Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW do detailu přiblížil fígl, díky němuž je nový 2,0 TDI pro Octavii či Golf tak „čistý”
3.2.2020 | Petr Miler
Spojování motorů TDI Volkswagenu s čistotou bylo v posledních letech spíše zdrojem výsměchu, nový motor 2,0 TDI Evo ale slibuje minimální emise škodlivin díky specifickému fungování.
Kdybyste ještě před pár léty v jedné větě hovořili o existenci dieselových motorů a roku 2020, mnozí by se ptali, jestli je to vůbec na místě. Nyní máme první měsíc právě tohoto roku za sebou a je jasné, že naftové pohonné jednotky nezmizely nikam, v podstatě se jich pouze s gustem zbavily automobilky, které s nimi nedokázaly být dostatečně konkurenceschopné.
BMW, Mercedes nebo Volkswagen jako tradiční zastánci této technologie přišli s novými generacemi naftových motorů, které si zvládají poradit se současnými i budoucími emisními normami. Každý na to jde trochu jinak, Volkswagen ale v případě motoru interně označeného jako EA 288 evo našel spásu v močovině.
Volkswagen tedy věří nové generaci technologie SCR, kterou používá jako první. Už se o ní zmínil dříve, s koncem ledna ale detailně představil, jak toto řešení pracuje. Ve stručnosti řečeno počítá s dvojnásobnou dávkou roztoku močoviny zvané též AdBlue, ale to není celý příběh. Podstatou německého fíglu je to, že první část systému selektivní katalytické redukce spojil už s filtrem pevných částic, a tak zplodiny motoru čistí už těsně za motorem, kde teploty přesahují 500 stupňů Celsia. U katalyzátoru ve spodní části vozu, tedy už na obvyklém místě, pak najdeme druhou část systému, kde jsou teploty až o 100 stupňů Celsia nižší.
Dle automobilky právě tento nový přístup redukuje emise NOx o plných 80 procent ve srovnání s dosluhující verzí technologie, která počítala pouze s jedním katalyzátorem a jedním vstřikováním AdBlue. To bylo navíc zasazeno mezi turbo a výfuk, systém tak měl velmi omezené pásmo, ve kterém mohl fungovat, během studených startů pak v podstatě nebyl aktivován.
Díky novému uspořádání systém čistí emise motoru zejména od oxidů dusíku jak při studených startech či pomalé jízdě, tak za vysokých teplot či třeba jízdě po dálnici. Volkswagen říká, že emise NOx jsou v jeho případě téměř nulové, a tak s velkým nadhledem plní dnešní emisní normu Euro 6d a nelze předpokládat, že by si neporadil s budoucí Euro 7, třebaže v jejím případě nejsou konkrétní limity zatím známy.
Nový dvoulitrový turbodiesel Volkswagenu je již chvíli v prodeji, a tak si jej můžete pořídit třeba vo Volkswagenů Passat a Golf. Nezůstalo jen u německé značky, k dispozici je i pro novou Octavii a jakmile se do prodeje dostane nový Leon, bude ho mít i ten. Stejně jako předchozí pohonná jednotka novinka nabízí nejtypičtěji 150 koní, se kterými by se tyto modely měly dle měřícího cyklu WLTP pohybovat se spotřebou okolo 4 litrů nafty na sto kilometrů. V nabídce ale jsou či budou i slabší a silnější verze.
Němci tedy od motoru očekávají nemalé věci, což je snadno pochopitelné, neboť s benziny jsou spojená vyšší spotřeba a tedy i emise CO2 a právě o ty jde v letošním roce především. Vzhledem k omezenému zájmu o elektromobily a jejich obecně problematickému prodeji (nedostatek akumulátorů apod.) bychom se ani nedivili, kdyby v příštích letech začaly motory TDI znovu nabírat na popularitě.













VW odhalil detaily fungování systému, díky němuž má být nový motor 2,0 TDI evo „čistý” i v reálném prostředí
Jako první model byl novým motorem osazen faceliftovaný Passat.
Později se objevil i v nabídce nového Golfu...
...a nechybí ani pod kapotou nové generace Octavie
Zdroj: Volkswagen News@Youtube
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Úvod MS-Superbike 2025 na Phillip Islandu: 24 motocyklů včera 17:00
- Účastníci testu Supersport - Phillip Island 15.2.2025
- Od pondělí testy na Phillip Islandu 15.2.2025
- Neuvěřitelné: V MS-Supersport 11 Rookies 14.2.2025
- Motocykl roku 2025: hlasujte a vyhrajte 2 VIP vstupenky na Superbiky v Mostě 14.2.2025
Nejnovější články
Šéf BMW M přiznal, že s novou M5 udělala automobilka velkou chybu, vzala si z ní ale úplně špatné poučení
včeraTaké Renault změnil plány. Nové Clio dostane znovu spalovací motory, jako elektromobil by nedávalo smysl
včeraNová levná Lada předčasně odhalila kompletní rozsah cen, pro Čechy jsou jako z říše pohádek
včeraSoučasný stav v Nizozemsku předem ukazuje EU, co způsobí nesmyslným vnucováním elektrických aut všem
včeraPokud „nedáváte” interiéry moderních aut, i v roce 2025 si můžete koupit tohle. A nebudete sami, ráj tlačítek a táhel pořád letí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.16. 11:10 - PepaSFI
- Onboard videa 02.16. 10:08 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.16. 10:02 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 02.16. 06:56 - Stepan
- BMW Divize 02.15. 18:45 - Brus
- IT poradna 02.15. 11:50 - pavproch
- Rychlodotazy 02.15. 09:36 - PepaSFI
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 02.12. 09:12 - Předseda