Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf 2016: známe 7 věcí, které přinese facelift 7. generace
4.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace nadělí bestselleru nové nárazníky či litrový tříválec. Počítat máme též s digitálním přístrojovkou, úpravou podvozku a autopilotem.
Ačkoliv se v posledních dnech věnujeme především frankfurtskému autosalonu, v případě faceliftu Volkswagenu Golf sedmé generace si posvítíme na poněkud vzdálenější období. Nové informace totiž naznačují, že vylepšený evropský bestseller bude debutovat v březnu v Ženevě, tedy tři a půl roku po svém debutu. To je ve světle zvyklostí v současném automobilovém průmyslu doba spíše kratší, na koncern VW Group, který chce životní cykly svých aut stáhnout na pět let, je ale delší, než se očekávalo.
Dané zpoždění však má své opodstatnění v prodejích stávajícího provedení, po kterém v červenci sáhlo 46 567 zákazníků, tedy o 11,9 procenta více než loni. To je opravdu působivý výsledek, díky kterému je logické, že Volkswagen nehodlá věci uspěchat a namísto toho „svou krávu ještě krapet podojí“. Jelikož konkurence ale nespí, pročež v hesenské metropoli uvidíme nový Opel Astra i Renault Mégane, nezůstane již aktuální inkarnace Golfu ve službě nekonečně dlouho.
Příští rok tedy s faceliftem stoprocentně můžeme počítat a pochopitelně přinese i úpravu vzhledu. Zvenčí se však dočkáme jen nových nárazníků, litých kol či nových barev karoserie. Pozměněno pak možná bude ještě pár drobných detailů, přičemž u vyšších výbav budeme moci počítat s příchodem plnohodnotných LEDkových světel, tím ale designéři z Wolfsburgu budou se svým dílem hotovi. Více se totiž bude úřadovat pod kapotou a v interiéru.
My si nejprve posvítíme na motorový prostor, kde role základní pohonné jednotky přejde ze stávajícího 1,2litrového agregátu na litrový tříválec TSI. Podle očekávání, nutno dodat, neboť ten je již dnes nabízen pod kapotou modelu BlueMotion včetně MPV Sportsvan. Tam produkuje 115 koní, nově však jím budou osazeny ryze standardní verze. V jejich případě pak můžeme počítat s výkonem 90 nebo 110 koní, přičemž dle evropských norem daná rošáda přinese 15procentní snížení spotřeby.
Ještě dále zajde hybridní provedení GTE, které převezme vylepšeného pohonné ústrojí z Volkswagenu Passat. Počítat tedy můžeme s navýšením výkonu z 204 na 218 koní, zatímco točivý moment bude činit 400 Nm. Žíznivost pak byla vypočítána na pouhého 1,5 litru na sto kilometrů, což je hodnota, ke které se v reálu nedostanete ani s muší nohou na plynu a jež souvisí s 50kilometrovým dojezdem na elektřinu, jako obvykle.
Volkswagen ovšem bude pamatovat i na druhou stranu nabídky, které bude kralovat varianta R400 nebo R420. Vrcholný Golf tedy skutečně dorazí až s faceliftem, přičemž oproti konceptu bude produkovat 420 koní. Momentálně však stále není jisté, zda za tímto výkonem bude stát dvoulitrový čtyřválec či 2,5litrový pětiválec. Jistotou je ale fakt, že půjde o omezenou sérii s nemalou cenou.
Ještě než nakoukneme do interiéru, mrkneme na podvozek standardního provedení, kde se počítá s jinou charakteristikou pružin a tlumičů. Překalibrováno bude rovněž řízení, tím ale mechanické zásahy skutečně skončí. Největší měrou se totiž u Volkswagenu zaobírají kokpitem, který bude vyveden v nových kvalitnějších materiálech i barvách.
Samotná architektura zůstane stejná, tedy až na přístrojový štít vyšších výbav, kde můžeme počítat s digitálním displejem a změn se dočká také multimediální systém. V jeho případě navigace počítá s neustále aktualizovanými informacemi. Data by přitom měla poskytovat společnost TomTom, která bude zásobovat rovněž konkurenční Mercedes.
Poslední významnou novinkou pak bude autonomní řízení mimo obydlené oblasti, kdy by Golf měl zvládat samovolně zatáčet, přidávat plyn a brzdit při rychlostech do 60 km/h. Daná technologie je přitom zaměřena hlavně na pohyb v dopravních kolonách. Tím nám ale facelift končí, přičemž ceny mají zůstat na stejné úrovni, na jaké jsou nyní.
Neoficiální ilustrace již naznačily, že zvenčí se VW Golf změní pouze nepatrně
Větší modifikace máme očekávat v kabině, která se nechá inspirovat konceptem Golf R Touch
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včera - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024 - Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vítězný hattrick Topraka Razgatliogla včera 15:51
- Vítězem Huertas, 27. Vostatek (crash). včera 15:43
- Vítězství Mahendry včera 15:12
- Vítězný double Herrery, 14. Ouředníčková včera 15:08
- Toprak vyhrál SprintRace včera 14:59
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli jedno z nejspolehlivějších „normálních” moderních aut, tuto Toyotu lidé v bazarech zbytečně přehlíží
před 11 hodinami - Podívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči
včera - Elektromobily ztrácí hodnotu tak brutálně, že už jsou jako ojetiny levnější než spalovací vozy, přesto netáhnou
včera - Porsche chce už příští rok skončit téměř se všemi spalovacími sporťáky. Nevěříme tomu, že to skutečně udělá
včera - Tesly kvůli politice EU razantně zdraží, varuje sama Tesla. Může to tak být, ale může jít i o špinavý trik
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva