Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf TCR je nejrychlejší tovární Golf, který si můžete koupit
10.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Golf TCR má 330 koní na 1 260 kg, širší rozchod kol či agresivní bodykit. A k mání bude třeba i pro vás.
Se závodní sérií Touring Car Racer International Series jsme vás ještě neseznámili, letos se ostatně jede poprvé. Nicméně i přesto již stihla oslovit řadu týmů, pro které tím největším lákadlem jsou nízké náklady. Startovné pro letošní sezónu čítající 12 závodů je 40 000 Eur (cca 1 085 000 Kč), cena samotných vozů pak nemá překročit 70 000 Eur (1 898 000 Kč). To rozhodně není enormní suma, i když je třeba dodat, že započítán do ní není motor. Ten by ale měl stát dalších maximálně 20 000 Eur (542 500 Kč).
Ve srovnání s jinými šampionáty si toto závodění může dovolit podstatně více závodníků, což jen vysvětluje, proč se o novou sérii začíná zajímat stále více automobilek. Pro letošek se na start postavilo Audi TT, Ford Focus ST, Honda Civic Type-R, Opel Astra OPC a Seat Leon Cupra. Samozřejmě notně upravené, neboť dle pravidel může maximální výkon až dvoulitrových přeplňovaných benzinových či dieselových motorů vystoupat na 330 koní, zatímco minimální hmotnost nemá klesnout pod 1 260 kg.
Mantinely jsou tedy jasně dány, přičemž od příštího roku se série dočká nováčka v podobě Volkswagenu Golf GTI. Pod jeho kapotou se objeví motor 2,0 TFSI z verze R, který navíc prošel další modifikační kúrou a nyní pumpuje oněch maximálně povolených 330 koní. Tento výkon přenáší šestistupňový automat DSG, ovšem pouze na přední kola. Ta přitom počítají s rozchodem větším oproti standardu o 40 centimetrů.
Ve výsledku tu tedy máme opravdu doširoka rozkročený postoj, se kterým přichází také patřičně agresivní bodykit. Ten spoléhá hlavně na modifikovaný přední nárazník, v jehož středu najdeme karbonový splitter. Ze stejného materiálu pak byly vyrobeny nástavce bočních prahů, zadní křídlo či difuzor. Taková kapota motoru s obřím větracím otvorem je však již plastová, stejně jako víko zavazadelníku.
Zmínit můžeme ještě 18palcová litá kola, jejichž velikost je opětovně dána pravidly. To ostatně platí také o brzdových kotoučích, kde maximem je 380 milimetrů. Za dalšími modifikacemi vůči standardu však již musíme do kabiny, kde najdeme plnohodnotnou ochrannou klec či závodní sedadlo s vícebodovými pásy. Prakticky vše ostatní však padlo za oběť odlehčování. I když palubka musela zůstat zachována.
Hmotnost 1 260 kg vás už nepřekvapí a ačkoli dynamické parametry vozu neznáme, je jasné, že s kombinací 330 koní na jeden a čtvrt tuny to bude nejrychlejší vyráběný Golf v nabídce samotné automobilky.Se silniční homologací nepočítejte, ale okruhů na vyřádění se s ním je i u nás dost.
První ostré nasazení čeká modifikovaný Golf již tento víkend, kdy série TCR zavítá na rakouský Red Bull Ring. Pro automobilku však jde hlavně o test, naplno se wolfsburgský hatchback začne projevovat až od příští sezóny. Koupit si jej budete moci i vy a ne nutně jen pro závodění v tomto seriálu. Za nějakých 2,4 milionu korun může být tenhle nejrychlejší Golf váš.







VW Golf TCR se pyšní výkonem 330 koní, se kterým může být spárována nejnižší hmotnost 1 260 kg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025Požár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025Řidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Stav 10 let starého VW Tiguan sebral německému mechanikovi slova z úst, musel o tom natočit video
včeraNejnovější Kia spíš než pohonem odrazuje vzhledem, který mohou milovat jen její tvůrci, však pak zabíjí cenou
včeraVrcholná Dacie dostala pořádný tuning, ve sportovním provedení vypadá skoro zlověstně
včeraPorsche říká, že hledá cesty, jak nabídnout víc 911 s manuálem hned poté, co ho vzalo téměř všem verzím
včeraČínský soupeř Škody Octavia se ukázal v nové generaci. Na ještě větší auto za 250 tisíc Kč působí až magicky krásně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva