Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu
19.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholný „Scout“ dostal též unikátní nárazníky, ochranné černé plasty či více výbavy. K mání je s 5 motory.
Novou generaci Volkswagenu Passat známe ve formě sedanu a kombíku již velmi dobře, koneckonců k virtuálnímu představení došlo již loni v létě. Od té doby však německá automobilka nepustila do světa žádnou další verzi, ačkoliv jejich příchod je více než jistý. To ostatně potvrzuje aktuální tisková zpráva, podle které se rozšiřování modelové řady dočkáme na autosalonu v Ženevě. Výstaviště Palexpo je totiž místem, kde bude debutovat nový Passat Alltrack.
Tato varianta bude stejně jako ostatní „scoutí“ koncernoví bratříčkové k mání pouze ve verzi kombi, přičemž oproti základnímu provedení dozná hned několika změn. Ty vizuální jsou patrné na první pohled a spočívají v dodání ochranných černých plastů na spodek karoserie. Mimo to tu máme ochranné pláty podvozku, odlišné nárazníky, díky kterým se navýšil nájezdový úhel vpředu i vzadu, a světlou výšku zvýšenou o 27,5 milimetru.
Dále nový Passat Alltrack profituje z nových střešních ližin, stříbrných doplňků a 17palcových litých kol, jež je možné za příplatek vyměnit za osmnáctky nebo devatenáctky. V interiéru pak pro změnu můžete očekávat unikátní čalounění kombinující látku a Alcantaru, i zde ovšem budete moci popustit uzdu své fantazii a v rámci příplatků sáhnout třeba po celokoženém paketu.
Kromě toho máte k dispozici také dlouhý seznam multimediálních systémů, přičemž ty vrcholné komunikují s mobilními telefony skrze technologiii MirrorLink a nabízejí podporu také pro systémy CarPlay od Applu a Android Auto. Ve standardu je přitom možné počítat s pětipalcovým displejem, za příplatek ale můžete sáhnout po 6,5palcovém nebo dokonce osmipalcovém.
Změn se dočkala také mechanika, i když zejména v detailech. Ovšem kupříkladu systém pohonu všech kol, který je standardem pro všechny verze modelu Alltrack, je shodný s elektronicky řízenou spojkou Haldex páté generace, kterou používají i běžné varianty Volkswagenu Passat. I nadále jde tedy výkon hlavně dopředu a zadek je připojen až ve chvíli ztráty trakce.
Elektronická uzávěra pro změnu umožňuje přesun většiny výkonu na to kolo, které má největší adhezi, zatímco v rámci jízdních režimů můžete kromě již známých módů Eco, Normal a Sport počítat také s novým nastavením Off Road. To upravuje odezvu plynového a brzdového pedálu, přičemž automaticky aktivuje kontrolu sjezdu svahu a rozjezdu do kopce.
V motorovém prostoru se objeví pětice agregátů, přičemž vonnější oktany zastupují čtyřválce 1,4 TSI a 2,0 TSI, jež produkují 150 a 220 koní. Ve druhém případě je standardem šestistupňové DSG, zatímco méně potentní jednotka spoléhá na šestistupňový manuál. S touto převodovkou je pak spojen rovněž nejslabší dvoulitrový diesel naladěný na 150 koní.
Mimo to ovšem můžete sáhnout ještě po dvou výkonnějších „producentech sazí“, kdy první nabízí 190 a druhý 240 koní. V obou případech je jedinou volbou automat, potentnější model pak dostal stejně jako silnější benzinový agregát do vínku rovněž elektronický diferenciál XDS+, který v rychlých zatáčkách přibrzďuje vnitřní kolo.
Zmínit můžeme ještě systém Trailer Assist, který mají modely Alltrack ve standardní výbavě a jenž usnadňuje jízdu s přívěsem, a to zejména při couvání za pomoci zásahů do řízení a projektováním vodicích čár na displeji. Tím ale představení můžeme uzavřít. Na ceny bude třeba nějaký ten pátek vyčkat, neboť prodej se rozběhne až v září.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.












Nový Volkswagen Passat Alltrack dostal do vínku nové nárazníky, jež zvyšují nájezdové úhly vpředu a vzadu. Kromě toho se pyšní zvýšenou světlou výškou a standardním pohonem všech kol, v terénu by se tak ztratit neměl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Známý fotograf ukázal, jak to dnes vypadá na dubajských vrakovištích, je to skutečně úplně jiný svět
2.6.2025Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva