Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW říká, že jeho poslední novinka je sběratelský vůz, další takový už nevyrobí
11.3.2019 | Petr Prokopec
Sběratelský Volkswagen? To zní trochu jako suchý déšť. Pokud jde ale o poslední vůz svého druhu, pak o něčem takovém lze hovořit. A VW už žádný další takový osobák nestvoří.
Volkswagen v Ženevě odhalil nový Touareg v osmiválcové verzi. To se na první pohled nemusí zdát převratné, konec konců, německé SUV bylo v minulosti osazeno i desetiválcovým nebo dvanáctiválcovým ústrojím. V dnešní době je ale cokoli většího než čtyřválec rarita a motor větší než šestiválec zázrak. Návrat k V8 je tak docela odvážný krok, navíc ona osmiválcová verze je dieselová. Něco takového se dnes příliš nenosí, zvláště když jde autorem je strůjce kauzy Dieselgate.
Prodejní šéf koncernu Jürgen Stackmann si ovšem nedokáže představit lepší kombinaci, než je právě Touareg osazený výkonným dieselovým motorem. „Pro Volkswagen je to forma komunikace, sdělení světu. Dlouho jsme o tom debatovali, nicméně věříme, že Touareg je vrcholným vozem. Ovladatelností dokáže překonat jakéhokoliv konkurenta i z toho nejzapadlejšího koutu světa. Tím, že mu dáme V8, z něj uděláme ještě něco víc, a já věřím, že od prvního dne se bude jednat o vůz vyhledávaný sběrateli.“
Proč by tomu tak v případě vcelku regulérního modelu mělo být? Důvod je dle Stackmanna jednoduchý, pro Volkswagen jako takový, řeč je pouze o automobilce, nikoliv o celém koncernu, je Touareg V8 vůbec posledním vozem, pod jehož kapotu se nastěhoval dieselový osmiválec. Další takový „velmi pravděpodobně“ nebude, značka tedy do budoucna počítá s třílitrovým šestiválcem jako maximem. Největší důraz ale bude kladen na nový dvoulitrový čtyřválec 2,0 TDI Evo.
Zpět ale k samotnému SUV, které by dle prodejního šéfa koncernu zjevně mělo kráčet přesně ve stopách desetiválcové verze, která se objevila v první generaci. „Potkal jsem hodně lidí vlastnících Touareq V10 TDI, a ti, co si jej pořídili, jej často nikdy nehodlají prodat. Stejné by to mělo být také s osmiválcovou verzí. Je pro tu klientelu, která chce něco velmi zvláštního, a také to dostane,“ uvedl dále Stackmann.
Zmiňovaný desetiválec disponoval pětilitrovým objemem a v případě speciální verze dával až 350 koní a 850 Nm točivého momentu. Touareg s ním zvládal sprint za 6,7 sekundy. Nyní tu pak sice máme o dva válce a litr méně, nicméně výkon vyskočil na 421 koní, točivý moment zase na 900 Nm. Nikoho by tak nemělo překvapit, že poslední VW s osmiválcovým dieselem dá stovku za 4,9 s, to je na tak velké auto mimořádná hodnota.







VW Touareg V8 TDI je pro automobilku rozlučkou s osmiválcovými diesely, proto jej považuje za sběratelský artikl
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
před 2 hodinamiVW začal prodávat levný klon Škody Kodiaq, s cenou od 350 tisíc Kč to bude hit
před 4 hodinamiK mání je sotva jetý německý supersedan z časů výkonových válek, jeho unikátní specifikace dodnes bere dech
před 5 hodinamiJaponci těší staromilce, do výroby vrací už 23 let nevyráběný legendární motor, dokonce ve vylepšené podobě
před 7 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 09.14. 14:22 - pavproch
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.14. 13:37 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.14. 12:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn