Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW poprvé ukázal nejostřejší Golf historie. Má 290 koní a titanový výfuk
4.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Očekávaný nástupce dosavadního Golfu GTI Clubsport přijme označení TCR podle závodní série, které se účastní. Ještě letos půjde do prodeje.
Již příští týden startuje další ročník tunigového srazu GTI Meeting, který se koná u rakouského Wörthersee. Na této akci samozřejmě nebude chybět ani Volkswagen, ostatně právě kvůli jeho ikonickému modelu se vůbec koná. Jaké budou všechny novinky, které Němci odhalí, zatím nevíme. Nicméně jedna jistá je - půjde o předprodukční koncept varianty GTI TCR. Nebude se však jednat o novou variantu soutěžáku závodícího v sérii Touring Car Racing, nýbrž o jím ovlivněné silniční provedení, které má být tím nejostřejším Golfem, který kdy VW vyráběl.
Novinka dostala do vínku nový čelní nárazník, se kterým dorazil i splitter. Po vzoru Golfu R přibyly také dva přídavné přední vodní chladiče, zatímco vzadu můžeme očekávat přeprofilovaný difuzor lemovaný z každé strany mohutnou koncovkou výfuku. A nejsou není tu jen pro parádu - jde o vyústění titanového systém firmy Akrapovič, která se postarala o jadrnější zvukový doprovod.
Uvnitř se koncept pochlubí digitálním přístrojovým štítem či sedadly potaženými mikrovláknem. Volant bude pro změnu obšit perforovanou kůží, přičemž středovou polohu bude určovat červený pásek. Ve stejném odstínu bude také ozdobné prošívání, jenž má vozu dodat na závodní atmosféře. Tu pak ve výsledku nebudou moci okusit jen návštěvníci srazu, ale rovněž zákazníci Volkswagenu, neboť Golf GTI TCR zamíří do prodeje zřejmě v nezměněné podobě.
Již třetí derivát v řadě máme očekávat na sklonku letošního roku, přičemž kromě výše zmíněného budou na výběr standardní 18palcová či příplatková 19palcová litá kola. Volit bude možné také mezi barvami karoserie, kontrastně nalakována přitom může být i střecha - pokaždé jsou přitom k mání bílá, červená a černá, což jsou pro GTI tradiční barvy. Kromě toho ale bude pro zákazníky připraven i karbonový paket.
Zmínit musíme samozřejmě i hnací ústrojí, přičemž pod kapotou tak jako u již nabízených verzí trůní přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Produkovat přitom bude 290 koní, což je výkon, jakým předchozí varianta Clubsport disponovala vždy jen na 10 sekund. Poté již na přední kola proudilo „pouze“ 265 koní. Nejde však o nejsilnější GTI všech dob, tato pocta připadá na Clubsport S s 310 koňmi - ten ale zřejmě VW nepovažuje za standardně nabízený model (šlo o velmi limitovanou sérii) nebo předem počítá s něčím jako Golfem GTI TCR S.
Stran výkonu se TCR pochlubí také 370 Nm točivého momentu, jenž bude dostupný v pásmu 1 600 a 4 300 otáček. O akceleraci se Volkswagen aktuálně nezmiňuje, v rámci maximálky ale máme standardně počítat s 250 km/h. Za příplatek ale bude možné omezovač odstranit a maximální rychlost posunout až k 264 km/h. TCR chce ale oslnit i v zatáčkách, proto bude mít samosvor či podvozek snížený o 20 mm.
Ve finále již jen můžeme dodat, že pohonná jednotka byla opatřena filtrem pevných částic, vyhovuje tedy emisním normám EU 6d TEMP. Zákazu vjezdu do center mnohých německých měst se tedy majitelé obávat nemusí, budou však muset patřičně hluboko sáhnout do peněženky. Očekává se totiž, že verze TCR bude mít cenově blíže k Volkswagenu Golf R než k základnímu GTI.






VW Golf GTI TCR se zatím ukáže příští týden jen jako koncept. V takřka nezměněné podobě ovšem zamíří ještě letos do prodeje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Karta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
před 2 hodinamiNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
před 3 hodinamiFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
před 5 hodinamiChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
před 6 hodinamiFerrari odložilo příchod svého prvního elektrického modelu. Teď líp než kdy jindy vnímá, že ani ono automaticky neprodá cokoli, co vyrobí
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva