Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Znovuzrozené Moskviče zjevně nikdo nechce, skladová auta se prodávají jen za cenu obřích slev
22.2.2023 | Petr Prokopec
Rusové se už pěkných pár pátků tváří, že Moskviče frčí, z objektivně zjistitelných údajů tomu ale nic nenasvědčuje. Výmluvné jsou i skutečné ceny, za které jsou tyto vozy prodávány.
V loňském roce se po dvou dekádách absence vrátil na scénu Moskvič. Ruskou automobilku do hry dostal odchod Renaultu ze země, neboť po Francouzích zůstala osiřelá moskevská továrna, kterou Rusové chtěli využít. Domluvili se tak s čínskou automobilkou JAC, že pro ně na místě bude vyrábět vozy znovuzrozené, nám důvěrně známé značky. Než se ovšem rozjede skutečná výroba, bude v Moskvě více než co jiného probíhat montáž aut z komponentů dovezených z Číny.
Moskvič již dříve oznámil, že tímto způsobem má letos vzniknout 50 tisíc aut, z čehož pětina vyfasuje elektrický pohon. Pro příští rok pak má kapacita narůst na 100 000 a 20 000 vozů. Něco takového nepůsobí nereálně, zájem být mobilní mají Rusové nadále a Moskviče jsou relativně levné. Jak se ale zdá, novinka na ně příliš nezabírá.
Moskvič 3, jak byla pojmenována novodobá prvotina značky, startuje na 1 milionu a 970 tisících rublů (cca 586 000 Kč). Za tuto částku nabízí benzinovou jedna-pětku disponující 150 koňmi, jejichž přenos má na starosti manuální převodovka. K mání je nicméně i automat, za který je třeba připlatit dalších 65 000 RUB (asi 19 500 Kč). Na dnešní ruské poměry to není mnoho, už dříve se ale ukázalo, že prvotní dodávky jsou přes pozitivní vyjádření ruských politiků omezené. A nyní tu máme další signál, že tomu tak je.
Rusové totiž navzdory vlastně nejnižší ceně srovnatelného auta na trhu již nyní nabízí slevy ve výši 200 až 300 tisíc rublů (60 až 90 tisíc Kč) každému, kdo sáhne po voze z roku 2022, připlatí si za pojištění, nabídne své existující auto na protiúčet a využije firemní financování. I pokud bude splněna pouze některá z podmínek, mohou klienti počítat s odpočtem nějakých 60 až 70 tisíc rublů (18 až 21 tisíc Kč) za dílčí vyhovění zmíněnému. A jednotlivé slevy se pochopitelně mohou i sčítat až do více jak 15 % z ceníkových cen, to je na současnou situaci na trhu s auty kdekoli - a zvlášť v Rusku - obří sleva.
Tyto informace je navíc nutné porovnat s těmi předchozími. Loni měl Moskvič smontovat pouze 600 exemplářů. Tedy opravdu velmi malé množství, zvláště vedle cílů pro letošní a příští rok. Přesto se nicméně zdá, že celá produkce ještě nebyla vyprodána. To je poměrně překvapivé, neboť automobilka již dávno nepůsobí pouze v Moskvě. Místo toho ji nově můžete nalézt i v deseti dalších ruských městech včetně Petrohradu či Nižného Novgorodu.
Ruská média kromě toho již narazila na vozy, které startují na 1 milionu a 770 tisících rublech (asi 526 tisíc Kč). Jak se tedy zdá, zákazníci sice po nových vozech jsou hladoví, ovšem vůně Moskviče jim zatím příliš neštymuje. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se firmě letos povede. Prodat 50 tisíc aut může být zjevně tvrdý oříšek k rozkousnutí.












Moskvič 3 je k mání s benzinovým i elektrickým ústrojím, a to oficiálně od 586 tisíc Kč. To na Rusko není mnoho, značka přesto již krátce po rozjetí velmi omezené produkce nabízí slevy ve výši až 90 tisíc korun. To je více jak 15% sleva, která o velkém zájmu jistě nesvědčí. Foto: Moskvič
Zdroj: Quto
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Poláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
před 4 hodinamiKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
před 5 hodinamiNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
před 7 hodinamiFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
před 8 hodinamiChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 05.08. 19:49 - Carrert93
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 17:55 - pavproch
- BMW Divize 05.08. 17:24 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.08. 16:38 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.08. 15:30 - pavproch
- Politický koutek 05.08. 12:59 - jerry
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda