Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW poprvé ukázal nejostřejší Golf historie. Má 290 koní a titanový výfuk
4.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Očekávaný nástupce dosavadního Golfu GTI Clubsport přijme označení TCR podle závodní série, které se účastní. Ještě letos půjde do prodeje.
Již příští týden startuje další ročník tunigového srazu GTI Meeting, který se koná u rakouského Wörthersee. Na této akci samozřejmě nebude chybět ani Volkswagen, ostatně právě kvůli jeho ikonickému modelu se vůbec koná. Jaké budou všechny novinky, které Němci odhalí, zatím nevíme. Nicméně jedna jistá je - půjde o předprodukční koncept varianty GTI TCR. Nebude se však jednat o novou variantu soutěžáku závodícího v sérii Touring Car Racing, nýbrž o jím ovlivněné silniční provedení, které má být tím nejostřejším Golfem, který kdy VW vyráběl.
Novinka dostala do vínku nový čelní nárazník, se kterým dorazil i splitter. Po vzoru Golfu R přibyly také dva přídavné přední vodní chladiče, zatímco vzadu můžeme očekávat přeprofilovaný difuzor lemovaný z každé strany mohutnou koncovkou výfuku. A nejsou není tu jen pro parádu - jde o vyústění titanového systém firmy Akrapovič, která se postarala o jadrnější zvukový doprovod.
Uvnitř se koncept pochlubí digitálním přístrojovým štítem či sedadly potaženými mikrovláknem. Volant bude pro změnu obšit perforovanou kůží, přičemž středovou polohu bude určovat červený pásek. Ve stejném odstínu bude také ozdobné prošívání, jenž má vozu dodat na závodní atmosféře. Tu pak ve výsledku nebudou moci okusit jen návštěvníci srazu, ale rovněž zákazníci Volkswagenu, neboť Golf GTI TCR zamíří do prodeje zřejmě v nezměněné podobě.
Již třetí derivát v řadě máme očekávat na sklonku letošního roku, přičemž kromě výše zmíněného budou na výběr standardní 18palcová či příplatková 19palcová litá kola. Volit bude možné také mezi barvami karoserie, kontrastně nalakována přitom může být i střecha - pokaždé jsou přitom k mání bílá, červená a černá, což jsou pro GTI tradiční barvy. Kromě toho ale bude pro zákazníky připraven i karbonový paket.
Zmínit musíme samozřejmě i hnací ústrojí, přičemž pod kapotou tak jako u již nabízených verzí trůní přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Produkovat přitom bude 290 koní, což je výkon, jakým předchozí varianta Clubsport disponovala vždy jen na 10 sekund. Poté již na přední kola proudilo „pouze“ 265 koní. Nejde však o nejsilnější GTI všech dob, tato pocta připadá na Clubsport S s 310 koňmi - ten ale zřejmě VW nepovažuje za standardně nabízený model (šlo o velmi limitovanou sérii) nebo předem počítá s něčím jako Golfem GTI TCR S.
Stran výkonu se TCR pochlubí také 370 Nm točivého momentu, jenž bude dostupný v pásmu 1 600 a 4 300 otáček. O akceleraci se Volkswagen aktuálně nezmiňuje, v rámci maximálky ale máme standardně počítat s 250 km/h. Za příplatek ale bude možné omezovač odstranit a maximální rychlost posunout až k 264 km/h. TCR chce ale oslnit i v zatáčkách, proto bude mít samosvor či podvozek snížený o 20 mm.
Ve finále již jen můžeme dodat, že pohonná jednotka byla opatřena filtrem pevných částic, vyhovuje tedy emisním normám EU 6d TEMP. Zákazu vjezdu do center mnohých německých měst se tedy majitelé obávat nemusí, budou však muset patřičně hluboko sáhnout do peněženky. Očekává se totiž, že verze TCR bude mít cenově blíže k Volkswagenu Golf R než k základnímu GTI.






VW Golf GTI TCR se zatím ukáže příští týden jen jako koncept. V takřka nezměněné podobě ovšem zamíří ještě letos do prodeje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 9 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 10 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB