Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat GT je slabá náplast za chybějící R36, i když má šestiválec
15.11.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
VW slíbil vrátit na trh něco na způsob Passatu R36. S odhalením studie GT se k tomu vážně chystá, výsledek ale připomíná jen velkou z nouze ctnost.
Volkswagen Passat R36 u nás proslul hlavně jako pochybná policejní stíhačka. Odmyslíme-li si ale tento škraloup na jeho pověsti, jednalo se o zajímavé auto. Relativně kompaktní sedan střední třídy s atmosféricky plněným šestiválcem o objemu 3,6 litru a 300 koních výkonu, pohonem všech kol a decentním sportovním stylingem byl a jako ojetina stále je zajímavou alternativou k obdobným strojům „prémiových” značek. Troufneme si i říci, že byl na trhu úspěšný, neboť není zase takový problém jej na silnici potkat, přesto z nabídky postupně vymizel.
S příchodem faceliftovaného Passatu B7 se z ceníků poroučela varianta R36, k dispozici ale zůstala aspoň šestiválcová verze s tím samým výkonem a technikou. Příchod nové generace B8 ale poslal do věčných lovišť i tyto zbytky slávy provedení R36 a zákazníkům se teď Passat nabízí nanejvýš s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 280 koní. Neměli jsme s ním tu čest, ale loudal to určitě nebude, protože Škoda Superb ve stejném provedení je vážně rychlé auto. Jenže R to není a šestiválec už vůbec.
Rádi jsme tak přednedávnem mohli zmínit, že Passat R36 se může vrátit, a to i s motorem V6. Sice ne v Evropě, protože tady už šestiválec v podobně velkém mainstreamovém autě těžko někdo někdy ještě nabídne, ale i tak to mohla být zajímavá vzpruha pro churavějící image severoamerického zastoupení Volkswagenu. Mohla být, ale nejspíš nebude.
VW totiž před pár hodinami odhalil koncept Passatu GT, který je nepochybně tím, co Němci Americe slibovali. Jedná se formálně jen o koncept, fakticky je to ale hotové auto, jehož sériovou výrobu může zhatit jen naprostý odpor publika na autosalonu v Los Angeles, kde se poprvé veřejně ukáže. Nepředpokládáme, že se s ním setká, plesat nad ním ale prostě nelze.
Původní R36 byl odhalen v roce 2007, a tak lze od byť jen ideového nástupce z roku 2016 očekávat citelně víc. Přinejmenším stejnou techniku, více výkonu, více dynamiky... Jenže nic takového GT nenabízí. Je to obyčejný Passat V6 prodávaný v USA, který má pod kapotou motor VR6 o objemu 3,6 litru s výkonem až 209 kW (284 koní) posazeným do 6 200 ot./min. K tomu má povinný automat DSG a pohon předních kol. A lepší výkony dohromady pochopitelně nedá - Passat V6 zrychluje z 0 na 96 km/h za 5,7 sekundy a v rozletu jej zastaví omezovač rychlosti na 206 km/h. Obojí jsou horší parametry než kdysi u R36, ten zvládl za 5,6 sekundy i „celou stovku”.
Passat GT, byť jej automobilka předkládá jako snahu navázat na historii výkonných verzí tohoto modelu, je v podstatě jen budoucí výbavová verze, jejímž vrcholným specifikem je vzhled inspirovaný Golfem GTI, 19" kola Tornado a podvozek snížený o 1,5 cm. A interiér už je standardní docela. Toto je prostě slabá náplast, ať už to Volkswagen prezentuje jakkoli.
Špatně ale takové provedení nevypadá, i když „americký Passat” není zase takový fešák. Nakonec, posuďte sami, galerie přiložených fotek je vám k dispozici.










Má-li toto být náplastí za chybějící Passat R36 v nabídce, pak musíme být zklamáni
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
