Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zenos E10 2015: produkční verze odhalena, stovku udělá za 4,5 s
9.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britský dvoumístný sporťák nabídne 300 koní při 650kilové hmotnosti. Prvních 75 kusů bude k mání ve výbavě Launch Edition za 950 tisíc Kč.
Začátek letošního roku rozhodně není obdobím, které bychom mohli nazvat okurkovou sezónou - novinek je celá řada, za což mohou hlavně tři autosalony konající se ve třech částech světa. O Detroitu se ani nikterak zvlášť rozepisovat nemusíme, stejně jako je důvěrně známou akce v Tokiu. Britský Birgmingham a tamní Autosport International však hrají až třetí housle. To ale neznamená, že by nebylo nač se dívat - dané novinky jsou ovšem určené hlavně okruhářům, jak dokazuje třeba Sin R1.
O německo-britském sporťáku ale dnes řeč nebude, místo toho jsme pozornost zaměřili na produkční verzi Zenosu E10, tedy kreace, pod kterou je podepsán bývalý šéf Caterhamu Ansar Ali. Ten přitom naznačuje, že nejsilnější stránkou novinky je její jednoduchá konstrukce. Základem je totiž hliníkový rám, na který byl usazen karbonový monokok. Dále pak následovalo usazení motoru, přidání několika panelů karoserie a voilà, rázem je tu dvoumístný okruhový nástroj za 24 995 GBP (cca 825 tisíc korun).
Zmiňovanou pohonnou jednotkou je dvoulitrový čtyřválec od Fordu, který produkuje 200 koní. Při hmotnosti 650 kg tak Zenos E10 nabízí působivý poměr 300 koní na tunu, jež jsou zárukou slibné jízdní dynamiky. Nic konkrétního však značka v tomto směru nezveřejnila (stovku ale prý vůz dá za 4,5 sekundy). Možná i proto, že výroba má začít až na konci letošního roku, přičemž první zákaznické exempláře dorazí ke svým majitelům na počátku toho příštího.
Prvních 75 kusů přitom bude spadat do tzv. Launch Edition, která je naceněna na 28 995 GBP (957 tisíc korun). Za to již nedostanete pětistupňový manuál, ale šestistupňový, k němuž se pak dále přidá samosvorný diferenciál, rychloupínací volant, kompozitová sedadla se čtyřbodovými pásy, kola OZ s pneumatikami Avon ZZR nebo červeně lakované panely karoserie (jde tedy o model na fotkách).
Jakmile pak bude tato várka rozprodána, bude možné Zenos E10 objednat také ve standardu, stejně jako se budete moci rozhodnout jen pro některé prvky příplatkové výbavy. V plánu je přitom výroba 200 exemplářů ročně, z nichž čtvrtina by měla zůstat na britských ostrovech, zatímco se zbytkem chce Ansar Ali zaujmout globální klientelu.
Do pěti let pak nově vzniklá automobilka hodlá představit ještě další dva modely. Oba si ponechají to samé hnací ústrojí, roadster s přidanými panely karoserie však bude zván E11 a kupé s ještě hojnější kapotáží E12. Teprve čas nám ale ukáže, zda se všechny tyto plány podaří naplnit.






Nový Zenos E10 byl odhalen na autosalonu v Birminghamu rovnou ve verzi Launch Edition, ve které bude vyvedeno prvních 75 exemplářů
S oficiální fotogalerií značka Zenos Car očividně šetří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nejnovější články
VW začal prodávat jeden ze svých největších bestsellerů v novém, auto velké skoro jako Škoda Superb nabízí od 350 tisíc Kč
před 9 hodinamiTesla potichu vyřešila problém, na který si majitelé stěžovali roky, teď už je nemůže ignorovat
před 10 hodinamiRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
včeraFiat dramaticky otočil, nově zákazníkům v Evropě prodá i čistě spalovací Pandu s manuálním řazením
včeraŠkoda se levných čínských aut nebojí, jsou prý nedodělaná a ušitá horkou jehlou. „Ve skutečnosti jsou lepší,” říká jiný konkurent
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.04. 21:58 - tommas
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch
- Hybrid nebo klasický benzín pro městský provoz? 09.04. 15:27 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 09.04. 13:46 - pavproch
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.04. 12:31 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.04. 09:27 - Eda
- Politický koutek 09.03. 21:01 - Stepan
- BMW Divize 09.03. 15:06 - pavproch