Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu

Německá značka ve spojení s automobilkou Brilliance dala svému crossoveru elektrické srdce z modelu i3. Prozatím jej ale nebude prodávat, jen půjčovat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu

22.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá značka ve spojení s automobilkou Brilliance dala svému crossoveru elektrické srdce z modelu i3. Prozatím jej ale nebude prodávat, jen půjčovat.

Kopírování či spíše vykrádání cizích nápadů bylo vždy jednou z hlavních činností čínských automobilek. Jelikož však tamní trh nabývá na důležitosti, žene se do Asie celá řada značek, které přitom vstupují do holportu s výrobci, proti kterým ještě před pár měsíci či roky brojily. Jenže byznys je byznys, a když Evropané odmítají utrácet, je třeba hledat zákazníky jinde. To si očividně řekli také u BMW a mnichovská automobilka tak spojila své síly se značkou Brilliance, aby společně vytvořily novou společnost Zinoro.

Prvním produktem německo-čínské spolupráce pak je elektrický crossover 1E, který nápadně připomíná model X1. A to z jednoho prostého důvodu - na nám dobře známém SUV je skutečně založen. Nejde tedy o nelegální kopii, ale Mnichovem schválený derivát, který víceméně jen zahodil tradiční ledvinky ve prospěch nové čelní masky. Jiné jsou pak i nárazníky a světla na obou koncích vozu, tím ale venkovní změny končí.

Interiéru se již proměna nedotkla téměř vůbec, zásadní odklon lze tedy očekávat pouze v motorovém prostoru. Zde totiž najdeme elektromotor z BMW i3, který nabízí 170 koní a 250 Nm točivého momentu. To by prý elektrické X1 mělo vystačit na 150kilometrový dojezd při nejvyšší rychlosti 130 km/h. Energii přitom budou schraňovat tři baterie rozložené rovnoměrně pod spodkem vozu.

Právě díky této koncepci může Zinoro 1E nabízet poměrně velkorysý zavazadlový prostor, do kterého se vejde 306 litrů nákladu. Lithium-železito-fosfátové baterie neznámé kapacity ovšem vyžadují 7 a půl hodiny k úplnému dobití. To na první pohled vypadá jako extrémně dlouhá doba ve srovnání s údaji evropských elektromobilů, na druhou stranu se však dá počítat s tím, že jde o tvrzení pravdivé.

Právě důvěryhodnost je jedním z aspektů, které jsou kolem novinky rozestřeny. BMW totiž výrobu neschválilo kvůli enormním prodejům, ale spíše kvůli vybudování image značky Zinoro. A také proto, aby zákazníci pochopili a akceptovali příchod elektromobilů, pročež si model 1E nebudou moci koupit, ale pouze zapůjčit, a to zpočátku jen v Pekingu nebo Šanghaji.


Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 1 - Zinoro 1E BMW X1 01Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 2 - Zinoro 1E BMW X1 02Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 3 - Zinoro 1E BMW X1 03Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 4 - Zinoro 1E BMW X1 04Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 5 - Zinoro 1E BMW X1 05Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 6 - Zinoro 1E BMW X1 06Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 7 - Zinoro 1E BMW X1 07Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 8 - Zinoro 1E BMW X1 08Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 9 - Zinoro 1E BMW X1 09Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 10 - Zinoro 1E BMW X1 10Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 11 - Zinoro 1E BMW X1 11Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 12 - Zinoro 1E BMW X1 12Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 13 - Zinoro 1E BMW X1 13Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 14 - Zinoro 1E BMW X1 14Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 15 - Zinoro 1E BMW X1 15Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 16 - Zinoro 1E BMW X1 16Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 17 - Zinoro 1E BMW X1 17Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 18 - Zinoro 1E BMW X1 18Zinoro 1E: žádný plagiát, ale „legální” elektrické BMW X1 pro Čínu - 19 - Zinoro 1E BMW X1 19
Zinoro 1E je oficiálně přepracovaným BMW X1. K mání bude pouze na čínském trhu, kde si ho zákazníci nebudou moci koupit, ale pouze zapůjčit

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše