Audi TTS: Kladivo na kajmany

Porsche Cayman S se musí obávat nové konkurence ze sousedství. Audi představilo špičkové TTS, které disponuje výkonem 272 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

Audi TTS: Kladivo na kajmany

20.5.2008 | Jaroslav Vavera | 2 příspěvky

Audi TTS: Kladivo na kajmany

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Porsche Cayman S se musí obávat nové konkurence ze sousedství. Audi představilo špičkové TTS, které disponuje výkonem 272 koní.

Německé Audi je nyní aktivní jako nikdy předtím. Kromě zmíněné novinky A4 Avant a SUV Q5 přichází na trh s novými verzemi sportovního kupé a roadsteru TT. Jeho špičkovou verzi TTS jsme měli možnost krátce otestovat.


Audi TTS: Kladivo na kajmany - 1 - TTS3Audi TTS: Kladivo na kajmany - 2 - TTS4

Pod kapotou Audi TTS je umístěna nejvýkonnější sériová verze motoru 2,0 TFSI s výkonem 200 kW (272 k). Kombinace přímého vstřikování benzinu do válců a přeplňování turbodmychadlem vytvořila plochý vrchol křivky točivého momentu 350 N.m, který je k dispozici v pásmu od 2500 do 5000 1/min. Kompaktní a vzhledem k dosahovaným parametrům lehký motor (153 kg) uděluje Audi TTS Coupé nejen zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň jen 4,4 s, ale podílí se vcelku na vyváženějších jízdních vlastnostech, než v kdyby výrobce dopředu usadil těžký šestiválec. Díky pohonu všech kol quattro je akcelerace tohoto vozu ze zatáčky i za zhoršených adhezních podmínek jedinečná a posádka nemá do posledního momentu ponětí po jakémže to povrchu právě jede. V extrému se samozřejmě projeví lehká nedotáčivost, kterou zkušený řidič zvládne lehkou korekcí volantem a prací s plynovým pedálem, tomu méně zkušenému začne pouze problikávat symbol ESP na přístrojové desce. To se ale v případě Audi TTS bavíme o rychlostech, které na běžných silnicích druhé a třetí třídy dvojnásobně překračují platné rychlostní limity. Kupé a roadster od Audi se totiž chovají doslova jako motokára.

Audi TTS: Kladivo na kajmany - 3 - TTS1Audi TTS: Kladivo na kajmany - 4 - TTS2

Kromě klasické šestistupňové převodovky jsme v nevýkonnějším „tétéčku“ vyzkoušeli také novinku v podobě dvouspojkového S tronicu, který umožňuje extrémně rychlé změny převodů i pod velkými zatíženími. Výsledkem jsou o další dvě desetiny sekundy kratší časy, potřebné pro zrychlení z klidu na 100 km/h. Chválíme účinnou brzdovou soustavu také standardní montáž systému adaptivních tlumičů Audi magnetic ride umožňující řidiči volbu jedné ze dvou charakteristik. Režim “Standard” je určen pro vyváženou a relativně komfortní jízdu, zatímco režim “Sport” využije všechno, co nabízí o 10 mm snížený sportovní podvozek TTS.

Audi TTS: Kladivo na kajmany - 5 - TTS5Audi TTS: Kladivo na kajmany - 6 - TTS7

Jaroslav Vavera

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.