Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil nový nejpraktičtější model, vedle vychytávek interiéru bledne i katalog Škody
11.6.2021 | Petr Prokopec
VW v poslední době hraje na strunu praktičnosti stále více a toto je jeho nový vrchol na tomto poli. Má také speciální stolek, jenž může sloužit cestujícím ve všech třech řadách.
V roce 1946 navštívil nizozemský importér Volkswagenu Ben Pon ústředí automobilky ve Wolfsburgu, aby si zajistil dodávky modelu Beetle. Když ovšem do továrny dorazil, povšimnul si Plattenwagenu. Tedy improvizovaného přepravníku komponentů, který byl postaven na stejném základu jako Brouk, s jehož montáží napomáhal. Pon si uvědomil potenciál tohoto vozu, a proto jen o pár měsíců později přišel s návrhem na sériový vůz s nosností 690 kilogramů a řidičem sedícím zcela vpředu.
Právě těmito kroky odstartovala výroba nejdéle vyráběného vozu historie, Volkswagenu Typ 2. My jej pak známe spíše pod označením Transporter či Multivan, jež doplňuje ještě alfanumerické označení odkazující na danou generaci (Tx). Nově se nicméně německá automobilka rozhodla, že ve své nabídce udělá trochu zmatek. Užitkové varianty Transporter a Caravelle, stejně jako obytné provedení California, budou totiž nadále stavěny na základě generace T6. Multivan sloužící pasažérům ale byl přepracován.
S označením T7 je nově svázána modulární platforma MQB, stejně jako větší rozměry. Délka se natáhla na 4 973 milimetrů, šířka na 1 941 mm a rozvor na 3 124 mm. Kromě základního provedení Volkswagen nabídne ještě prodlouženou verzi, byť ta narostla jen o delší zadní převis, a to na 5 173 mm. Pobrat pak dokáže 763 litrů se všemi sedadly na svém místě nebo až 4 053 litrů při vyjmutí obou zadních řad. U základu jde přitom o 469 a 3 672 litrů.
S novou platformou došlo také na revoluci pod kapotou, neboť zákazníci budou moci vůbec poprvé sáhnout po plug-in hybridní variantě. Ta kombinuje benzinovou jedna-čtyřku a elektromotor o výkonu 85 kW, přičemž celkově bude možné od soustavy očekávat 218 koní. Na starosti je dostane šestistupňový automat, zatímco u spalovacích jednotek se počítá se sedmistupňovým. Vybírat bude možné z jednotek 1,5 TSI (136 koní), 2,0 TSI (204 koní) a 2,0 TDI (150 koní).
Předchozí generace Multivanu byla k mání i v ryze elektrické verzi, u novinky se s jejím návratem nepočítá. Danou úlohu převezme nový model ID.Buzz, jenž bude odhalen v závěru příštího roku. Němci se tak v podstatě vydají hned třemi směry, přičemž všechny varianty od sebe vizuálně odliší. Nový Multivan totiž sází daleko více na podobu klasického MPV - čelní okno tak bylo posunuto maximálně dopředu, což si vyžádalo příchod jednoho extra bočního okénka.
Automobilka se ovšem nesnažila zasadit nový Multivan pouze do stávajícího portfolia, zároveň designem odkázala i na minulé generace. Linka na bocích tak odkazuje na generaci T3, přičemž vpředu může přejít v příplatkovou podsvícenou lištu propojující čelní sedadla, která je pro změnu znakem moderních Volkswagenů. Značka v závislosti na trhu počítá již standardně s čelními LEDkami, jež bude možné nahradit matricovými diodami.
Co se interiéru týče, zde pozornost budí zejména nový stavitelný stolík, který je možné posunovat napříč všemi řadami. A zatímco vzadu jej můžete rozložit a použít jako karetní s tím, že prostřední řada sedadel je otočná, vpředu supluje středovou konzoli. Škoda se svým Simply Clever tak může jen závidět, přičemž VW také nemalou měrou zapracoval na samotných sedadlech, která jsou o 25 % lehčí než dříve - lze je tak snadno posunovat nebo zcela vyjmout.
Prostor zcela vpředu navýšilo použití elektrické parkovací brzdy a elektronicky ovládané převodovky. Zákazníci si přitom mohou vyšší komfort užívat také díky příplatkové panoramatické střeše, 640wattovému audio systému Harmand Kardon nebo aplikaci We Connect Plus, která jim umožní dálkové otevírání vozu a jeho ohřev skrze mobilní aplikaci. Objednávat T7 si přitom mohou od ledna 2022.










VW Multivan T7 je díky platformě MQB k mání i s plug-in hybridní jednotkou. Uvnitř pak nabídne více místa než dříve, stejně jako speciální polohovací stolek, který lze posouvat napříč všemi třemi řadami sedadel. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 3 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva