Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW do detailu představil nový 2,0 TDI i pro Octavii IV, „čistý” je díky novému fíglu
31.12.2019 | Petr Prokopec
Spojení „čistý diesel” a „Volkswagen” bylo v posledních letech bok po boku spíše zdrojem výsměchu, nový motor 2,0 TDI Evo ale slibuje skutečně minimální emise škodlivin.
Přežijí diesely rok 2020? To je otázka, na kterou se odpověď dlouho nehledala snadno, nyní je ale jasné, že se tak bez potíží stane. A dle BMW, Mercedesu i Volkswagenu bychom se neměli bát ani o jejich o budoucnost. Německé automobilky totiž vyrukovaly s novými generacemi naftových motorů, které si zvládají poradit se současnými i budoucími emisními normami. Zajímavé ovšem je, že každá se ke stejnému cíli dobrala jiným způsobem. Zatímco totiž třícípá hvězda vsadila na mild-hybridizaci a 48voltový elektrický okruh, pro „lidový vůz“ je prioritou močovina.
Volkswagen tedy věří nové generaci technologie SCR, která počítá s dvojnásobnou dávkou roztoku močoviny zvané též AdBlue. Volkswagen totiž systém selektivní katalytické redukce osadil prvním vstřikováním anti-emisní kapaliny těsně za motorem, přičemž v této komoře přesahují teploty 500 stupňů Celsia. U katalyzátoru ve spodní části vozu pak najdeme druhou motoru, kde jsou teploty až o 100 stupňů Celsia nižší.
Dle automobilky právě tento nový přístup redukuje emise NOx o neskutečných 80 procent ve srovnání s dosluhující verzí technologie, která počítala pouze s jedním katalyzátorem a jedním vstřikováním AdBlue. To bylo navíc zasazeno mezi turbo a výfuk, systém tak měl velmi omezené operační pásmo a navíc během studených startů v podstatě nebyl aktivován.
Stejně jako mild-hybridní jednotka Mercedesu je již i nový dvoulitrový turbodiesel Volkswagenu v prodeji, momentálně jej můžete spárovat s modely Passat a Golf a nezůstalo jen u německé značky - k dispozici je i pro novou Octavii. Stejně jako předchozí pohonná jednotka přitom nabízí 150 koní, se kterými by se tyto modely měly dle měřícího cyklu WLTP pohybovat se spotřebou okolo 4 litrů nafty na sto kilometrů.
Němci tedy od motoru očekávají nemalé věci, což je snadno pochopitelné, neboť s benziny jsou spojená vyšší spotřeba a tedy i emise CO2. Od zítra začínají platit mnohem tvrdší limity CO2, které bez dieselů pomalu nepůjde splnit. Vůbec bychom se tak vlastně nedivili, kdyby v příštích letech začaly u německé značky znovu vládnout diesely, ostatně už letos jsou v jejím případě opět na vzestupu.
VW odhalil detaily, díky kterým má být nový motor 2,0 TDI Evo skutečně čistý i v reálném prostředí
Jako první model byl novým motorem osazen faceliftovaný Passat, který na českém trhu startuje s touto pohonnou jednotkou na 822 900 Kč
Později se objevil i v nabídce nového Golfu...
...a nechybí ani pod kapotou nové generace Octavie
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024