VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí

Volkswagenu v posledních letech plány moc nevychází, a tak je i proklamace jeho šéfů třeba brát s nadhledem. Tvrzení, že na úbytě brzy zajdou SUV všeho druhu, se zjevně nenaplňují, a tak je tu další, tentokrát levné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí

4.3.2025 | Petr Prokopec

VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí

/

Foto: Volkswagen

Volkswagenu v posledních letech plány moc nevychází, a tak je i proklamace jeho šéfů třeba brát s nadhledem. Tvrzení, že na úbytě brzy zajdou SUV všeho druhu, se zjevně nenaplňují, a tak je tu další, tentokrát levné.

Prakticky přesně před pěti lety tehdejší šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess památně řekl, že móda SUV je u konce a jejich popularita prudce klesne. Důvodem měla být nastupující elektrifikace, se kterou si větší a těžší SUV z pochopitelných důvodů nerozumí. Mýlil se stejně jako v případě samotné elektromobility.

Pokud dnes nějaký nový elektromobil dorazí, je to téměř vždy SUV. A také sami Němci od té doby představili hromadu novinek s vyšší stavbou karoserie a přizvednutým podvozkem, přičemž mnohé z nich disponovaly znovu bateriovým pohonem. Pokračují v tom i letos, neboť právě odhalili další SUV, kterému říkají Tera, tentokrát jde ale o spalovací model.

Na délku neměří ani čtyři metry, načež se v nabídce postaví i pod T-Cross a Taigo. V Evropě ho ovšem čekat nemáme, alespoň prozatím. Místo toho Němci v prvé řadě cílí na Brazílii a další rozvojové trhy (což v případě Taiga dříve platilo též). Asi proto nepřekvapí, že pod kapotu se nastěhoval litrový tříválec schopný spalovat nejen klasický benzin, ale také bioetanol, který je v těchto zemích velmi rozšířeným palivem.

VW zatím neupřesnil technické parametry, víme však, že pohonnou jednotku bude možné doplnit jak manuální, tak automatickou převodovkou. V obou případech bude zaměstnána pouze přední náprava, zástavbu pohonu 4x4 nízkonákladová verze platformy MQB neumožňuje. Tato architektura se shoduje s vozy, jaké VW či Škoda nabízí na indickém trhu, Tera je tak vlastně jen jinak karosovaný nedávno odhalený Kylaq, který taktéž měří pod 4 metry a disponuje 115 koňmi. A dnes platí za nejlevnější Škodu vůbec.

Tera se bude vyrábět v brazilské továrně VW v Taubaté, což má napomoci udržet cenu co nejníž u země. Nové SUV by tak mohlo v nemalé míře zabodovat, neboť zvenčí i zevnitř působí sympatickým dojmem. Pozitivní také je, že Němci v kabině počítají s fyzickými tlačítky na volantu, stejně jako se separovaným ovládáním klimatizace. Kvůli vyhřátí či ochlazení interiéru tedy již není nutné sundávat oči z vozovky a hledat příslušné ikonky na dotykovém displeji.

Není to jediný případ, kdy VW uvnitř páruje klasiku a modernu. Za volantem sice trůní digitální přístrojový štít, ovšem na středovém tunelu pro změnu nechybí tradiční ruční brzda. Tera tedy uvnitř bude „blbuvzdorná“, což nemíníme jako urážku, nýbrž naopak jako pochvalu-- právě interiéry od VW byly proslulé tím, že jste ihned po usednutí věděli, kam sáhnout, i když šlo třeba o váš první „lidový vůz” v životě. S přemírou digitalizace ale přišlo zmatení a kritiku.

Němci nicméně dodávají, že uvnitř bude stále možné počítat třeba s bezdrátovým dobíjením mobilů nebo s ambientním diodovým podsvícením. U výše postavených úrovní výbavy pak dále čekejme ještě čalounění z umělé kůže, stejně jako kontrastně lakovanou střechu a dvoubarevná litá kola. Prodej by měl odstartovat ještě v prvním pololetí letošního roku, přičemž kromě Brazílie bude Tera ihned k mání také v Argentině. Kam se ale podívá následně, VW zatím ani nenaznačuje.


VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 1 - VW Tera 2025 prvni dalsi 01VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 2 - VW Tera 2025 prvni sada 07VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 3 - VW Tera 2025 prvni sada 08VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 4 - VW Tera 2025 prvni dalsi 02VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 5 - VW Tera 2025 prvni dalsi 03VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 6 - VW Tera 2025 prvni dalsi 04VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 7 - VW Tera 2025 prvni dalsi 05VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 8 - VW Tera 2025 prvni sada 05VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 9 - VW Tera 2025 prvni sada 06VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 10 - VW Tera 2025 prvni dalsi 06VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 11 - VW Tera 2025 prvni sada 09VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 12 - VW Tera 2025 prvni sada 10VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 13 - VW Tera 2025 prvni sada 10VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 14 - VW Tera 2025 prvni dalsi 07VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 15 - VW Tera 2025 prvni sada 01VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 16 - VW Tera 2025 prvni sada 03VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 17 - VW Tera 2025 prvni sada 04VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 18 - VW Tera 2025 prvni sada 11VW představil svou obdobu nejlevnější Škody. A to před pěti léty říkal, že s takovými auty končí - 19 - VW Tera 2025 prvni dalsi 08
Zvenčí vypadá Tera skutečně lákavě, uvnitř spojuje některé digitální prvky s klasickými fyzickými tlačítky či ruční brzdou. Řidič tedy bude moci řadu funkcí ovládat, aniž by musel sundávat oči z vozovky. Foto: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.