Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Výroba BMW M5 F10 tento měsíc skončí, zůstane poslední šancí mít M5 s manuálem
13.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW sice s prodejem M5 s manuálem v Evropě seklo již o dvě generace zpět, pořád ji ale vyrábělo a bylo ji možné koupit. Teď je konec i s tím.
Příchod nové generace BMW M5 s kódovým označením F90 se blíží. Velmi pravděpodobně debutovat v září na autosalonu ve Frankfurtu, přičemž pod její kapotou se bude i nadále skrývat přeplňovaný osmiválcem o objemu 4,4 l. Jeho výkon ale poskočí na minimálně 600 koní a vůbec poprvé v historii tohoto modelu poputuje na všechna čtyři kola.
S příchodem nové generace samozřejmě souvisí i odchod stávajícího provedení. To bylo představeno taktéž ve Frankfurtu, ovšem již v roce 2011. Záhy poté zamířilo do prodeje, tento měsíc však bude výroba v německém Garchingu ukončena. Konec její výroby neznamená jen odchod stávající M5, spolu s ní definitivně odchází i manuální převodovka.
Samozřejmě, březnové ukončení výroby je pro nás v případě manuálů jen formální záležitostí - v Evropě se tento vůz s ručním řazením oficiálně nikdy neprodával, i když se tu vyráběl, volit šlo pouze ze zpět dovezených kusů. To ale pořád byla cesta, jak se klidně i k nové M5 s manuálem dostat, s tím už je nyní konec. Automatbude pro nadcházející generaci jedinou volbou, i když se americká poptávka držela v dvouciferných procentních hodnotách a M5 i M6 se s manuálem projevovaly mnohem zajímavěji.
Tento definitivní konec manuálů bude mít dva důsledky. BMW bude moci nadále tvrdit, že o ruční řazení není zájem, protože jej nikdo nekupuje, současně to také ovlivní trh s ojetinami. Nedávná historie ukázala, že ztráta možnosti volby druhu převodovky vede k růstu cen starších aut vybavených právě manuálně ovládaným ústrojím. U M5 lze navíc očekávat jistý posun také u automatů, přece jen stále jde o čisté zadokolky.
Připomeňme si tedy, jaké auto nás vlastně opouští. Současná M5 F10 má kapotou motor S63 TU, který byl zpočátku naladěn na 560 koní. S příchodem roku 2014 BMW přivedlo paket Competition, který výkon zvyšoval na 575 koní. Kromě toho se objevila také edice upomínající na třicetileté výročí modelu, která disponovala šesti stovkami koní.
Základ zvládal akceleraci z klidu na stovku oficiálně za 4,2 sekundy, nicméně řada zahraničních magazínů dokázala s použitím funkce Launch Control čas srazit pod čtyři sekundy. Kromě toho bylo možné nejvyšší rychlost navýšit z obligátních 250 km/h na magickou třístovku. Samozřejmě tedy až po vypnutí elektronického omezovače.
Nová generace i díky pohonu všech kol, se kterým je spojena lepší trakce, jízdní dynamiku ještě zlepší. BMW uvedlo, že systém xDrive bude nastaven tak, aby po většinu času fungoval spíše jako zadokolka a tudíž neobíral zákazníky o zážitky za volantem. Jak tomu ale bude, to zjistíme na počátku roku 2018, kdy první exempláře zamíří za zákazníky.













Současná generace BMW M5 prošla i redakčním testem. A minimálně co do dynamiky si špatně nevedla
Sesterskou M6 jsme zkusili i s ručním řazením dojmu z ní to jen pomáhalo
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
7.10.2025Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nejnovější články
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
před 11 hodinamiStellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
včeraNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
včeraFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
včeraTesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.08. 21:42 - Eda
- Fiat a vše kolem nich 10.08. 18:39 - pavproch
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12