Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf dostal facelift i jako R. Teď má 310 koní, jede ještě rychleji
22.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vizuální proměna eRka spočívá hlavně v novém čelním nárazníku a čelních světlech. K tomu posílil motor a automat má teď o stupeň navíc.
Modernizace koncernových vozů postavených na platformě MQB se nám natáhla již na více než dva měsíce. K představení faceliftovaného Seatu Leon totiž došlo ve druhé polovině října, krátce po něm pak dorazila čtyřoká Škoda Octavia. Následně si německý koncern dal dva týdny pauzu, než vyrukoval s omlazeným Volkswagenem Golf. Ani to ovšem nebyl konec, neboť všechny tři značky začaly postupně z rukávu sypat další - především vrcholná sportovní - esa.
Po Leonu Cupra a Octavii RS si nyní můžeme představit nový Golf R. Ten dostal do vínku identické ústrojí jako na jaře faceliftované Audi S3, pročež tu máme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI naladěný na 310 koní a 400 Nm točivého momentu. Tato porce míří na všechna čtyři kola, o přenos se pak vedle standardního šestistupňového manuálu stará také příplatkový sedmistupňový automat DSG.
Právě varianta osazená dvouspojkovou převodovkou doznala po stránce jízdní dynamiky i spotřeby největšího zlepšení, sprint na stovku totiž se třídveřovou karoserií zvládá již za 4,6 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než dříve. Normovaná spotřeba přitom klesla na 7 l/100 km. Kombík je o dvě deci paliva žíznivější, v případě manuálu pro změnu můžete počítat s nezměněným 5,1sekundovým zrychlením.
Po stránce vzhledové již není prakticky co představovat, danou službu za nás totiž již udělal standardní hatchback osazený paketem R-Line. Vůči němu najdeme u skutečného „eRka“ jen pár rozdílů. Abychom ale nemluvili jen tak do větru, dodáme, že facelift přinesl nové světlomety, zrevidovanou čelní masku a především jiné nárazníky s černými doplňky, které vozu dodávají na agresivitě.
Pokud ovšem po nejsilnějším Volkswagenu Golf v aktuální nabídce toužíte, budete muset sáhnout opravdu hluboko do kapsy. Základ s manuálem a třídveřovou karoserií vás totiž vyjde na 40 675 Eur (cca 1 099 500 Kč). V případě DSG již „vysolíte“ 42 675 Eur (1 153 500 Kč), za pětidvířko se pak u obou variant připlácí 900 Eur (24 500 Kč).
Kombi je k dispozici pouze s automatem, jeho cena tedy startuje na 44 800 Eur (1,211 milionu korun). Osadit jej - stejně jako třídveřové nebo pětidveřové provedení - přitom můžete 19palcovými litými koly (standardem jsou osmnáctky), jenž vidíte na fotkách. V takové chvíli ovšem budete potřebovat ještě 815 Eur (22 500 Kč).



Modernizovaný VW Golf R se ukázal jako třídvířko...



...i kombi Variant, pro které je standardem převodovka DSG
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení 24.11.2025
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
před hodinou
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
včera
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
