Lotus Evora S: první dojmy z mosteckého okruhu

Poprvé jsme vyzkoušeli ostřejší verzi Lotusu Evora, a to hned na okruhu v Mostě. Jaký je a jak se chová na limitu?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

Lotus Evora S: první dojmy z mosteckého okruhu

4.7.2011 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Lotus Evora S: první dojmy z mosteckého okruhu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Poprvé jsme vyzkoušeli ostřejší verzi Lotusu Evora, a to hned na okruhu v Mostě. Jaký je a jak se chová na limitu?

Skvělé auto s jedním „ale”

Evora S mě do značné míry nadchla a ani nevíte, s jakou chutí bych ji vystavil perfektní vysvědčení. Bohužel nemohu, neboť nad všemi možnými skvělými vlastnostmi visel podobně jako u základní Evory jeden otazník v podobě mimořádně nevstřícného řazení. Chvílemi jsem měl chuť na něj vzít kladivo.

Nechci se ale unáhlovat a vše ještě proberu s místním dovozcem, firmou IBS Motor, neboť jsem přesvědčen, že řazení buď doznalo újmy při předešlých jízdách v Mostě, nebo jej od výroby trápí něco řešitelného.

Krom tohoto nemalého problému je Evora S výjimečným autem, které spojuje takřka závodní koncepci s nízkou stavbou, snesitelnou hmotností a silnějším motorem, jenž konečně dokáže využít možností podvozku vozu. Uchvátila mě především jeho „zatáčivost” a ovladatelnost na limitu, která je u auta této koncepce vcelku výjimečná.

Věřím, že vám v budoucnu budeme moci přinést podrobnější dojmy i z ježdění na běžných silnicích, pro které se zdá být Evora v libovolné verzi stvořena především.

Lotus Evora S: první dojmy z mosteckého okruhu - 26 - Lotus Evora S dojmy okruh Most 38Lotus Evora S: první dojmy z mosteckého okruhu - 27 - Lotus Evora S dojmy okruh Most 27Lotus Evora S: první dojmy z mosteckého okruhu - 28 - Lotus Evora S dojmy okruh Most 18

Základní cena testovaného vozu (Evora S): 1 899 900 Kč
Základní cena testované verze (Evora S 2+2): 1 999 900 Kč
Cena testovaného vozu (Evora S 2+2 + příplatková výbava): 2 199 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vzadu podél před zadní nápravou
Objem: 3 456 ccm
Největší výkon: 257,5 kW (350 k) při 7 000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon zadních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 277 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,6 l
Mimo město: 7,6 l
Kombinovaná: 10,2 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 342 mm
Šířka: 1 848 mm
Výška: 1 223 mm
Rozvor náprav: 2 575 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 437 kg
Užitečná hmotnost: - kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 160 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše