První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda

Na pobřeží Středozemního moře jsme poprvé vyzkoušeli inovovaný Conti GTC. Novinek nabízí více, než se na první pohled může zdát.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Jízdní dojmy a další testy

První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda

17.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na pobřeží Středozemního moře jsme poprvé vyzkoušeli inovovaný Conti GTC. Novinek nabízí více, než se na první pohled může zdát.

Tuhá povaha

Na absenci střechy nezapomínám jen kvůli nerušícímu aerodynamickému svistu. Bentley tvrdí, že se jim povedlo vyrobit kabriolet s nejvyšší torzní tuhostí karoserie na trhu. Nejsem chodící encyklopedie, abych mohl srovnávat čísla, ale subjektivně se GTC zdá být stejně dobré jako po této stránce špičkové BMW řady 6. Rám předního okna se podle pevného obrazu vnitřního zpětného zrcátka ani nehne a stejně působivě tuhý je i sloupek řízení. Volantem jde otáčet na můj vkus příliš zlehka, ale co mě dokonale zmátlo, je neskutečná zpětná vazba v řízení. Na kabriolet a ještě od Bentley možná až nepatřičná. Když jsem asi před rokem jezdil v „novém“ kupé, bylo frustrující poznat tupé řízení ve sportovním GT, tady bych se s tím asi i smířil.

První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda - 10 - Bentley Continental GTC 11První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda - 11 - Bentley Continental GTC 10První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda - 12 - Bentley Continental GTC 13

Je to natolik nečekaná a výrazná změna, že mám nutkání svěřit se s tím někomu od Bentley, zdali nemám halucinace anebo rozštelovanou sbíhavost na přední nápravě. Po ruce je Brian Gush, šéfinženýr přes podvozky, motory a rovněž odpovědný za divizi motorsportu. „To se vám nezdá. Po připomínkách jsme se na řízení opravdu zaměřili a změny byly provedeny také u kupé,“ ujišťuje mě.

I tak si ale nemyslím, že to v případě Continentalu GTC bylo nezbytné. Umí jezdit rychle, to ano. S výkonem 575 koní až 314 km/h. Ale v některých zatáčkách s menším poloměrem poznáte, že tohle auto patří do levého pruhu dálnice anebo do rukou člověka schopného při jízdě po okresce vnímat krásu okolí. Nastavení pohonu všech kol bylo také zde přestavěno tak, aby při běžných podmínkách putovalo na zadní nápravu šedesát procent výkonu. A na výjezdech je to skutečně znát. Jenže existují momenty, kdy vám GTC naznačí, že je vaše chování nepřístojné.

První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda - 13 - Bentley Continental GTC 14První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda - 14 - Bentley Continental GTC 15První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda - 15 - Bentley Continental GTC 08

Letité převody

Thomas pracoval patnáct let pro Ferrari a dalších osm v Porsche nejen jako kancelářská krysa, takže proti volnějšímu výběhu stáda pod kapotou neprotestuje. Plyn se velmi důvěrně seznamuje s hlubokým vlasem drahého koberečku a Conti (po krátkém zaváhání turbodmychadel) vyrazí vstříc rovince s nenuceností startujícího Boeingu. Skoro. Šestistupňová automatická převodovka ZF je v takových chvílích přistižena při nevhodném škubnutí bez ohledu na automatický nebo manuální režim a usvědčena z toho, že je nejvyšší čas ustoupit z pozic před mladším a hladčeji řadicím osmikvaltem. A když už, bude to chtít vymyslet novou pozici pro pádla, aby se to levé neustále nepletlo s páčkou směrovek.

První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda - 16 - Bentley Continental GTC 21První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda - 17 - Bentley Continental GTC 26První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda - 18 - Bentley Continental GTC 30

Před zatáčkou šlápnete na příjemně tuhý brzdový pedál, abyste zjistili, že GTC umí skvěle zpomalovat navzdory setrvačnosti lokomotivy a absenci příplatkových karbon-keramických kotoučů. Pošlete vůz do oblouku bez zbytečné agresivity a od jeho vrcholu můžete celou tu masu kovu a dřeva nechat katapultovat ven, přičemž cítíte snahu zádi pomáhat vám zatáčet. Ale pouze do jistého okamžiku. Nemám pár zbytečných nul na kontě, abych to zkoušel s vypnutou stabilizací na běžné silnici, ale elektronika vás pustí natolik, abyste i s její pomocí odhalili hranici, kde se začíná projevovat nevyhnutná těžkopádnost. To samé jen na přední nápravě zaregistrujete při nevhodném nájezdu a prvním náznaku nedotáčivosti.

První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda - 19 - Bentley Continental GTC 31První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda - 20 - Bentley Continental GTC 32První test Bentley Continental GTC 2012: těžká pohoda - 21 - Bentley Continental GTC 33

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše