Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VIII se rýsuje, dorazí s inovovaným vzhledem a až 326 k
9.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý bestseller dostane je dílčí vizuální změny, které však vylepší aerodynamiku. Motorový prostor posílí, výrazněji se změní interiér..
Příchod modernizovaného Golfu, který Volkswagen hodlá prezentovat jako jeho osmou generaci, provází jedna zásadní otázka: datum představení. Stále totiž není jisté, kdy se německá novinka objeví, neboť různé zdroje zmiňují různé termíny - některé počítají s příštím rokem, jiné až s léty následujícími.
VW už ale několikrát potvrdil, že počítá s pětiletými výrobní cykly a příští rok bude pro současný Golf čtvrtým létem na trhu. Stávající provedení se ale bez zásadního faceliftu prodává již tři léta, a tak předpokládáme, že Němci z toho vybruslí šalamounsky - inovovaný vůz představí již příští roce s cílem prodávat jej od roku 2017 a ač půjde více o facelift než úplně nové auto, označí jej za osmou generaci. V historii Golfu ani dalších VW by to nebylo poprvé, takový Passat B7 by mohl vyprávět.
Potvrdit či vyvrátit tyto spekulace bohužel nemůžeme, neoficiální zdroje ale potvrzují, že novinka bude titulována jako osmá generace, jakkoli bude mít blíže k faceliftu. Tím se odliší od zbytku modelů postavených na platformě MQB, tedy od Audi A3, Seatu Leon a Škody Octavia, v jejichž případě má dojít jen na klasický facelift. Změny v rámci designu karoserie ovšem budou evoluční, přičemž soustředit se budou hlavně na detaily. Očekávat tedy můžeme kupříkladu jinou grafiku světlometů či modifikované nárazníky, po vzoru zmiňovaného Passatu B7 ale nemusí zůstat jen u nich (ten převzal z B6 v zásadě pouze střechu).
Mimo to by ovšem Golf měl nabídnout také výrazně lepší aerodynamiku, za čímž bude stát mimo jiné odlišný vzhled litých kol a také prodloužení střešního spoileru. Zmiňovaná platforma MQB by navíc měla dorazit v evoluční variantě a nabídnout jisté odlehčení. Důvody těchto kroků asi není třeba nějak výrazně osvětlovat, neboť vše souvisí s motorovým prostorem, kde by těmi zásadními pohonnými jednotkami měly být litrový benzinový a 1,4litrový dieselový tříválec.
Druhou stranu nabídky bude okupovat rodina GTI, kde základní provedení nabídne 265 koní. S variantou Performance bude spojeno rovné třísetkoňové stádo, model Clubsport pak dostane do vínku koní 326. Uvnitř této trojice by nemělo chybět ovládání za pomoci gest, které ovšem v případě běžnějších variant bude k dostání maximálně za příplatek. Více dotykových displejů a absence tlačítek se však stane jednou ze základních změn napříč celou nabídkou.
Tím tedy máme ty zásadní informace ujasněné, pročež jen dodáme, že Golf VIII by měl zamířit do prodeje na počátku roku 2017. Tedy v podstatě pět let po příchodu sedmičky, čímž by Volkswagen dodržel svůj slib pětiletých životních cyklů. Že přitom nebude hrát tak úplně fér, v tomto případě asi nikomu vadit nebude - pokuty za tento krok mu snad nehrozí...

Nový VW Golf se ukázal na další neoficiální ilustraci, která konečně vyhlíží realisticky
Interiér se dočká většího množství dotykových displejů a méně tlačítek, přičemž vycházet bude z konceptu Golf R Touch
Zdroje: Worldcarfans, Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha