VW nám stále častěji prodává staré zboží v novém hávu, srovnání to ukázalo v plné nahotě

Kde jsou ty časy, kdy jste se s novou generací auta stejného jména mohli spolehnout na zásadní technický posun vpřed, dynamiku nevyjímaje?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW nám stále častěji prodává staré zboží v novém hávu, srovnání to ukázalo v plné nahotě

7.1.2021 | Petr Miler

VW nám stále častěji prodává staré zboží v novém hávu, srovnání to ukázalo v plné nahotě

/

Foto: Audi, koláž Autoforum.cz

Kde jsou ty časy, kdy jste se s novou generací auta stejného jména mohli spolehnout na zásadní technický posun vpřed, dynamiku nevyjímaje?

Otázka položená v úvodu nebyla řečnická - jsou pryč a písmeno „v”, mezeru a tyčinku Deli jsme vynechali jen ze slušnosti. Platí to minimálně v případě koncernu VW, který se všechny nejnovější generace svých klíčových kompaktů rozhodl udělat tak, že přepudruje jejich předchůdce a bude doufat, že se na to nepřijde. Jenže ono se na to přišlo.

Už při srovnání technických parametrů Golfu 8 proti Golfu 7, Octavie IV proti Octavii III nebo při porovnání dvou posledních Seatů Leon jste si mohli všimnout toho, že jsou si až nápadně podobné. Není to mylný dojem - německý koncern skutečně rezignoval na vývoj většiny nové techniky a použil maximálně evoluční verze stejné platformy, motorů, převodovek a dalších prvků. Nepochybujeme o tom, že spousta věcí byla doladěna, vylepšena, posunuta dál, ale základ je pořád stejný. A byť je pro koncern VW jistě ekonomicky efektivní, nás to jako zákazníky příliš nedojímá - dostáváte prakticky totéž auto v jiném balení za podstatně vyšší cenu, víc nic.

Že to tak je, připomíná svým srovnáním nového Audi S3 generace 8Y s předchozí S3 generace 8V Mat Watson z Carwow. V případě S3 byl dříve zárukou jasný mezigenerační posun v dynamice - první 8L přišla s motorem 1,8 s 210 koňmi a akcelerací na stovku za 6,8 sekundy. Tehdy to byl uragán, v roce 2006 ale musela přijít generace 8P s 265 koňmi a stovkou od 5,5 s, aby si udržela místo v potravním řetězci. Pak (2013) dorazila už docela nedávná 8V s až 310 koňmi a stovkou od 4,5 s. To je pozoruhodný posun, uvážíme-li, že koní přibylo „jen” 100 a auto se za tu dobu stalo o 200 kg těžším.

Teď tu máme generaci 8Y, která má stejných 310 koní, které přes stejnou převodovku míří na stejná čtyři kola. Auto je prakticky stejně těžké (přibližně +10 kg ve srovnatelné specifikaci, navzdory mylným informacím některých). A výsledkem je... světe div se, přibližně stejná dynamika. Tovární údaje hovoří o 4,8 s, ale pár desetin sem tam udělá konkrétní specifikace, takže to samo o sobě neberte jako důkaz úpadku.

Přímé srovnání na letišti jím ale je. Stará i nová S3 jedou prakticky stejně, aby také ne. Je celkem jedno, jestli jde o start z místa nebo z „běhu”, je to dvakrát totéž. S novou S3 dostanete možná atraktivnější design, jistě lepší elektroniku a pár dílčích vylepšení, ale nové auto to prostě není. Je to staré zboží v novém hávu, ať koncern VW nebo Audi říká cokoli. A Octavie RS, Golf GTI a spousta dalších modelů jsou na tom úplně stejně.


VW nám stále častěji prodává staré zboží v novém hávu, srovnání to ukázalo v plné nahotě - 1 - Audi S3 8V vs 8Y 2021 drag 04VW nám stále častěji prodává staré zboží v novém hávu, srovnání to ukázalo v plné nahotě - 2 - Audi S3 8V vs 8Y 2021 drag 05VW nám stále častěji prodává staré zboží v novém hávu, srovnání to ukázalo v plné nahotě - 3 - Audi S3 8V vs 8Y 2021 drag 06
Audi S3 8Y se tváří jako nové auto. Foto: Audi

VW nám stále častěji prodává staré zboží v novém hávu, srovnání to ukázalo v plné nahotě - 4 - Audi S3 8V vs 8Y 2021 drag 01VW nám stále častěji prodává staré zboží v novém hávu, srovnání to ukázalo v plné nahotě - 5 - Audi S3 8V vs 8Y 2021 drag 02VW nám stále častěji prodává staré zboží v novém hávu, srovnání to ukázalo v plné nahotě - 6 - Audi S3 8V vs 8Y 2021 drag 03
Ale není jím a přímé srovnání s generací 8V to naplno ukazuje. Foto: Audi

Zdroj: carwow@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše