Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ze změny jména Volkswagenu se vyklubala totální blamáž, šéfa může stát místo
31.3.2021 | Petr Miler
Ani na vteřinu nebudeme věřit komukoli z Volkswagenu, že takto byla celá věc zamýšlena. Něco se hodně nepovedlo a my se zatím můžeme jen ptát, co bylo vlastně původním záměrem.
Včera jsme vás informovali o úmyslu Volkswagenu změnit své jméno v USA na Voltswagen. Jakkoli to může znít podivně, smyslem mělo být udělání tlusté čáry za „dieselgatovou” minulostí značky, která je v USA vnímána mnohem intenzivněji než v Evropě. A současně naznačení oddanosti elektrické budoucnosti.
Znělo to podezřele, zvláště s ohledem na blížící se 1. duben, hned několik zdrojů z automobilky ale potvrdilo, že to je míněno vážně. Totéž oficiálně potvrdil i jeden z mluvčích, takže to skutečně nevypadalo jako žert, pořád jsme si ale nebyli jisti tím, zda to přece jen žert být nemá - zda VW s tímto oznámením, ač v původně uniklé tiskovce datované k 27. dubnu s datem platnosti od 1. května, nechce jen rozvířit vody a nakonec svůj přístup obhájit tím, že přece nechtěl provalit aprílový vtípek.
To by se dalo pochopit. Kéž by to ale bylo aspoň tak.
VW postupoval úplně jinak. Ještě během včerejšího dne, tedy 30. března, vydal onu tiskovou zprávu, kde změnu avizoval. Jméno Voltswagen se objevilo na jeho oficiálním webu, doteď jej vidíme na oficiálním Twitteru i s avízem změny, vznikl nový, klasicky stylizovaný nápis a média pochopitelně informovala svět o tom, že to opravdu nebyl žert. Jenže dnes už většinu těchto věcí v oficiálních kanálech nenajdete. Tiskovka byla opět smazaná, na americkém webu VW pro zákazníky už také nic není a níže přiložený tweet zřejmě také nevydrží věčně.
Automobilka zkrátka po pár hodinách vše stáhla s tím, že to byl marketingovou kejkli snažící se upozornit na elektrické snahy VW při příležitosti vstupu modelu ID.4 na americký trh. Tomu ale se vší úctou nevěříme ani na vteřinu, ani na pikosekundu. Jen totální marketingový barbar by podobnou věc pouštěl do světa tímto způsobem - takto vše akorát zmátlo média, investory, zákazníky, všechny. Nezůstává po tom nic dobrého, je to totální blamáž.
Kdyby to VW nemyslel vážně, mohl vše pustit ven 1. dubna. A to i když se dříve vše provalilo. Na apríla je tolerováno skoro vše, lidé by se zasmáli se slovy: „Tak to přece jen byl apríl...” a nic by se nedělo. Sám fakt, že s tím VW šel ven o dva dny dříve i přes ono předchozí provalení, naznačuje, že to myslel vážně a maximálně tuto změnu urychlil. A i kdyby cokoli, proč tedy bylo téměř vše rychle smazáno?
Že realita byla jiná, než VW dnes tvrdí, nasvědčují i naše informace od zdroje přímo z centrály VW ve Wolfsburgu, podle nějž šlo o iniciativu Scotta Keogha, bývalého marketingového guru Audi a dnes šéfa Volkswagenu v USA, který vše vymyslel bez vědomí německého vedení automobilky. Tomu se ale přes inklinaci k elektromobilitě taková změna velmi nelíbila, proto po pár hodinách muselo vše pryč. A snaha vše zakamuflovat jako marketingovou akci je jen pokus udržet si vlastní tvář.
Pod Keoghem se tak nyní má houpat židle, neboť dopady jeho aktivity jsou rozsáhlé a povětšinou nejsou vnímány libě. Ať se ale stalo cokoli, toto se zkrátka nepovedlo. Jako vážně míněná věc, jako původně aprílový žert i jako marketingový kousek je to zkrátka blamáž se spíše negativním než jakkoli pozitivním efektem.

Změna Volkswagenu na Voltswagen nebyla žert, včera byla i pomocí této grafiky oficiálně představena. Nakonec ale bylo vše staženo. Zůstal jen tweet níže, který ale též nebude věčný. Grafika: Volkswagen
We know, 66 is an unusual age to change your name, but we’ve always been young at heart. Introducing Voltswagen. Similar to Volkswagen, but with a renewed focus on electric driving. Starting with our all-new, all-electric SUV the ID.4 - available today. #Voltswagen #ID4 pic.twitter.com/pKQKlZDCQ7
— Voltswagen (@VW) March 30, 2021
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 3 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva