Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Lotus Evora S: první dojmy z mosteckého okruhu
4.7.2011 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Poprvé jsme vyzkoušeli ostřejší verzi Lotusu Evora, a to hned na okruhu v Mostě. Jaký je a jak se chová na limitu?
Přehled kapitol
Skvělé auto s jedním „ale”
Evora S mě do značné míry nadchla a ani nevíte, s jakou chutí bych ji vystavil perfektní vysvědčení. Bohužel nemohu, neboť nad všemi možnými skvělými vlastnostmi visel podobně jako u základní Evory jeden otazník v podobě mimořádně nevstřícného řazení. Chvílemi jsem měl chuť na něj vzít kladivo.
Nechci se ale unáhlovat a vše ještě proberu s místním dovozcem, firmou IBS Motor, neboť jsem přesvědčen, že řazení buď doznalo újmy při předešlých jízdách v Mostě, nebo jej od výroby trápí něco řešitelného.
Krom tohoto nemalého problému je Evora S výjimečným autem, které spojuje takřka závodní koncepci s nízkou stavbou, snesitelnou hmotností a silnějším motorem, jenž konečně dokáže využít možností podvozku vozu. Uchvátila mě především jeho „zatáčivost” a ovladatelnost na limitu, která je u auta této koncepce vcelku výjimečná.
Věřím, že vám v budoucnu budeme moci přinést podrobnější dojmy i z ježdění na běžných silnicích, pro které se zdá být Evora v libovolné verzi stvořena především.
Základní cena testovaného vozu (Evora S): 1 899 900 Kč
Základní cena testované verze (Evora S 2+2): 1 999 900 Kč
Cena testovaného vozu (Evora S 2+2 + příplatková výbava): 2 199 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vzadu podél před zadní nápravou
Objem: 3 456 ccm
Největší výkon: 257,5 kW (350 k) při 7 000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon zadních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 277 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,6 l
Mimo město: 7,6 l
Kombinovaná: 10,2 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 342 mm
Šířka: 1 848 mm
Výška: 1 223 mm
Rozvor náprav: 2 575 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 437 kg
Užitečná hmotnost: - kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 160 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz