Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW stvoří levnou verzi platformy MQB, dále tím sníží náklady
19.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka chce více úspět v zemích třetího světa, což bez nízké ceny nepůjde. Proto výrazně poníží podíl vysokopevnostní oceli a hliníku.
O výhodách modulárních platforem se snad ani nemusíme zmiňovat, za vše hovoří zejména snížení nákladů na jednotku produkce. Své o tom ví řada automobilek od BMW přes Nissan až po Volkswagen. Německá značka je přitom v tomto směru asi největším zastáncem sdílených komponentů, zvláště pak v případě platformy MQB. Ta již podepírá modely jako Audi A3, Seat Leon, Škodu Octavia či VW Golf a v delších provedeních ji můžeme najít třeba i pod karoserií nového Passatu. Mimo to se pak chystá také zkrácené provedení, na němž bude stát příští Polo.
Mohlo by se tedy zdát, že dále již Volkswagen zajít nemůže, pravda je však jinde. Důvodem je fakt, že ač jednodušší provedení platformy počítá se zadní tuhou příčkou, stále není dostatečně levné pro trhy, mezi které patří Indie nebo Čína. Proto automobilka chystá verzi, která by se zaměřila právě na asijsko-pacifický či jihoamerický region. Oproti standardnímu provedení se přitom bude lišit nižším podílem vysokopevnostní oceli a hliníku.
Tyto materiály byly zvoleny zejména kvůli evropským trhům, respektive regulacím EU. Pomáhají totiž snížit hmotnost a tím pádem vylepšit spotřebu a emise CO2. V zemích třetího světa však prozatím nic takového není potřeba, tudíž může snadno dojít k náhradě. Jelikož platforma MQB je tvořena sedmi moduly, kdy pevně je dána pouze pozice motoru, přední nápravy a sady pedálů, dojde víceméně jen k výměně několika prvků, jako když si hrajete třeba se stavebnicí Lego.
Výsledkem by měl být mix levných a drahých komponentů, pročež se chystaná verze platformy MQB může rozloučit s 85procentním podílem vysokopevnostní oceli, jež je až čtyřikrát pevnější než ocel klasická a jež snižuje hmotnost o 18 kilogramů. Jen tímto krokem však snaha o ponížení cen neskončí, neboť Volkswagen plánuje také odběr některých dílů od místních dodavatelů. Ti by na zakázku měli vyrábět nejen části podvozku, ale také např. sedadla, kliky dveří či řadu dalších plastových výlisků.
Mimo to se dočkáme také „domácího“ audio systému a rozšířena by měla být také produkce motorů určených pouze pro lokální trhy. Tento krok ovšem zabere nějaký čas, neboť Volkswagen i ve snaze o redukci cen nehodlá ustoupit ze svých standardů kvality. Firma se přitom již setkala s řadou místních dodavatelů, kteří svou kvalitou překvapili, zatímco mnoho poboček zavedených evropských firem mělo k požadovanému dílu setsakra daleko.
Aktuálně přitom nepadlo datum, kdy by ke všem výše zmíněným krokům mělo dojít. Dá se ale předpokládat, že minimálně levnější verzi platformy by Volkswagen mohl mít hotovou již v řádu měsíců. První vozy osazené nepříliš drahými komponenty by tak na trh mohly zamířit někdy v roce 2016.






Základní verze platformy MQB počítá s vysokým podílem hliníku a vysokopevnostní oceli. Právě tyto materiály by však měly být v rozvojových zemích nahrazeny levnějšími
Zdroj: Autocar India
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejčtenější články
Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025První tuningová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva