Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTD Variant je venku, Octavia RS TDI už v tom nebude sama
29.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostré dieselové kombi dostalo do vínku dvoulitr se 184 k, agresivní vzhled i vcelku bohatou výbavu.
Německý koncern VW Group by se velmi rád stal největší automobilkou světa. Ke splnění svého cíle měl již velmi slušně nakročeno loni, nakonec však byla králem opětovně korunována Toyota. Ta ale již dopředu počítá s lehčím letošním propadem, díky kterému by mezi Němci a nejvyšším stupínkem již neměla stát sebemenší překážka. Aby se navíc Volkswagen pojistil na všech frontách, chrlí na trh jeden model za druhým. Kromě mainstreamových verzí se přitom značka kupodivu nebojí ani těch okrajových.
Zatímco tedy na sklonku loňského roku jsme vám mohli představit verzi Golf R Variant, nyní pro změnu máme tu čest s ostrým dieselovým kombíkem. Ten dostal přívlastek GTD, pročež je zřejmé, že až tak vybroušený jako „eRko“ ani GTI není. Je to taková německá Škoda Octavia RS TDI, která už teď na poli výkonných dieselových kompaktních kombi koncernu Volkswagen nebude sama. I Golf GTD Variant se tedy bude opírat o dvoulitrový turbodiesel naladěný na 184 koní a 350 Nm točivého momentu, který je k dispozici v pásmu 1 750 a 3 250 otáček.
S tímto výkonem silou Golf GTD Variant akceleruje na stovku za 7,9 sekundy, tedy o čtyři desetiny pomaleji než hatchback GTD. Nejvyšší rychlost bohužel zveřejněna nebyla, i v tomto případě se ovšem dá očekávat o trochu horší hodnota než u méně praktické verze, jež se rozjede na 230 km/h. Přesunout se tedy můžeme ke spotřebě, která dle norem činí 4,4 l/100 km. To oproti hatchbacku představuje zhoršení o dvě deci, realita však bude ještě trochu výše.
Veškeré ostatní změny ale již kráčí ve stopách méně praktického modelu, samozřejmě s ohledem na fakt, že jde o prostornější karosářskou verzi. Máme tu tedy agresivnější nárazníky, odlišný výplet čelní masky, zatmavená zadní světla a výraznější boční prahy. Mimo to nechybí 17palcová litá kola Curitiba, jež lze nahradit příplatkovými osmnáctkami Nogaro, černé střešní ližiny, chromové koncovky výfuku a podvozek snížený o 15 milimetrů.
Uvnitř lze pro změnu počítat se sportovními sedadly čalouněnými látkou Clark, podsvícenými lištami dveřních prahů, sadou ocelových pedálů nebo černým stropem. Nechybí ani dekorace v podobě šachovnicových vlaječek, hlavice řadicí páky vyvedená ve stylu golfového míčku a kůží obšitý multifunkční volant.
Ceny na německém trhu startují na sumě 31 975 Eur (cca 887 800 Kč), přičemž v rámci příplatků můžete sáhnout třeba po paketu Sports and Design. Ten za 965 euro (26 800 Kč) přináší výše zmíněná 18palcová litá kola, červeně lakované třmeny brzd, zatmavená okna či systém umožňující volbu řidičského režimu.
Tím stávající informace končí, k dispozici jsou ovšem prozatím pouze dvě fotografie exteriéru. Do výstavní premiéry, jež je naplánována na březnovou Ženevu, se ale Volkswagen dozajista pochlapí. Zvláště s ohledem na fakt, že u našich západních sousedů již můžete nový VW Golf GTD Variant objednávat.


VW Golf GTD Variant dal zatím na odiv pouze svůj exteriér. Na další snímky ale snad nebudeme muset dlouho čekat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
včeraPři hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
12.8.2025Muž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025
Nejnovější články
Zaříznutý bestseller Fordu už dnes koupíte jen jako ojetinu, i pár let starý najednou stojí pakatel
před 8 hodinamiBohatý kupec supersportu pro vyvolené se asi zděsil toho, co sám stvořil, prodal ho po prvním dni na okruhu a 106 ujetých km
před 9 hodinamiJak reálně fungují levná auta slavných značek, která se mimo EU prodávají hluboko pod 200 tisíc Kč? Tento Nissan stojí 150
před 11 hodinamiMercedes musí spolknout další fiasko, jeho nový vrcholný supersport je o sekundu na kolo pomalejší než předchůdce
včeraMajitelé Tesel doplácí na změnu vnímání automobilky, tohle sotva jeté auto ztratilo přes polovinu ceny za rok a půl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva