Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW nažene zaměstnance, kteří „nesprávně” smýšlí o elektromobilech, do speciálních místností, tam je „napraví”
22.2.2023 | Petr Prokopec
Snažíme se to brát s nadsázkou, ale skoro se divíme, že se Němci něčím takovým chlubí. Nazvat to jinak než vymýváním mozků je těžké, něčeho podobného ale nejsme svědky poprvé.
Elektromobily rozhodně nejsou vynálezem posledních let. Koketovat s nimi lidstvo začalo dokonce ještě dříve, než přišel Karl Benz se svým spalovacím motorem. Ovšem ani takový génius jako Ferdinand Porsche nedokázal překonat jejich vrozené stinné stránky, mezi něž patří hlavně potřeba velké baterie, která by zajistila alespoň trochu smysluplný dojezd. S tím navíc koresponduje příliš vysoká hmotnost. A ve finále lze mluvit také o šílených cenách. Ač tedy elektromobil Lohner-Porsche ovlivnil i vývoj lunárního vozítka, vozům se spalovacími agregáty konkurovat zkrátka nedokázal.
Přesunout se můžeme do současnosti, kdy je Porsche součástí koncernu VW. Tato automobilka v roce 2015 zaskočila celý svět podvodem, v jehož rámci zkreslila čistotu svých dieselů. Aby se očistila, začala velebit elektrický pohon. Ten se má stát jediným, který Němci budou nabízet, k čemuž jim dopomohou i politici. Volkswagenu to ale zjevně nestačí, a proto se rozhodl, že do mise zapojí v mnohem větší míře i zaměstnance. Ti budou totiž nově muset v duchu hesla „kdo nejde s námi, jde proti nám“ absolvovat poněkud neobvyklé „školení”.
Podobná taktika se u automobilky neobjevuje poprvé, použila ji už dříve, kdy továrny v Emdenu a Zwickau překonvertovala na výrobny elektroaut. Už tam zaměstnance s vědomím, že někteří úzkostlivě smýšlí o přechodu firmy na elektromobilitu, poslala do speciální místnosti pateticky nazvané eMotionRoom, ze které se dostali až poté, co si v podstatě dostatečně „vymyli“ mozek. Podobně to nyní bude probíhat ve Wolfsburgu, kde lidé budou muset projít hned třemi speciálními místnostmi. V každé z nich najdou puzzle, na jehož rozluštění budou mít vždy 20 minut. Spolupracovat pak budou moci ve skupinách po čtyřech.
V první místnosti je čeká historie elektrických vozidel, která sahá až k počátku 19. století, tedy skutečně daleko před příjezd Benzovy tříkolky. Tím se ovšem VW tak trochu střílí do vlastní nohy. Lidem totiž ukazuje, kterak stejná negativa, jenž elektromobily trápí i nyní, byla známa již skoro před dvěma stovkami let. Od té doby se změnilo snad jen sebevědomí politiků, kteří skutečně musí věřit, že zvládají poručit větru a dešti. A nejspíše v totéž mají uvěřit i zaměstnanci Volkswagenu.
Druhá místnost je zaměřena na historii továrny ve Wolfsburgu, třetí pro změnu na budoucnost elektromobility. Zaměstnancům pak budou neustále k dispozici lidé z VW Group Academy, kteří za celým nápadem stojí. Nedivili bychom se pak, kdyby vyššímu vedení byli hlášeni ti, kteří po celé „kúře” neprojeví dostatečnou oddanost elektromobilitě, protože o nic jiného tu nakonec nejde.
Výše popsané připomíná osud jednoho českého manažera pracujícího právě v dealerské síti koncernu VW, který v soukromých rozhovorech se zákazníky mluvil o elektromobilech bez jakýchkoliv příkras. Něco takového pochopitelně nevedlo k jejich vyšším prodejům, jakkoli je jisté, že klientela si dobrých vad vážila. Ovšem protože zákazník je nyní pro výrobce až na posledním místě, musel být dobrý skutek po zásluze potrestán.
Onen manažer tedy zamířil nejprve na „kobereček“ a následně na mnohahodinové školení, kde mu bylo vysvětleno, že elektromobil je spása lidstva. A pokud bude i nadále zmiňovat také jeho stinné stránky, může se s kariérou ve firmě rozloučit. Dotyčný to přitom musel stvrdit i podpisem, což poněkud připomíná staré časy komunistického Československa. Na tehdejší následky „nespolupráce” si jistě vzpomenete sami...






Chraň Bůh myslet si o elektromobilech cokoliv špatného. VW hodlá svou pravdou naočkovat všechny zaměstnance ve Wolfsburgu, které v případě, že „sami neví, co je dobré”, čekají speciální místnost. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike Aragon - 2. den včera 22:20
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati včera 19:43
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním 25.8.2025
- Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona 25.8.2025
Nejnovější články
Mazda pracuje na revolučním spalovacím motoru s nulovými emisemi CO2 i při spalování klasického benzinu
před 33 minutamiDalší rejdařská firma s okamžitou platností zakázala převoz elektrických aut na všech svých lodích, riziko požáru je prý neúnosné
před 2 hodinamiBentley znovu mění strategii. Vrátí se k už odpískané technice, aby se znovu vlichotil do přízně ztracené klientely
před 3 hodinamiOpel definitivně zrušil plán přejít jen na elektrická auta do roku 2028, nechce skončit jako Porsche
před 5 hodinamiSlavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva