Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW skutečně vrátí do nabídky v Evropě šestiválec. Pořádný, s více jak 400 koňmi
16.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Nabídka motorů Volkswagenů, které nejsou SUV, se v posledních letech smrskla na čtyřválce. Teď přichází z Wolfsburgu dobrá zpráva, VR6 čeká comeback.
Šestiválcové motory podle nás do výkonných verzí hatchbacků, liftbacků, sedanů a kombíků patří, ať si Evropská unie říká, co chce. V některých autech prestižních značek je ještě dostanete, u těch mainstreamových máte smůlu. Platí to i o automobilkách koncernu VW, nevyjímaje samotné Volkswageny - i špička jeho nabídky v podobě VW Arteon si dnes musí ve vrcholném provedení vystačit s tímtéž, co Superb, s dvoulitrovým turbem o 280 koních. Slabé auto to není, ale cokoli výjimečného? Též ne.
Od uvedení do prodeje se tak spekuluje, zda německá automobilka nasadí i šestiválcové varianty. Takové motory má k dispozici, konstrukce Arteonu není limitující, stačí se rozhodnout a doladit komplet do uspokojivé podoby. A teď jsme zase o krok blíže tomu, že se to opravdu stane.
Už dříve během první novinářské prezentace jeden z šéfů Volkswagenu naznačil, že návrat šestiválce do evropské nabídky Arteonu není nemožný. „Pokud nabídneme šestiválec - a o něčem takovém v případě modelu Arteon vážně diskutujeme - pak půjde o agregát, který bude možné použít v SUV Atlas i naopak,“ uvedl svého času Elmar-Marius Licharz a narážel na motor 3,6 VR6.
Jeho slova nyní rozvinul mluvčí VW Martin Hube, který potvrdil, že ve Wolfsburgu mají ve vývoji šestiválcovou verzi, ale trochu jinou - pod kapotou má 3litrový, dvěma turby přeplňovaný motor VR6. Produkuje 301 kW, tedy slušivých 410 koní, které by se vyjímaly pod kapotou Arteonu R. O přenos výkonu se má zasloužit poslední verze Haldexu a Hube potvrzuje i to, že předprodukční verze už existuje. Podle jeho slov je to „skutečně agilní a silné auto. Můžete porazit všechny Panamery, které vám budou stát v cestě.“ Odvážné tvrzení, ale aspoň se máme na co těšit.
Pochopitelně, to pořád nejsou jasná slova o tom, že se takové auto bude prodávat, ale troufneme si to označit za prakticky jisté. První zmínka Licharze byla zjevně oťukávanou, pokusem zjistit, jak by lidé na něco takového zareagovali. A zmínka o možnosti návratu dnes ikonického VR6 do evropské nabídky byla přijata s nadšením. Pokud dnes mluvčí hovoří o konkrétních datech a hází rukavici prestižnější konkurenci... Nedokážeme si představit, že by VW nakonec tuhle verzi nepustil do prodeje.
Byli bychom za to rádi, šestiválce v nabídkách evropských automobilek chybí jako sůl, jsou to jedny z nejlepších motorů - představují velmi dobrý kompromis mezi výkonem, noblesou a ještě přijatelnou spotřebou.























VW Arteon zatím nabízí nejvíce motor 2,0 TSI. Verze R má vrátit do hry motor VR6 s turby a výkonem přes 400 koní
Zdroj: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program v Assenu včera 10:00
- MS side pokračovalo v Mostě - Top-3 dělí 3 body 23.6.2025
- Honda Gold Wing mazinárodní sraz Pivovar Kněžínek 10.-13.7.2025 23.6.2025
- #93 vyhrálo dnes 93. Grand Prix 22.6.2025
- Moto2 vyhrál Gonzalez, 12. Salač 22.6.2025
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
před 10 hodinamiNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
před 11 hodinamiAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva