Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Žába už nesedí na prameni, a tak má v koncernu Stellantis dostat průchod dosud tajný vývoj nových motorů V8
3.12.2024 | Petr Prokopec
Zejména americké značky začaly v lůně koncernu Stellantis strádat. Jednou z nich je Dodge, který si stále komplikovaněji hledal místo pod sluncem, o nějž by s koncem motorů V8 mohl zcela přijít. Časy se ale mění.
Pro koncern Stellantis tento týden začal tak dobře jako už dlouho ne, třebaže investoři to zatím v plné míře nedoceňují. Zbavil se totiž Carlose Tavarese, který se poté, co léta vystupoval jako hlas zdravého rozumu, rozhodl začít kopat za nařizovanou elektromobilitu tak moc a takovým způsobem, že to bylo nejen nevkusné, ale i obchodně kontraproduktivní. Jeho názorový veletoč navíc přišel ve chvíli, kdy se začal propadat nejen zájem o elektrická auta, ale i zisky celého koncernu. A když volby v USA „pro elektromobily nedopadly dobře”, bylo toho zřejmě moc na všechny zúčastněné.
S Tavaresem je tedy amen a začíná se tak šuškat, co se dělo za jeho zády a co má nyní mnohem zřetelnější šanci na posun do sériové výrob. Obvykle velmi dobře informovaný youtuber s přezdívkou Butter Da Insider, který informuje publikum o zákulisním dění v celé Velké detroitské trojce, tedy nejen ve Stellantisu, ale také ve Fordu či v General Motors, totiž nově zmínil, že koncern by měl v utajení vyvíjet nový vidlicový osmiválec. Pohonná jednotka by měla mít menší objem než předchozích 5,7 až 6,4 litru a k dispozici bude mít dvě turba. Navzdory downsizingu tak nabídne vyšší výkon.
Vše je třeba zatím brát jako neověřenou informaci, nicméně ta by od pravdy nemusela být tak vzdálená. Konec Tavarese na vedoucím postu je totiž nakonec jen jedním dílkem ve větší skládače. Jak už padlo, tím dalším je návrat Donalda Trumpa do Bílého domu, přičemž znovuzvolený americký prezident i přes své přátelství s Elonem Muskem není zrovna fanoušek elektromobility. Proto již dopředu mluvil o konci všemožných mechanismů, které by zákazníky a výrobce do bateriového pohonu tlačily.
Přihoďte k tomu fakt, že Stellantisu klesá zisk, zatímco Ford si v případě Mustangu . jediného přeživšího osmiválcového muscle caru - mastí kapsy, a rázem máte dostatek důvodů, proč sáhnout do pokladny a podpořit vývoj zcela nového V8. Zvláště když má jít o elektrifikovanou jednotku, která by měla zvládat plnit i přísnější emisní normy. Jak se tedy zdá, pro fanoušky Dodge a Hemi tento týden opravdu nemůže být veselejší, a to se pořád teprve rozjíždí.



Ve své vrcholné formě dával předchozí HEMI neskutečných 1 039 koní, a to pod kapotou Chargeru SRT Demon 170. Nový šestiválec, se kterým koncern Stellantis počítá, však nabídne maximálně 550 koní. I proto taková kritika, která nakonec zřejmě ponese své ovoce. Foto: Dodge
Zdroj: Butter Da Insider@YouTube
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 10 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 11 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva