Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Clubsport S potvrzen. Dostane až 310 k, rekord Ringu asi už má
26.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci toužili po rekordu na Severní smyčce, a tak dále posílili své nejlepší GTI. Již za týden tak u Wörthersee představí verzi Clubsport S.
V březnu roku 1975 se světu vůbec poprvé představila první generace Volkswagenu Golf GTI. Ta sice nestála u zrodu kategorie hot hatchů, výrazným způsobem jí však ovlivnila. A právě díky přitažlivosti, jakou první GTI představovalo pro masy zákazníků, se do daného segmentu vrhla celá řada ostatních značek od Fordu přes Peugeot až po Renault.
My se ovšem dnes budeme držet pouze Volkswagenu, který oslavuje čtyřicetileté výročí své legendy. Již na počátku roku tak do prodeje dorazila verze GTI Clubsport, jež dostala do vínku až 290 koní. Tato porce je sice dostupná jen po krátkou dobu, nicméně s 265 koňmi je možné počítat i nastálo. Za vše si pak automobilka účtuje rozumných 789 900 Kč.
Krátce po zveřejnění ceny jsme se přitom ke Clubsportu mohli vrátit, a sice v souvislosti se spekulacemi o ještě extrémnější verzi. Ta evidentně nebyla zcela vycucaná z prstů, neboť Volkswagen nyní potvrdil, že na srazu GTI u rakouského Wörthersee hodlá danou variantu skutečně představit. Ohlášen přitom byl i stálý výkon v podobě 310 koní.
Jde tedy o nejsilnější sériově vyráběný Golf všech dob, který výkonem překonává i verzi R. Oněch 310 koní přitom míří nadále pouze na přední nápravu, nikoliv na všechna čtyři kola jako u zmiňovaného sourozence. Tento fakt je přitom podstatný a má spojitost s další zmínkou, kterou Volkswagen uvedl, a sice s jízdním profilem nastaveným na Severní smyčku Nürburgringu.
Tento režim byl vyvinut za pomoci závodních jezdců, přičemž značí jediné - že německá značka touží po rekordu Nordschleife. Ten je aktuálně v držení Hondy Civic Type-R, v případě japonského vozu však byl použit předprodukční prototyp. Renault Megane RS 275 Trophy-R pak mnohými pro změnu není považován za klasický silniční hot hatch.
Pokud tedy tyto dva modely dáme stranou, pak další nejrychlejší předokolkou na Ringu je Seat Leon ST Cupra 280. Tedy sice koncernový vůz, ovšem spadající pod „plebejskou“ značku. To nejspíše manažery ve Wolfsburgu budilo ze sna, pročež zřejmě bylo rozhodnuto, že se titul vrátí do Německa.
Aktuálně sice není jisté, zda Volkswagen svého cíle dosáhl, nicméně jak se podařilu zachytit webu Bridge To gantry, již před týdnem se objevily dva exempláře Golfu na Severní smyčce při snaze o co nejrychlejší obkroužení jednadvacetikilometrového okruhu. Jestli rekord skutečně má, nevíme, nepředpokládáme však, že by Němci byli ochotni opustit Nordschleife s prázdnou.
Uvidíme tedy již příští týden, zda u Vrbského jezera dojde kromě slavnostního odhalení také k ohlášení působivého času. Aktuálně tak jen dodáme, že do prodeje zamíří Golf GTI Clubsport S ještě letos na podzim, k mání ovšem bude pouze v limitované edici.


Volkswagen slaví čtyřicáté výročí Golfu GTI...

















...u Wörthersee tak představí speciální verzi modelu Clubsport s výkonem 310 koní a jízdním profilem nastaveným na Ring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 2 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
