Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW vyhodil svého softwarového šéfa, vaz mu zlomily neustále odklady klíčových novinek
13.7.2020 | Petr Prokopec
Volkswagen ho přetáhl od BMW a měl posunout wolfsburskou automobilku vpřed. Svůj otisk zanechal na platformě MEB i modelech Golf a ID.3, zrovna ty se ale softwarově příliš nepovedly.
Uplynul již více než rok od chvíle, kdy Volkswagen poprvé přiznal technické potíže se svým bestsellerem. Golf osmé generace se pak sice k zákazníkům dostal, ovšem s jistým zpožděním. Před pár týdny nicméně automobilka musela prodeje na čas zastavit, neboť nastaly problémy se systémem nouzového volání. Ty sice byly záhy vyřešeny, zrovna v letošním roce se ale podobné problémy nehodí. A protože to nebyly jediné potíže, dolů s tím zjevně zamířil i dříve hvězdný statut šéfa vývoje softwaru Christiana Sengera.
Tohoto manažera, stejně jako třeba šéfa koncernu VW Herberta Diesse, přetáhl „lidový vůz“ od BMW. U mnichovské automobilky měl Senger na starosti vývoj elektromobilu i3. Po přesunu do Wolfsburgu se podílel na vývoji modulární platformy MEB, která je u aut s alternativním pohonem klíčová. Mimo to měl pod palcem také software pro zmiňovaný Golf a stejně tak se podepsal i pod modelem ID.3. Ovšem i ten má nemalé softwarové problémy, díky nimž si zákazníci dosud nepřevzali ani kus.
Podle německého listu Handelsblatt právě tato dvě selhání u stěžejních novinek Volkswagenu vedla k Sengerově pádu. Šéf softwarového vývoje tak měl svůj post s okamžitou platností opustit. Jméno nástupce sice zatím nepadlo, nicméně už jen skutečnost, že na dané střídání stráží dochází, naznačuje, že Wolfsburg se ponořil do velkých potíží. A pokud aktuálně je nedokáže vyřešit ani takový specialista, jakým je Senger, pak jsou první dodávky zcela hotových ID.3 dále, než sám VW doufal.
Německá automobilka tyto informace zatím nekomentovala, v případě softwarových problémů pak vždy udávala, že jakkoliv možná při vývoji došlo k pár zádrhelům, vše by již dávno mělo být na správné cestě. Realita je ale evidentně odlišná. V době stále přísnějších emisních limitů a miliardových investic do elektromobility přitom Volkswagen již potřebuje prodávat ID.3 jako sůl, hlavně kvůli jeho papírovým nulovým emisím.
Pokud se přitom značce nepovede vůz dostat na trh včas, pak jí hrozí opravdu vysoké pokuty, které jsou po koronavirových odstávkách a propadech příjmů tím posledním, po čem VW touží. Ač se tedy Senger dosud jevil jako trefa do černého, není překvapivé, že jej koncern začíná při déletrvajících potížích házet přes palubu. Na sentiment teď opravdu není místo.
Co se bude dít dále, se jistě dozvíme v nejbližších týdnech z oficiálních pramenů. V mezičase ale rozhodně nečekáme, že by se první kusy ID.3 rozjely za svými právoplatnými majiteli ve finální podobě, neboť VW už dříve oznámil, že první kusy předá bez některých funkcí, které doplní později.
Šéfem softwarové divize Volkswagenu Christian Senger byl podle Handelsblattu odvolán ze své funkce kvůli problémům s modely Golf a ID.3, VW to zatím nekomentoval. Foto: Volkswagen
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva