Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Audi TTS: Kladivo na kajmany
20.5.2008 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Porsche Cayman S se musí obávat nové konkurence ze sousedství. Audi představilo špičkové TTS, které disponuje výkonem 272 koní.
Německé Audi je nyní aktivní jako nikdy předtím. Kromě zmíněné novinky A4 Avant a SUV Q5 přichází na trh s novými verzemi sportovního kupé a roadsteru TT. Jeho špičkovou verzi TTS jsme měli možnost krátce otestovat.


Pod kapotou Audi TTS je umístěna nejvýkonnější sériová verze motoru 2,0 TFSI s výkonem 200 kW (272 k). Kombinace přímého vstřikování benzinu do válců a přeplňování turbodmychadlem vytvořila plochý vrchol křivky točivého momentu 350 N.m, který je k dispozici v pásmu od 2500 do 5000 1/min. Kompaktní a vzhledem k dosahovaným parametrům lehký motor (153 kg) uděluje Audi TTS Coupé nejen zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň jen 4,4 s, ale podílí se vcelku na vyváženějších jízdních vlastnostech, než v kdyby výrobce dopředu usadil těžký šestiválec. Díky pohonu všech kol quattro je akcelerace tohoto vozu ze zatáčky i za zhoršených adhezních podmínek jedinečná a posádka nemá do posledního momentu ponětí po jakémže to povrchu právě jede. V extrému se samozřejmě projeví lehká nedotáčivost, kterou zkušený řidič zvládne lehkou korekcí volantem a prací s plynovým pedálem, tomu méně zkušenému začne pouze problikávat symbol ESP na přístrojové desce. To se ale v případě Audi TTS bavíme o rychlostech, které na běžných silnicích druhé a třetí třídy dvojnásobně překračují platné rychlostní limity. Kupé a roadster od Audi se totiž chovají doslova jako motokára.
Kromě klasické šestistupňové převodovky jsme v nevýkonnějším „tétéčku“ vyzkoušeli také novinku v podobě dvouspojkového S tronicu, který umožňuje extrémně rychlé změny převodů i pod velkými zatíženími. Výsledkem jsou o další dvě desetiny sekundy kratší časy, potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h. Chválíme účinnou brzdovou soustavu také standardní montáž systému adaptivních tlumičů Audi magnetic ride umožňující řidiči volbu jedné ze dvou charakteristik. Režim “Standard” je určen pro vyváženou a relativně komfortní jízdu, zatímco režim “Sport” využije všechno, co nabízí o 10 mm snížený sportovní podvozek TTS.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
před hodinouŠéf této automobilky přiznal, že už bohužel nemá lidem co prodat, elektromobily jsou pro ní zcela ze hry
před 3 hodinamiEU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
včeraDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
včeraHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva