Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Clubsport S je realitou. Má 310 koní a na Ringu poráží i M3
4.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Tohle je nový král Severní smyčky mezi předokolkami. Dostal vyšší výkon, nižší hmotnost, jiný podvozek i režim pro Nordschleife.
Avizované se stalo skutečností. Před pár dny se objevily zprávy, že Volkswagen skutečně chystá ostřejší provedení Golfu GTI Clubsport, které nedorazí pouze s vyšším výkonem, ale především se specifickým nastavením podvozku pro Severní smyčku. Jak asi mnohý očekával, záměrem nebylo nic jiného než snaha o rekord mezi vozy s pohonem předních kol, jenž dosud byl v držení Japonců. V jejich případě se ale vyskytovaly pochybnosti o sériovosti vozu, neboť Honda Civic Type-R zajela rekordní čas v předprodukční verzi, mnozí tak za krále předokolek považovali Renault Mégane RS 275 Trophy-R. A další zase Leon Cupra.
Volkswagen si ovšem dokázal poradit nejen s těmi vozy, ale i s BMW M4 o výkonu 431 koní nebo Dodgem Challenger SRT Hellcat disponujícím výkonem dokonce 717 koní. Na ně Golf GTI Clubsport S výkonově dost ztrácí, jeho motor produkuje „pouze” 310 koní, nicméně jednadvacetikilometrový okruh obkroužil za 7 minut 49,21 sekund. Byl tedy o 1,4 sekundy rychlejší než výše zmiňovaná Honda a o podstatných 37 sekund rychleji než Golf GTI Performance.
Klíčem k tomuto úspěchu se kromě vyššího výkonu stala také nižší hmotnost a hlavně ono specifické naladění podvozku. My se nejprve zastavíme v motorovém prostoru, kde najdeme poladěný dvoulitrový čtyřválec TSI z rodiny EA888. Ten se pyšní novou palivovou pumpou, sportovnějším výfukovým systémem a optimalizovanou řídicí jednotkou, jeho výkon tak narostl na zmíněných 310 koní a točivý moment na 380 Nm, které jsou dostupné v pásmu 1 700 až 5 300 otáček.
S tímto výkonem vůz zvládá zrychlení z klidu na stovku za 5,8 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 260 km/h (na Ringu přitom bylo dosaženo maximálky 253 km/h). S předními koly motor spojuje šestistupňová manuální převodovka, jež byla převzata z běžného Golfu GTI. Volkswagen přitom dodává, že automat DSG by sice zlepšil časy během řazení, nicméně zároveň by hmotnost vozu navýšil o 20 kilogramů. A to by ve výsledku čas na kolo zhoršilo.
S 1 280 kilogramy je „eSko“ o třicet kilo lehčí než základní Clubsport, přičemž úspora jde na vrub odstranění zadních sedadel, menší baterie či hliníkového pomocného rámu a pouzder brzdových třmenů. Mimo to byl zredukován tlumicí materiál, zmizela variabilní podlážka v zavazadlovém prostoru, koberečky či klimatizace. Tu je ovšem možné bez příplatku opětovně na palubu vrátit. Menší displej multimediálního systému je pak jedinou volbou.
Přesunout se můžeme k podvozku, kde standardem je elektronicky řízený samosvorný diferenciál VAQ či systém Dynamic Chassis Control. Právě jeho součástí je nastavení Nürburgring Setting, které je přístupné skrze individuální režim. Za něj je zodpovědný Karsten Schebsdat, který stál dříve v čele vývoje vozů Porsche GT. Dle něj je přitom klíčem zajištění přilnavosti i na hrbolatém povrchu, zrevidované tlumiče proto nyní dokážou absorbovat řadu nerovností.
Ačkoliv ovšem do vývoje byli zapojeni i profesionální závodníci, toto nastavení není určeno jen pokročilejším řidičům. Podvozek na limitu svádí spíše k nedotáčivosti, tím se má Clubsport S náturou lišit od Mégane Trophy-R, jehož podvozek je naladěn akčně a umí být zrádný. Podle Volkswagenu jde o každodenní vůz s „určitými kompromisy“, jimiž je nejspíše myšlena absence zadních sedadel. GTI se ovšem na rozdíl od Renaultu obejde bez ochranné klece, kterou nakonec při rekordní jízdě měl i Civic Type R.
Zmínit pak můžeme ještě 19palcová litá kola Pretoria osazená pneumatikami Michelin Sport Cup 2, se kterými dorazily čelní bi-xenony, LEDky pro denní svícení nebo zatmavená zadní okna. Agresivní bodykit je stejný jako u základního Clubsportu, třídvířko je pak možné objednávat jako poctu originálnímu Golfu GTI v černé barvě Deep Black Pearl Effect, bílé Pure White a červené Tornado Red.
Odkaz na původní GTI najdeme také uvnitř ve formě hlavice řadicí páky v podobě golfového míčku. Nechybí ani Alcantarou potažený volant, odlehčená polozávodní sedadla či bezpečnostní pásy s červenými doplňky. K mání přitom bude pouze 400 kusů, kdy 100 exemplářů je určeno pro německý trh a 150 pro britský. V případě zájmu si tedy s objednávkou skutečně pospěšte.
Závěrem pak jen zmíníme, že o rekord na Ringu se postaral Benny Leuchter, dle kterého je klíčem k úspěchu maximální možné využívání přejezdu přes obrubníky a „cutování“ zatáček, pročež neztrácíte rychlost. A pak samozřejmě dobré počasí, pročež s Clubsportem S obkroužil v průběhu šesti měsíců zhruba 40 kol, než nastala ideální příležitost. Tu si můžete prohlédnout na videu níže...








































Volkswagen to dokázal, nový Golf GTI Clubsport S je novým králem Ringu mezi předokolkami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nejčtenější články
Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva