Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW má propustit dokonce 30 tisíc lidí. A nepůjde jen o dělníky, padáka má dostat skoro polovina vývojového oddělení
20.9.2024 | Petr Miler
Už zmínka o 15 tisících propuštěných byla nepříjemným přestřelením dřívějších očekávání, teď se bavíme dokonce o dvojnásobku tohoto čísla. Volkswagen až tak razantní krok odmítá, současně ale říká, že je jasné, že musí snížit náklady svých německých závodů.
Že je Volkswagen až po uši v problémech, bychom poznali, i kdyby o tom celé vedení mlčelo. Ale v momentě, kdy i nejvyšší šéf koncernu říká, že ekonomické situace firmy je alarmující, je jasné, že jí teče do bot. Jak moc? Asi hodně, pokud se začalo mluvit o rychlém propuštění 15 tisíc lidí a VW se to ani neodvážil oficiálně popřít.
Už ona zmínka o 15 tisících padáků byla nepříjemným překvapením, předchozí spekulace mířily tak nanejvýš k 10 tisícům lidí v převážně dvou až třech továrnách. Jak se nyní ukazuje, situace může být reálně ještě horší - obvykle dobře informovaný německý Manager Magazin nyní uvádí, že VW ve střednědobém časovém horizontu počítá dokonce s 30 tisíci propuštěnými.
To by bylo 10 procent jeho zaměstnanců v celé Evropě a asi čtvrtina všech lidí, kteří pro něj pracují v Německu. Když se navíc mluví o propouštění a zavírání továren, obvykle lidé mají pocit, že se to dotkne jen dělníků, neboť v továrnách pracují hlavně oni. Jenže ani to nemá být pravda, podle stejného zdroje schytá těžkou ránu i výzkum a vývoj. Ze současného počtu zhruba 13 tisíc lidí by jich řady R&D oddělení mělo opustit snížit 4 až 6 tisíc zaměstnanců.
Něco takového jde ruku v ruce s už oficiálně potvrzeným plánem finančního ředitele Arna Antlitze snížit vývojový rozpočet Volkswagenu o dalších 10 miliard Eur. To bez personálních škrtů nepůjde, na výzkumu a vývoji se náklady na zaměstnance podílí velmi významně. Další a další škrty pak obecně zapadají do dřívějších zmínek šéfa VW Thomase Schäfera, který sice zůstává zapálený do elektromobilů, současně ale říká, že očekává „trvale slabé ekonomické prostředí” a „nízké ziskové marže na elektrických vozidlech” - pokud automobilka očekává takové prostředí a tlačí taková auta, nemá moc jiných možností, jak se tomu přizpůsobit.
VW tentokrát na žádost o komentář zareagoval popřením tak vysokého čísla propuštěných, odmítl ale zveřejnit jiné. Možná tedy takový záměr nemá, možná - jak praví i zdroje Manager Magazinu - jde o střednědobý plán, který se pochopitelně může v závislosti na situaci změnit, a tak nemá smysl s ním nyní šermovat před veřejností. Tak či onak ani další slova mluvčí VW nejsou povzbudivá: „Jedna věc je jasná: Volkswagen musí snížit své náklady ve svých německých závodech,” konstatovala. S ohledem na to se zdá, že se něčeho mezi 15 a 30 tisíci propuštěnými skutečně dočkáme, konkrétně ale budoucí realitu pochopitelně vykreslí jen čas.



VW vsadil vše na lahůdky typu sotva použitelný ID.7 za víc jak 1,3 milionu Kč v úplném základu. Kolem takového produktu opravdu nelze stavět ekonomicky udržitelný byznys, s německou efektivitou rozhodně ne. Foto: Volkswagen
Zdroje: Manager Magazin, Volkswagen
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 6 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Poslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 2 hodinamiHezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
před 4 hodinamiEU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
před 5 hodinamiBrutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 6 hodinamiDodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 14:36 - řidičBOB
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB