Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW rezignoval na vývoj softwaru pro svá auta, na složitosti už zjevně nestačí
16.7.2020 | Petr Prokopec
Roky se táhnoucí problémy s vývojem softwaru hned pro dvě klíčové novinky Volkswagenu si nevyžádaly jen hlavu softwarové divize značky, znamená i kompletní přesun kompetencí k Audi.
Tento týden se provalilo, že ve funkci šéfa softwarové divize Volkswagenu skončil Christian Senger. Mohlo to na první pohled vypadat jako personální změna, kterou si vyžádaly táhlé potíže při vývoji softwaru pro nový Golf a elektrický ID.3, šlo ale jen o vánek před bouří. Šéf celého koncernu Herbert Diess totiž během online konference pořádané společností PricewaterhouseCoopers uvedl, že vývoj softwaru i pro samotný Volkswagen jako značku přebírá od „lidového vozu“ Audi. To dává smysl, neboť značka se čtyřmi kruhy ve znaku platí v rámci VW Group za technologického lídra. Ostatně stačí jen vzpomenout na to, kdo vyvinul onen software, kterým koncern dlouhá léta šálil testy spotřeby a emisí.
Dobře, to bylo trochu pod pás, ale žerty nyní nechme stranou. Ostatně situace ve Wolfsburgu byla posledních pár měsíců nadmíru vážná. Již v únoru totiž testeři prvních produkčních exemplářů elektrického ID.3 hlásili, že systém má masivní chyby. Těch se během jednoho dne často vyrojilo až 300, což je opravdu neskutečný počet. Podle zdrojů blízkých celé věci byl celý problém v základní architektuře softwaru, jenž měla být vyvinuta narychlo. Potvrdilo se tak, že práce kvapná je málo platná.
Pro VW je tento přešlap velmi nákladný, neboť vyrobeny byly již desítky tisíc exemplářů elektrického hatchbacku, u nichž budou třeba dodatečné úpravy. Ty ovšem nebude možné provést online a automaticky, místo toho inženýři usednou do každého auta a vše musí zvládnout manuálně. Celý proces tak navíc bude i zdlouhavý, kvůli čemuž nakonec mají vozy s kompletním softwarem sjíždět z montážních linek až v prvním čtvrtletí příštího roku.
Německá automobilka totiž již potvrdila, že prodej VW ID.3 odstartuje 20. července a první exempláře dorazí k zákazníkům v říjnu. Ovšem v takovém případě se lidé budou muset obejít bez funkce App Connect a head-up displeje s rozšířenou realitou, a to přesto, že si oba prvky de facto zaplatí. Volkswagen jim je pak sice přidá na palubu zdarma, ovšem právě až v prvních měsících roku 2020. V té chvíli by nicméně již měla být možná modernizace online.
Ze zmíněného vyplývá, že VW sice nejspíše našel cestu k řešení zmíněných potíží, ovšem jak bylo již naznačeno, náprava veškerých chyb bude zdlouhavá. A právě proto budou muset ti nejméně nedočkaví zákazníci tolerovat, že jejich vozy jsou nehotové. Aby se navíc daná situace neopakovala, učinil šéf koncernu onen nevyhnutelný krok. Tedy že VW rezignoval na vývoj softwaru pro svá auta a „centrum stěhuje z Wolfsburgu do Ingolstadtu“.



Centrum softwarového vývoje Volkswagenu se nově přesouvá z Wolfsburgu do Ingolstadtu, sám VW udělal při přípravách softwaru pro svá auta příliš mnoho chyb. Foto: Audi
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
včeraIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petr Najman a jeho tým se rozešli včera 23:09
- Big Coffee Boxer od BMW Motorrad: stylový kávovar včera 12:15
- Jako lídři cestují k Balatonu Marquez, Gonzalez a Rueda včera 10:00
- Moreira v roce 2026 do MotoGP: Honda nebo Yamaha? včera 08:47
- Časový program na Balatonu 20.8.2025
Nejnovější články
Vladimir Putin daroval místnímu muži při návštěvě Aljašky jen tak ruskou motorku za půl milionu
před hodinouMercedes dál hledá nové dno, po nepochopitelném zdevastování vlastního zázemí chce začít používat motory BMW
před 3 hodinamiStudie ukázala, že se dobíjecí stanice elektromobilů starají o větší emise než čerpací stanice s naftou a benzinem
včeraJeden z miliardářů vlastnících extrémní Bugatti s akcelerací na 500 km/h za 20 sekund si vymínil, že s ním bude jezdit po silnici
včeraTesla odhalila nový Model YL a nezůstala jen u toho. Vyslechla přání zákazníků a i starším autům vrací páčky pod volantem
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.22. 09:23 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.22. 09:13 - Eda
- Volkswagen obecne 08.22. 05:33 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 21:10 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda