Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Zlatan Ibrahimovič jako jeden z mála prohání své Ferrari pro vyvolené po městě
20.5.2020 | Petr Prokopec
Vzniklo jich jen 499 a Ferrari si každého kupce pečlivě vybralo. Většina z nich tak sběratelský stroj stěží kdy vytáhne do běžného provozu, ne tak švédský fotbalista. Ten byl nafocen za jeho volantem v ulicích Stockholmu.
Hvězdní fotbalisté mají pohádkové příjmy, které často mění za exotické supersporty. Prim v tomto ohledu hraje Cristiano Ronaldo, drápky nicméně velmi často vystrkuje i Zlatan Ibrahimovič. Švédská hvězda je momentálně součástí týmu AC Milán, kde pobírá plat 7,2 milionu dolarů (cca 181 milionů Kč) ročně. To je sice oproti Portugalci spojenému s Juventusem jen zhruba čtvrtinová gáže, ovšem i ta stačí na koupi spousty zajímavých vozů. Poslední, jenž Ibrahimovič převzal teprve před měsícem, je opravdovým klenotem.
Švédskému fotbalistovi bylo dovoleno - protože u Italů to jinak nechodí - pořídit si Ferrari Monza SP2. Tedy unikátní roadster z nově zrozené série Icona, jenž skládá hold závodním vozům značky z 50. let minulého století. Dvoumístná stíhačka se zcela otevřeným kokpitem byla poprvé představena v říjnu 2018 na autosalonu v Paříži, společně s variantou SP1, která je určena pouze pro jediného pasažéra. Celkově přitom Ferrari vyrobí pouze 499 kusů těchto speciálů založených na kupé 812 Superfast.
Obě verze, stejně jako dárcovský vůz, pohání atmosférický 6,5litrový dvanáctiválec. Ten byl ovšem u modelů SP1 a SP2 naladěn na 810 koní a 719 Nm točivého momentu, načež je jedním z nejvýkonnějších, jaké kdy v Maranellu vznikly. Na starost přitom nemá nijak přehnanou hmotnost, neboť SP1 váží 1 500 kg a verze SP2 díky přidanému sedadlu a pár dalším úpravám o 20 kilo více. Stovku tak oba vozy zvládnou za 2,9 sekundy, maximálka činí 299 km/h.
Za volantem si tedy lze opravdu užívat, přesto naprostá většina majitelů taková auta nevytahuje z garáže. Ne tak Ibrahimovič, který se s ním prohání po Stockholmu, jako by se o nic zvláštního nejednalo. Docela by nás zajímalo jeho srovnání s modelem LaFerrari, který taktéž vlastní. I tento vůz pohání atmosférický V12, doplněn je ovšem ještě elektromotorem. Očekávat lze tak ještě vyšší výkon (963 koní), který je spárován s jen o trochu vyšší hmotností (1 585 kg). Je u toho však také pevná střecha, klasická okna a tedy mnohem větší pocit bezpečí. SP2 oproti tomu bude působit mnohem intenzivněji.
Ceny obou verzí startují okolo 2 milionů dolarů (50,2 mil. Kč), je ale pravděpodobné, že Ibrahimovič za vůz zaplatil citelně více. U Ferrari totiž stojí nemalé peníze už jen ikonické žluté štíty se vzpínajícím se koníkem na předních blatnících, jež spadají do příplatkové výbavy. Kromě nich švédský fotbalista sáhl také po černém laku, červených brzdových třmenech a červeném interiéru. I tyto volby finální účet navýšily dost možná o miliony korun.
Ibrahimovič přitom není jedinou celebritou, která se může unikátním Ferrari chlubit. Po stejném modelu SP2 sáhl i slavný šéfkuchař Gordon Ramsay, jehož vůz je taktéž vyvedený v černé barvě a který taktéž dostal červené kožené čalounění. Navíc má ovšem ještě červený pruh, který se táhne horizontálně napříč kapotou. Ve stejné barvě je pak vyveden i „hrb“ za zády řidiče, zatímco ten druhý zůstává černý. Odkaz na historické závoďáky je tím ještě více umocněn.





Zlatan Ibrahimovič si pořídil Ferrari Monza SP2, které převzal před měsícem a jezdí s ním po Stockholmu. Mezi majiteli je tak velkou výjimkou
Zdroje: only monza@Instagram, Stockholm Carspotting@Youtube
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera