Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW nažene zaměstnance, kteří „nesprávně” smýšlí o elektromobilech, do speciálních místností, tam je „napraví”
22.2.2023 | Petr Prokopec
Snažíme se to brát s nadsázkou, ale skoro se divíme, že se Němci něčím takovým chlubí. Nazvat to jinak než vymýváním mozků je těžké, něčeho podobného ale nejsme svědky poprvé.
Elektromobily rozhodně nejsou vynálezem posledních let. Koketovat s nimi lidstvo začalo dokonce ještě dříve, než přišel Karl Benz se svým spalovacím motorem. Ovšem ani takový génius jako Ferdinand Porsche nedokázal překonat jejich vrozené stinné stránky, mezi něž patří hlavně potřeba velké baterie, která by zajistila alespoň trochu smysluplný dojezd. S tím navíc koresponduje příliš vysoká hmotnost. A ve finále lze mluvit také o šílených cenách. Ač tedy elektromobil Lohner-Porsche ovlivnil i vývoj lunárního vozítka, vozům se spalovacími agregáty konkurovat zkrátka nedokázal.
Přesunout se můžeme do současnosti, kdy je Porsche součástí koncernu VW. Tato automobilka v roce 2015 zaskočila celý svět podvodem, v jehož rámci zkreslila čistotu svých dieselů. Aby se očistila, začala velebit elektrický pohon. Ten se má stát jediným, který Němci budou nabízet, k čemuž jim dopomohou i politici. Volkswagenu to ale zjevně nestačí, a proto se rozhodl, že do mise zapojí v mnohem větší míře i zaměstnance. Ti budou totiž nově muset v duchu hesla „kdo nejde s námi, jde proti nám“ absolvovat poněkud neobvyklé „školení”.
Podobná taktika se u automobilky neobjevuje poprvé, použila ji už dříve, kdy továrny v Emdenu a Zwickau překonvertovala na výrobny elektroaut. Už tam zaměstnance s vědomím, že někteří úzkostlivě smýšlí o přechodu firmy na elektromobilitu, poslala do speciální místnosti pateticky nazvané eMotionRoom, ze které se dostali až poté, co si v podstatě dostatečně „vymyli“ mozek. Podobně to nyní bude probíhat ve Wolfsburgu, kde lidé budou muset projít hned třemi speciálními místnostmi. V každé z nich najdou puzzle, na jehož rozluštění budou mít vždy 20 minut. Spolupracovat pak budou moci ve skupinách po čtyřech.
V první místnosti je čeká historie elektrických vozidel, která sahá až k počátku 19. století, tedy skutečně daleko před příjezd Benzovy tříkolky. Tím se ovšem VW tak trochu střílí do vlastní nohy. Lidem totiž ukazuje, kterak stejná negativa, jenž elektromobily trápí i nyní, byla známa již skoro před dvěma stovkami let. Od té doby se změnilo snad jen sebevědomí politiků, kteří skutečně musí věřit, že zvládají poručit větru a dešti. A nejspíše v totéž mají uvěřit i zaměstnanci Volkswagenu.
Druhá místnost je zaměřena na historii továrny ve Wolfsburgu, třetí pro změnu na budoucnost elektromobility. Zaměstnancům pak budou neustále k dispozici lidé z VW Group Academy, kteří za celým nápadem stojí. Nedivili bychom se pak, kdyby vyššímu vedení byli hlášeni ti, kteří po celé „kúře” neprojeví dostatečnou oddanost elektromobilitě, protože o nic jiného tu nakonec nejde.
Výše popsané připomíná osud jednoho českého manažera pracujícího právě v dealerské síti koncernu VW, který v soukromých rozhovorech se zákazníky mluvil o elektromobilech bez jakýchkoliv příkras. Něco takového pochopitelně nevedlo k jejich vyšším prodejům, jakkoli je jisté, že klientela si dobrých vad vážila. Ovšem protože zákazník je nyní pro výrobce až na posledním místě, musel být dobrý skutek po zásluze potrestán.
Onen manažer tedy zamířil nejprve na „kobereček“ a následně na mnohahodinové školení, kde mu bylo vysvětleno, že elektromobil je spása lidstva. A pokud bude i nadále zmiňovat také jeho stinné stránky, může se s kariérou ve firmě rozloučit. Dotyčný to přitom musel stvrdit i podpisem, což poněkud připomíná staré časy komunistického Československa. Na tehdejší následky „nespolupráce” si jistě vzpomenete sami...






Chraň Bůh myslet si o elektromobilech cokoliv špatného. VW hodlá svou pravdou naočkovat všechny zaměstnance ve Wolfsburgu, které v případě, že „sami neví, co je dobré”, čekají speciální místnost. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
včeraFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025
Nejnovější články
Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
včeraMitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
včeraI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včeraElektričtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
včeraClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
včera
Živá témata na fóru
- Vačka palivového čerpadla 03.20. 04:36 - danielcraig
- Toyota obecně 03.20. 01:39 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.19. 23:26 - Kavis
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.19. 21:08 - mafel
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 03.19. 15:48 - pavproch
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan