Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu
22.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá značka ve spojení s automobilkou Brilliance dala svému crossoveru elektrické srdce z modelu i3. Prozatím jej ale nebude prodávat, jen půjčovat.
Kopírování či spíše vykrádání cizích nápadů bylo vždy jednou z hlavních činností čínských automobilek. Jelikož však tamní trh nabývá na důležitosti, žene se do Asie celá řada značek, které přitom vstupují do holportu s výrobci, proti kterým ještě před pár měsíci či roky brojily. Jenže byznys je byznys, a když Evropané odmítají utrácet, je třeba hledat zákazníky jinde. To si očividně řekli také u BMW a mnichovská automobilka tak spojila své síly se značkou Brilliance, aby společně vytvořily novou společnost Zinoro.
Prvním produktem německo-čínské spolupráce pak je elektrický crossover 1E, který nápadně připomíná model X1. A to z jednoho prostého důvodu - na nám dobře známém SUV je skutečně založen. Nejde tedy o nelegální kopii, ale Mnichovem schválený derivát, který víceméně jen zahodil tradiční ledvinky ve prospěch nové čelní masky. Jiné jsou pak i nárazníky a světla na obou koncích vozu, tím ale venkovní změny končí.
Interiéru se již proměna nedotkla téměř vůbec, zásadní odklon lze tedy očekávat pouze v motorovém prostoru. Zde totiž najdeme elektromotor z BMW i3, který nabízí 170 koní a 250 Nm točivého momentu. To by prý elektrické X1 mělo vystačit na 150kilometrový dojezd při nejvyšší rychlosti 130 km/h. Energii přitom budou schraňovat tři baterie rozložené rovnoměrně pod spodkem vozu.
Právě díky této koncepci může Zinoro 1E nabízet poměrně velkorysý zavazadlový prostor, do kterého se vejde 306 litrů nákladu. Lithium-železito-fosfátové baterie neznámé kapacity ovšem vyžadují 7 a půl hodiny k úplnému dobití. To na první pohled vypadá jako extrémně dlouhá doba ve srovnání s údaji evropských elektromobilů, na druhou stranu se však dá počítat s tím, že jde o tvrzení pravdivé.
Právě důvěryhodnost je jedním z aspektů, které jsou kolem novinky rozestřeny. BMW totiž výrobu neschválilo kvůli enormním prodejům, ale spíše kvůli vybudování image značky Zinoro. A také proto, aby zákazníci pochopili a akceptovali příchod elektromobilů, pročež si model 1E nebudou moci koupit, ale pouze zapůjčit, a to zpočátku jen v Pekingu nebo Šanghaji.



















Zinoro 1E je oficiálně přepracovaným BMW X1. K mání bude pouze na čínském trhu, kde si ho zákazníci nebudou moci koupit, ale pouze zapůjčit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 6 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 8 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 9 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 11 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
dnes
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub