Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Youtuber ukázal, jak končí nová elektrická auta, která Volkswagen nemůže prodat
19.3.2020 | Petr Prokopec
Mluvilo se o desítkách tisíc vyrobených aut, která nemohou zamířit za zákazníky. Zvěsti zjevně nepřehánějí, jen bývalé letiště u Zwickau poskytuje útočiště tisícům problematických vozů.
Volkswagen by rád udělal velký skok a z hlavního propagátora dieselových motorů se proměnil v lídra v oblasti elektromobilů pro masy. Jeho elektrická naděje mu ale prozatím přináší spíše problémy. Nový model ID.3 není jen vůbec prvním vozem postaveným na modulární platformě MEB, používá také úplně nový software a právě jeho vývoj se značce nedaří dotáhnout do zdárného konce.
Němci to popírají a tvrdí, že výroba probíhá podle plánu a ohrožen není letní termín předávky prvních exemplářů zákazníkům. Nicméně už slova šéfa vývoje Franka Welsche naznačují cosi jiného. Vývoj zmíněného software zabral stejný čas, jako tomu bylo samotného vozu, tedy jeho fyzických částí. Vychytávání všech možných programových problémů evidentně stále trvá, VW proto zatím produkuje jen „těla bez duší“.
To pro automobilku samozřejmě představuje logistický problém, neboť vyrobené exempláře, které automobilka bez software nemůže prodat, je třeba někde skladovat. A díky kanálu Next Move na YouTube se můžeme podívat na jednu z lokalit. Jde o plochy bývalého letiště Altenburg, jež se nachází poblíž Zwickau, kde se vůz i montuje. Dle odhadů se zde nachází zhruba pět až osm tisíc exemplářů, nicméně další parkoviště mimo to centrální mají poskytovat útočiště dalším tisícovkám aut - celkově má VW v tuto chvíli „syslit” asi 20 tisíc vyrobených a přitom neprodejných vozů.
Volkswagen plánuje vybudování dalšího provizorního, ale dokonce ještě rozsáhlejšího parkoviště v Emdenu, který se pro značku stává elektrickým centrem. Právě tento krok ale jen potvrzuje, že problémy se softwarem jsou mnohem závažnější, než Němci oficiálně připouští. Je tedy spíše pravděpodobnější, že na realizaci dosavadních 35 tisíc předobjednávek nedojde ještě letos, ale spíše s jistým zpožděním. Jak velké ale bude, lze těžko odhadovat.
Pro automobilku to samozřejmě znamená čáru přes rozpočet, hlavně v rámci plnění přísnějších emisních limitů. Dobrou zprávou však je, že zájem o e-up! je docela velký. A stejně tak se jako na běžícím pásu prodává i starší e-Golf. Jeho životní cyklus tak nejspíše bude ještě prodloužen. Právě tyto dvě skutečnosti jsou pro značku asi jediným světlým bodem, třebaže je otázko, jak moc. Stejně jako jiní mívá i VW nárazově potíže s dodávkami baterií.
Volkswagen sice vyrábí ID.3 jak na běžícím pásu, ovšem jde v podstatě pouze o holé schránky bez funkčního softwaru
Zdroj: nextmove@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB