Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf 2016: známe 7 věcí, které přinese facelift 7. generace
4.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace nadělí bestselleru nové nárazníky či litrový tříválec. Počítat máme též s digitálním přístrojovkou, úpravou podvozku a autopilotem.
Ačkoliv se v posledních dnech věnujeme především frankfurtskému autosalonu, v případě faceliftu Volkswagenu Golf sedmé generace si posvítíme na poněkud vzdálenější období. Nové informace totiž naznačují, že vylepšený evropský bestseller bude debutovat v březnu v Ženevě, tedy tři a půl roku po svém debutu. To je ve světle zvyklostí v současném automobilovém průmyslu doba spíše kratší, na koncern VW Group, který chce životní cykly svých aut stáhnout na pět let, je ale delší, než se očekávalo.
Dané zpoždění však má své opodstatnění v prodejích stávajícího provedení, po kterém v červenci sáhlo 46 567 zákazníků, tedy o 11,9 procenta více než loni. To je opravdu působivý výsledek, díky kterému je logické, že Volkswagen nehodlá věci uspěchat a namísto toho „svou krávu ještě krapet podojí“. Jelikož konkurence ale nespí, pročež v hesenské metropoli uvidíme nový Opel Astra i Renault Mégane, nezůstane již aktuální inkarnace Golfu ve službě nekonečně dlouho.
Příští rok tedy s faceliftem stoprocentně můžeme počítat a pochopitelně přinese i úpravu vzhledu. Zvenčí se však dočkáme jen nových nárazníků, litých kol či nových barev karoserie. Pozměněno pak možná bude ještě pár drobných detailů, přičemž u vyšších výbav budeme moci počítat s příchodem plnohodnotných LEDkových světel, tím ale designéři z Wolfsburgu budou se svým dílem hotovi. Více se totiž bude úřadovat pod kapotou a v interiéru.
My si nejprve posvítíme na motorový prostor, kde role základní pohonné jednotky přejde ze stávajícího 1,2litrového agregátu na litrový tříválec TSI. Podle očekávání, nutno dodat, neboť ten je již dnes nabízen pod kapotou modelu BlueMotion včetně MPV Sportsvan. Tam produkuje 115 koní, nově však jím budou osazeny ryze standardní verze. V jejich případě pak můžeme počítat s výkonem 90 nebo 110 koní, přičemž dle evropských norem daná rošáda přinese 15procentní snížení spotřeby.
Ještě dále zajde hybridní provedení GTE, které převezme vylepšeného pohonné ústrojí z Volkswagenu Passat. Počítat tedy můžeme s navýšením výkonu z 204 na 218 koní, zatímco točivý moment bude činit 400 Nm. Žíznivost pak byla vypočítána na pouhého 1,5 litru na sto kilometrů, což je hodnota, ke které se v reálu nedostanete ani s muší nohou na plynu a jež souvisí s 50kilometrovým dojezdem na elektřinu, jako obvykle.
Volkswagen ovšem bude pamatovat i na druhou stranu nabídky, které bude kralovat varianta R400 nebo R420. Vrcholný Golf tedy skutečně dorazí až s faceliftem, přičemž oproti konceptu bude produkovat 420 koní. Momentálně však stále není jisté, zda za tímto výkonem bude stát dvoulitrový čtyřválec či 2,5litrový pětiválec. Jistotou je ale fakt, že půjde o omezenou sérii s nemalou cenou.
Ještě než nakoukneme do interiéru, mrkneme na podvozek standardního provedení, kde se počítá s jinou charakteristikou pružin a tlumičů. Překalibrováno bude rovněž řízení, tím ale mechanické zásahy skutečně skončí. Největší měrou se totiž u Volkswagenu zaobírají kokpitem, který bude vyveden v nových kvalitnějších materiálech i barvách.
Samotná architektura zůstane stejná, tedy až na přístrojový štít vyšších výbav, kde můžeme počítat s digitálním displejem a změn se dočká také multimediální systém. V jeho případě navigace počítá s neustále aktualizovanými informacemi. Data by přitom měla poskytovat společnost TomTom, která bude zásobovat rovněž konkurenční Mercedes.
Poslední významnou novinkou pak bude autonomní řízení mimo obydlené oblasti, kdy by Golf měl zvládat samovolně zatáčet, přidávat plyn a brzdit při rychlostech do 60 km/h. Daná technologie je přitom zaměřena hlavně na pohyb v dopravních kolonách. Tím nám ale facelift končí, přičemž ceny mají zůstat na stejné úrovni, na jaké jsou nyní.


Neoficiální ilustrace již naznačily, že zvenčí se VW Golf změní pouze nepatrně











Větší modifikace máme očekávat v kabině, která se nechá inspirovat konceptem Golf R Touch
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 9 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 10 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
