Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
10.4.2025 | Petr Prokopec
Volkswagen za velkou zdí stále více ztrácí půdu pod nohama a pevnou zem nachází jen pod svými klasicky střiženými spalovacími modely. Ty elektrické neprodává už skoro vůbec, přesto chce pád zachránit právě s jejich pomocí.
Volkswagen byl v Číně po dekády jasnou jedničkou. A i když tamnímu publiku toužícímu po zahraničních účtoval nižší ceny, než které chtěl za podobné vozy u nás, v kombinaci s nízkými lokálními výrobními náklady v tehdy nejlidnatější zemi světa vydělával miliardy, kterými mohly sanovat i své ztrátové evropské aktivity. Se džbánem se ovšem dá chodit pro vodu jen do chvíle, než se ucho utrhne. A k tomu v uplynulých dvou letech došlo, neboť čínští soupeři již přestali být alternativou, nýbrž vyrovnaným soupeřem. Domácímu publiku začali postupně víc a levněji dávat, po čem touží, a tak VW začal ve svém tahu na branku rychle ztrácet.
Němci se ovšem nehodlají vzdát bez boje, aktuálně tak oznámili, že na šanghajský autosalon, který odstartuje za dva týdny, přivezou hned tři úplné novinky. Podle automobilky jde o koncepty blízké produkčním modelům, které mají ve vínku „čínskou DNA, a to jak v případě použitých technologií, tak designu i času potřebného na vývoj, který byl zkrácen o více než 30 procent“. Designový šéf VW Andreas Mindt na jejich adresu dále uvedl, že adaptovány byly evropské hodnoty, stabilita a pohlednost. Vše pak ještě má řádně okořenit „tajná omáčka“. Výsledkem je prý „filozofie, která ctí minulost značky a reflektuje touhy a očekávání nové generace zákazníků“.
Z uvolněných snímků zatím neodhalených aut je patrné, že onu trojici tvoří dvě SUV a jeden liftback. Designově je spojuje podsvícená přední lišta propojující světla, která také poukazuje na užití elektrického pohonu. Větší SUV má pocházet od Volkswagenu Anhui, tedy od divize, která vznikla na základech předchozí spolupráce značky s automobilkou JAC. To menší pro změnu s Němci „ukuchtilo“ SAIC, přičemž kromě baterií u něj bude možné počítat i se spalovacím motorem jakožto generátorem energie, zatímco na liftbacku spolupracovalo FAW.
Dle německé automobilky se všechny tři vozy už v příštím roce dočkají produkčních verzí a budou prvními vlaštovkami z chystané elektrické či hybridní ofenzivy, která počítá s minimálně dvaceti novinkami. Dorazit by měly do roku 2027, tedy opravdu docela rychle. Takový kvapík ovšem naznačuje, že VW nepřistoupil k čistému listu papíru, nýbrž s největší pravděpodobností využije existující modely, platformy, architektury a technologie svých partnerů, které nabídne pod svým logem. Protože u toho ale nejspíše budou vyšší ceny, je úspěch otázkou. Máme pocit, že to VW znovu vzal za špatný konec.
Možná i proto bojuje i na dalších frontách. V případě spalovacích modelů Tharu, Tiguan L Pro a Teramont Pro totiž automobilka přišla s nadmíru působivou nabídkou - kdo je koupí do 30. dubna, ten může počítat s doživotní zárukou. Podmíněna přitom není ani počtem let, ani nájezdem, vztahuje se však pouze na prvního majitele. A pochopitelně je třeba tato auta servisovat u autorizovaných dealerů.
„Naším cílem je, abychom v Číně byli i nadále vedoucí mezinárodní automobilkou. Máme vše, co je třeba k dosažení úspěchu, tedy vývoj zabírající jen krátkou dobu, silné partnery, sofistikovaný domácí vývoj, výrobu a infrastrukturu, stejně jako ty správné produkty a inovace pro čínské zákazníky,“ uvedl ke snahám o návrat na vrchol šéf automobilky Thomas Schäfer. Jak moc se ale povede dané plány naplnit, je ale hned tak nedozvíme. A i to je možná problém, neboť Číňané jsou stále rychlejší a rok v jejich automobilovém světě znamená věčnost.

Němci se pochlubili trojicí konceptů pro Šanghaj, zatím jsou ale krom typů karoserie patrná jen podsvícená loga a lišta propojující čelní světla. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
včeraHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nejnovější články
VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
před 2 hodinamiTragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
před 4 hodinamiPosedlost VW nezná mezí. Trvá na tom, že je „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému byl zakázán vstup do USA
před 5 hodinamiBMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
před 7 hodinamiMercedes udělal další sebevražedný krok ve svém směřování, uvnitř firmy dokonce zakázal používat „slovo na L”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 08.16. 09:35 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.15. 21:46 - M.Z.
- Hlavní silnice v zahraničí 08.15. 15:47 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.15. 11:36 - GeneHawkins
- Politický koutek 08.15. 07:19 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.15. 06:59 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 08.15. 06:24 - Stepan
- Onboard videa 08.14. 17:40 - řidičBOB