickém San José Chiapa. Asijské trhy pak budou zásobovány přímo z Číny.
Taková jsou tedy základní fakta, nyní již zbývá pouze oficiální požehnání. To je však prozatím v nedohlednu, neboť celý projekt je skutečně pouze ve fázi zvažování. A pokud přitom nedojde k nějakému globálnímu kompromisu, pak se asi do vývoje dostane jen sotva. I když u Volkswagenu člověk nikdy neví.
![VW chce nový model mezi Passatem a Phaetonem, konkurovat má BMW 5 - 1 - VW_Phaeton_2](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce nový model mezi Passatem a Phaetonem, konkurovat má BMW 5 - 2 - VW_Phaeton_3](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce nový model mezi Passatem a Phaetonem, konkurovat má BMW 5 - 3 - VW_Phaeton_4](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce nový model mezi Passatem a Phaetonem, konkurovat má BMW 5 - 4 - VW_Phaeton_5](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce nový model mezi Passatem a Phaetonem, konkurovat má BMW 5 - 5 - VW_Phaeton_6](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![VW chce nový model mezi Passatem a Phaetonem, konkurovat má BMW 5 - 6 - VW_Phaeton_7](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Volkswagen Phaeton bude i nadále vlajkovou lodí značky, mohl by však dostat menšího a levnějšího sourozence
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vzácný Koenigsegg za 65 milionů shořel na troud během parády majitelů, nezbylo z něj vůbec nic
před hodinouNepochopitelně těžký Mercedes-AMG GT ve sprintech spráskali jako psa, nestačil ani 9 let starému Audi bez turba s pohonem 4x2
před 8 hodinamiStavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera
Nejnovější články
Vzácný Koenigsegg za 65 milionů shořel na troud během parády majitelů, nezbylo z něj vůbec nic
před hodinouCadillac v Le Mans vytáhl těžký kalibr, speciál s výkonem přes 670 koní a manuální převodovkou
před 3 hodinamiAmeričané, kteří o elektromobily nestojí, museli jen letos dát jejich kupcům přes 23 miliard, přesto prodeje stagnují
před 4 hodinamiRusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si postavili vlastní. Dokonce takový, který automobilka ani neprodává
před 6 hodinamiNezničitelné dieselové Mercedesy z 90. let stoupají na ceně jako blázen, hezký kus se nyní prodal za 2,3 milionu Kč
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva