Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Výrobce „elektrických Bugatti” mlžil, druhý model nedokáže vyprodat už tři roky
21.1.2021 | Petr Prokopec
Možná by se tomu v jeho pozici nikdo ani nedivil, kdyby obchodní ředitel automobilky už před třemi léty neřekl, že celá 150kusová edice druhého modelu Rimacu je skoro vyprodaná. Jenže ona nebyla a dodnes zdaleka není.
Příběh chorvatského Rimacu připomíná naplnění amerického snu. Někdejší nadšenec Mate Rimac se před lety rozhodl zabudovat do svého starého BMW řady 3 elektrický pohon a sklidil s ním obdiv. Motivován prvotním úspěch tak v roce 2009 založil poblíž Záhřebu automobilku nesoucí příjmení tehdy pouze jednadvacetiletého inovátora. Ten neustával v horečnatém tempu a o pouhá dvě léta později představil na autosalonu v Ženevě elektrický hypersport Concept Oney, jehož cena startovala na 1 milionu dolarů (cca 21,6 mil. Kč). A pro jeho dynamické parametry se mu okamžitě začalo říkat elektrické Bugatti.
Po vyprodání plánované osmikusové edice, z níž jeden exemplář zpopelnil ve švýcarských horách Richard Hammond, začal Rimac pracovat na svém druhém voze. Firma se dočkala investic ze strany Porsche a Hyundai a mezi její zákazníky patří Renault či Aston Martin, přesto posun o úroveň výše není procházka růžovou zahradou. Nesmíme totiž zapomínat na tu skutečnost, že „druhotina” s prozatímním názvem C_Two bude startovat na více než dvojnásobné ceně. A co více, k mání bude 150 kusů.
Nyní se ukazuje, že prodat 150 aut není totéž jako „udat” 8 kousků. A to i přesto, že Rimac je dnes mnohem známější značkou, však se hovořilo dokonce o tom, že by mohl převzít skutečné Bugatti. Automobilka má totiž problém s rozprodáním zvažované série, jak nyní na svém profilu na Facebooku přiznal sám Mate Rimac. A napravil tak zvěsti o zcela vyprodané produkci, které se začaly v předchozích dnech šířit médii.
Rimac uvedl, že důvodem byla „nesprávná interpretace“ slov obchodního ředitele Kresa Coriče, která pronesl v roce 2018 v rozhovoru pro britský Autocar, který si stále můžete přečíst na zdrojovém odkazu. Zmíněné je ale spíše nesprávnou interpretací reality od samotného Rimaca. Corič v rozhovoru tehdy řekl, že „C_Two je skoro vyprodaný a téměř všechny ze 150 plánovaných exemplářů jsou zamluvené”. Jak lze toto interpretovat jinak, než že... auto je skoro vyprodané? A o tři roky později očekávat, že je vyprodané zcela? Corič jednoduše mlžil a zřejmě se snažil povzbudit zájem stylem „posledních 8 volných bytů” v domě, kde si z desítek nabízených možností nějakou zamluvilo pár lidi. A jednoduše přestřelil.
Rimac nyní uvedl vše na správnou míru a v dlouhém příspěvku na facebooku uvedl, že auto je od vyprodání opravdu daleko. Zamluveny jsou pouze vozy plánované pro první rok výroby a navíc jde častěji o dealery než koncové zákazníky. Záchvat upřímnosti je ale třeba ocenit, neboť Rimac nakonec říká věci jen tak, jak jsou.
„Jakkoliv není v případě hypersportů neobvyklé, že jsou vyprodány dříve, než zamíří do výroby, běžně se tak děje pouze u zavedených značek, jako je Ferrari,“ uvedl šéf chorvatské firmy. A dodal, že v případě nové značky, jež chystá nový model, který navíc spadá do nové éry mobility, lidé zkrátka chtějí vidět, zač utrácí, stejně jako si chtějí daný produkt ohmatat a vyzkoušet. Říká, že zájem existuje, naprostá většina lidí chce ale teprve vidět, jak vše dopadne.
Rimac pak sice má k dispozici několik prototypů, které by mohl zákazníkům ukázat, nicméně je otázkou, zda by si tím značka nakonec spíše neuškodila. V prvé řadě je totiž třeba zmínit, že takové vozy ani zdaleka neodpovídají kvalitě, s jakou by měl na trh dorazit finální produkt. A co je podstatnější, značka „potřebuje využít každé sekundy pro vývoj, testování a homologace. Je tak náročné naplánovat testovací jízdy zákazníků, neboť tak dochází na ovlivnění testování.“
Chorvaté nicméně již vidí světlo na konci tunelu, neboť vývoj by měl letos skončit. V té chvíli bude mít Rimac k dispozici minimálně tři kousky, které by mohl využívat jak pro zákazníky, tak pro novináře. Šéf značky dodává, že jej nikdy netrápilo, že by C_Two zůstal ležet automobilce na skladě. „Jsem si totiž jist, že poptávka bude vyšší než oněch 150 kusů, jež vyrobíme. Nicméně zatím dnem i nocí pracuji na tom, abych se ujistil, že auto, které dodáme, bude tak dokonalé, jak jen je to možné.“
Budeme rádi, v tuto chvíli ale platí, že obchodně Rimac značně přecenil své síly. C_Two nabízí tři roky a slova o téměř úplném vyprodání pronesená krátce po odhalení byla snem, který se dodnes zdaleka nesplnil.









C_Two, což není finální název chorvatského supersportu, se takto odhalil v břenu 2018. Od té doby je nabízen a měl být záhy poté vyprodán, ale není a auto dodnes prochází vývojem. Foto: Rimac
Zdroje: Mate Rimac@Facebook, AutocarText podnadpisu
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 9 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
 před 2 hodinami
 Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
 před 4 hodinami
 Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
 před 5 hodinami
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před 7 hodinami
 Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc
 před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter