Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW navzdory své oddanosti elektromobilům představil nový spalovací motor, od příštího roku bude pohánět i Škodu
18.7.2022 | Petr Prokopec
Němci se tváří, že by se spalovacími motory skončili nejraději už včera, jejich činy ale hovoří o něčem docela jiném. A zkoumání podstaty nového turbo čtyřválce ukazuje, že ho ani do budoucna nechtějí hodit přes palubu.
Koncern VW patří v posledních letech mezi největší zastánce elektromobility. Němci se totiž v roce 2015 po odhalení podvodů s dieselovými motory rozhodli, že svou image očistí s pomocí zelených technologií. Ve svých snahách přitom zašli dokonce tak daleko, že za pár let již nechtějí nic jiného než bateriové vozy prodávat. Jakkoli je třeba dodat, že v posledních měsících se i u nich objevují pochyby, zda došlo na sázku na ten správný pohon. Stojí za tím pochopitelně hlavně energetická krize, díky které se provoz elektromobilů začíná stávat nákladnějším a neudržitelnějším než u spalovacích aut.
Je navíc třeba dodat, že i kdyby VW Group skutečně s příchodem nové dekády zcela přepřáhl na elektromobilitu, do té doby pochopitelně nemůže složit ruce v klín. Naopak se musí ještě daleko více angažovat v rámci spalovací techniky, jinak si zkrátka na enormní investice, které se rozhodl obětovat na zelený oltář, nevydělá. Ve výsledku tak není překvapením, že Němci přišli s druhou generací 1,5litrového benzinového čtyřválce. Ten nese označení TSI evo2 a jeho hlavní výhodou je potřeba menšího množství vzácných kovů.
Ty jsou sice skloňované hlavně s bateriemi či elektromotory, nicméně třeba takové palladium je zapotřebí do anti-emisních systémů. VW se nicméně rozhodl, že třícestný katalyzátor a filtr pevných částic sloučí do jednoho modulu, který navíc instaluje blízko pohonné jednotky. Právě to vedlo ke snížení závislosti na materiálech, jejichž cena v posledních měsících přímo raketově vystřelila. Němci nicméně rovněž zmiňují, že tímto způsobem VW Group projde i budoucím přísnějším evropským emisním sítem.
Novinky jsou spojené rovněž s řídicí jednotkou, která při nízkých a středních rychlostech posílá do limbu druhý a třetí válec. Dle VW totiž nová verze zvaná ACT Plus umožňuje prakticky nepostřehnutelné změny mezi dvouválcovým a čtyřválcovým provozem. Optimalizován pak byl i spalovací proces, stejně jako je možné zmínit potažení válců speciální plazmou kvůli redukci tření. Nový motor by tedy neměl být pouze úspornější, zároveň má nabídnout také vyšší spolehlivost.
Němci s prvním využitím počítají u modelů T-Roc a T-Roc Cabrio, pod jejichž kapoty dorazí základní verze naladěná na 150 koní. Postupem času nicméně dojde k rozšíření na celé koncernové portfolio. Mimo to má dorazit také plug-in hybridní verze motoru, která již bude produkovat 272 koní. Předpokládá se přitom, že právě toto ústrojí bude jedním z prvních, s nimiž budou k dostání nové generace Volkswagenu Passat a Škody Superb. Obě dorazí příští rok.
Lze už jen dodat, že nová verze pohonné jednotky byla navržena i s ohledem na spalování alternativních a syntetických paliv. Začíná tak být stále jasnější, že původní návrh Evropské unie je již minulostí a jeho nová verze bude zahrnovat řadu výjimek. Spalovací motory tak ani v roce 2035 z nabídky většiny automobilek nezmizí. Jen s nimi dost možná budou spojené ještě vyšší ceny než u elektromobilů, a to přesto, že ve své podstatě budou pochopitelně nadále levnější.

Nový 1,5litrový benzinový čtyřválec TSI evo2 je určen k pohonu většiny budoucích koncernových modelů včetně nového Volkswagenu Passat a Škody Superb. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva