Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW má plán, jak udržet spalovací motory ve výrobě déle, než většina lidí čeká
6.4.2020 | Petr Prokopec
Motorům na benzin a naftu věští konec kde kdo a debaty se obvykle vedou pouze na téma, kdy k němu dojde. Němci říkají, že nic takového není na pořadu dne.
Ať už se současná situace vyvine jakkoliv, těžko se něco změní na záměru Evropská unie vyžadovat po automobilkách stoprocentní plnění přísnějších limitů spotřeby resp. emisí CO2. Přitom ztráty způsobené opatřeními proti šíření koronaviru by v kombinaci s obrovskými pokutami mohly řadu výrobců ohrozit na existenci. Automobilová asociace ACEA proto do Bruselu zaslala dopis, ve kterém požaduje odklad. Překvapivě se ale proti tomuto záměru postavili i někteří členové asociace, kteří uvádí, že současná doba je sice zlá a navíc již snížila evropské CO2 o zhruba 9 procent, ovšem povolování otěží by nemělo být na programu dne.
Pokud nahlédnete do pozadí, bude vám jasné, proč tomu tak je. Šéfem ACEA je od letoška Manley, šéf koncernu FCA. A přestože Fiat uzavřel dohodu s Teslou o společném počítání průměrných emisí CO2 obou firem v Evropě, i tak to bude pro Fiat drahé - v příštím roce by měl vydat 2,4 miliard Eur (cca 66,4 mld. Kč) na pokutách či kompenzacích Tesle, aby před evropskými pravidly obstál. Je tedy pochopitelné, proč ACEA volá po zmírnění. Naráží však na německé značky, zejména pak na Volkswagen, který sice kvůli koronaviru tratí 55 miliard korun týdně, ovšem do elektromobility investoval ještě více.
Mluvčí Volkswagenu proto již oznámil, že limity EU jsou jasně dané a nelze je vzít zpět jen proto, že Evropu skřípla koronavirová epidemie. To je vskutku překvapivé prohlášení, zvláště v kontextu s problémy, která má se svou stěžejní novinkou ID.3. Je tak otázkou, zda ta bude k dispozici ve chvíli, kdy se showroomy otevřou, byť automobilka zatím trvá na původně oznámeném letním termínu. Úspěchu nové elektrické rodiny pak musí neskutečně věřit, neboť na jeho základě předvídá i budoucnost spalovacím motorům.
Benzinové a zřejmě i dieselové agregáty „tu s námi budou mnohem déle, než si lidé myslí,“ uvedl k danému tématu technický šéf německé automobilky Matthias Rabe. Důvodem mají být syntetická paliva založená na biomase a dalších přírodních materiálech, díky nimž bude možné redukovat CO2 i další emise. V tomto ohledu je činné především Bentley, které již naznačilo, že pokud dosáhne v syntetickém palivu průlomu, dost možná se vůbec nikdy spalovacích jednotek nevzdá.
Rabe dodává, že inspirací je v tomto ohledu letecký průmysl, kde nelze uplatnit elektrifikaci. Pokud by se o to aerolinky pokusily, nikdo by se nedostal přes oceán. Se syntetickým palivem je to ovšem možné, a navíc úsporněji než kdy dříve. Technický šéf navíc předpokládá, že jeho rozšíření bude opravdu výrazné, neboť elektromobilita je v některých oblastech prozatím zcela nereálná. Nastoupit proto musí alternativa, byť prozatím nebyl ohlášen žádný konkrétní termín.
Volkswagen tedy zjevně nesází vše na jednu elektrickou kartu, ale naopak má v ohni želízek více. Za tím samozřejmě stojí nemalé výdaje, které Němci kvůli koronaviru logicky nehodlají jen tak vyhodit z okna. Zvláště když jim mohou zajistit pobyt na vrcholu potravního řetězce.
VW hodlá zůstat ještě velmi dlouho věrný spalovacím motorům, i navzdory tomu, že trvá na přísnějších emisních limitech. Automobilka totiž věří kromě elektrifikace také syntetickým palivům
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024 - Jeden z četných propadáků Hondy dostal facelift. Víc úspěchu by mu nepřinesl, i kdyby byl vidět
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva