Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf TCR je nejrychlejší tovární Golf, který si můžete koupit
10.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Golf TCR má 330 koní na 1 260 kg, širší rozchod kol či agresivní bodykit. A k mání bude třeba i pro vás.
Se závodní sérií Touring Car Racer International Series jsme vás ještě neseznámili, letos se ostatně jede poprvé. Nicméně i přesto již stihla oslovit řadu týmů, pro které tím největším lákadlem jsou nízké náklady. Startovné pro letošní sezónu čítající 12 závodů je 40 000 Eur (cca 1 085 000 Kč), cena samotných vozů pak nemá překročit 70 000 Eur (1 898 000 Kč). To rozhodně není enormní suma, i když je třeba dodat, že započítán do ní není motor. Ten by ale měl stát dalších maximálně 20 000 Eur (542 500 Kč).
Ve srovnání s jinými šampionáty si toto závodění může dovolit podstatně více závodníků, což jen vysvětluje, proč se o novou sérii začíná zajímat stále více automobilek. Pro letošek se na start postavilo Audi TT, Ford Focus ST, Honda Civic Type-R, Opel Astra OPC a Seat Leon Cupra. Samozřejmě notně upravené, neboť dle pravidel může maximální výkon až dvoulitrových přeplňovaných benzinových či dieselových motorů vystoupat na 330 koní, zatímco minimální hmotnost nemá klesnout pod 1 260 kg.
Mantinely jsou tedy jasně dány, přičemž od příštího roku se série dočká nováčka v podobě Volkswagenu Golf GTI. Pod jeho kapotou se objeví motor 2,0 TFSI z verze R, který navíc prošel další modifikační kúrou a nyní pumpuje oněch maximálně povolených 330 koní. Tento výkon přenáší šestistupňový automat DSG, ovšem pouze na přední kola. Ta přitom počítají s rozchodem větším oproti standardu o 40 centimetrů.
Ve výsledku tu tedy máme opravdu doširoka rozkročený postoj, se kterým přichází také patřičně agresivní bodykit. Ten spoléhá hlavně na modifikovaný přední nárazník, v jehož středu najdeme karbonový splitter. Ze stejného materiálu pak byly vyrobeny nástavce bočních prahů, zadní křídlo či difuzor. Taková kapota motoru s obřím větracím otvorem je však již plastová, stejně jako víko zavazadelníku.
Zmínit můžeme ještě 18palcová litá kola, jejichž velikost je opětovně dána pravidly. To ostatně platí také o brzdových kotoučích, kde maximem je 380 milimetrů. Za dalšími modifikacemi vůči standardu však již musíme do kabiny, kde najdeme plnohodnotnou ochrannou klec či závodní sedadlo s vícebodovými pásy. Prakticky vše ostatní však padlo za oběť odlehčování. I když palubka musela zůstat zachována.
Hmotnost 1 260 kg vás už nepřekvapí a ačkoli dynamické parametry vozu neznáme, je jasné, že s kombinací 330 koní na jeden a čtvrt tuny to bude nejrychlejší vyráběný Golf v nabídce samotné automobilky.Se silniční homologací nepočítejte, ale okruhů na vyřádění se s ním je i u nás dost.
První ostré nasazení čeká modifikovaný Golf již tento víkend, kdy série TCR zavítá na rakouský Red Bull Ring. Pro automobilku však jde hlavně o test, naplno se wolfsburgský hatchback začne projevovat až od příští sezóny. Koupit si jej budete moci i vy a ne nutně jen pro závodění v tomto seriálu. Za nějakých 2,4 milionu korun může být tenhle nejrychlejší Golf váš.






VW Golf TCR se pyšní výkonem 330 koní, se kterým může být spárována nejnižší hmotnost 1 260 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
27.10.2025
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
27.10.2025
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
27.10.2025
Škoda jako by na chvíli zapomněla, za co dnes kope, zničehonic začala vyzdvihovat přednosti dieselového auta
28.10.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
- BMW Divize 11.25. 15:41 - jerry
- VZKAZY 11.24. 16:45 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 11.24. 10:56 - Jenyk
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
