Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VIII se rýsuje, dorazí s inovovaným vzhledem a až 326 k
9.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý bestseller dostane je dílčí vizuální změny, které však vylepší aerodynamiku. Motorový prostor posílí, výrazněji se změní interiér..
Příchod modernizovaného Golfu, který Volkswagen hodlá prezentovat jako jeho osmou generaci, provází jedna zásadní otázka: datum představení. Stále totiž není jisté, kdy se německá novinka objeví, neboť různé zdroje zmiňují různé termíny - některé počítají s příštím rokem, jiné až s léty následujícími.
VW už ale několikrát potvrdil, že počítá s pětiletými výrobní cykly a příští rok bude pro současný Golf čtvrtým létem na trhu. Stávající provedení se ale bez zásadního faceliftu prodává již tři léta, a tak předpokládáme, že Němci z toho vybruslí šalamounsky - inovovaný vůz představí již příští roce s cílem prodávat jej od roku 2017 a ač půjde více o facelift než úplně nové auto, označí jej za osmou generaci. V historii Golfu ani dalších VW by to nebylo poprvé, takový Passat B7 by mohl vyprávět.
Potvrdit či vyvrátit tyto spekulace bohužel nemůžeme, neoficiální zdroje ale potvrzují, že novinka bude titulována jako osmá generace, jakkoli bude mít blíže k faceliftu. Tím se odliší od zbytku modelů postavených na platformě MQB, tedy od Audi A3, Seatu Leon a Škody Octavia, v jejichž případě má dojít jen na klasický facelift. Změny v rámci designu karoserie ovšem budou evoluční, přičemž soustředit se budou hlavně na detaily. Očekávat tedy můžeme kupříkladu jinou grafiku světlometů či modifikované nárazníky, po vzoru zmiňovaného Passatu B7 ale nemusí zůstat jen u nich (ten převzal z B6 v zásadě pouze střechu).
Mimo to by ovšem Golf měl nabídnout také výrazně lepší aerodynamiku, za čímž bude stát mimo jiné odlišný vzhled litých kol a také prodloužení střešního spoileru. Zmiňovaná platforma MQB by navíc měla dorazit v evoluční variantě a nabídnout jisté odlehčení. Důvody těchto kroků asi není třeba nějak výrazně osvětlovat, neboť vše souvisí s motorovým prostorem, kde by těmi zásadními pohonnými jednotkami měly být litrový benzinový a 1,4litrový dieselový tříválec.
Druhou stranu nabídky bude okupovat rodina GTI, kde základní provedení nabídne 265 koní. S variantou Performance bude spojeno rovné třísetkoňové stádo, model Clubsport pak dostane do vínku koní 326. Uvnitř této trojice by nemělo chybět ovládání za pomoci gest, které ovšem v případě běžnějších variant bude k dostání maximálně za příplatek. Více dotykových displejů a absence tlačítek se však stane jednou ze základních změn napříč celou nabídkou.
Tím tedy máme ty zásadní informace ujasněné, pročež jen dodáme, že Golf VIII by měl zamířit do prodeje na počátku roku 2017. Tedy v podstatě pět let po příchodu sedmičky, čímž by Volkswagen dodržel svůj slib pětiletých životních cyklů. Že přitom nebude hrát tak úplně fér, v tomto případě asi nikomu vadit nebude - pokuty za tento krok mu snad nehrozí...

Nový VW Golf se ukázal na další neoficiální ilustraci, která konečně vyhlíží realisticky
Interiér se dočká většího množství dotykových displejů a méně tlačítek, přičemž vycházet bude z konceptu Golf R Touch
Zdroje: Worldcarfans, Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu 17.6.2025
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejčtenější články
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Fandové hledají cesty, jak snížit ukrutnou hmotnost nového BMW M5. A nachází je, Mnichov to ale zjevně nezajímá
20.5.2025Potomci zesnulého sběratele chtěli rychle prodat vzácnost, kterou koupil za 33 milionů, v aukci bez rezervy splakali nad výdělkem
20.5.2025Noblesní, kdysi extrémně drahé Bentley Azure se dnes prodává za cenu Škody Scala, tento kus názorně ukazuje, proč tomu tak je
21.5.2025S elektromobily na věčné časy a nikdy jinak! Prodejní šéf VW po všem opakuje matku všech klišé: „Budoucnost je elektrická.”
21.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva