Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy, Jízdní dojmy a další testy > Článek
Volkswagen Touareg II v akci: terénu se nebojí
31.5.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Druhá generace VW Touareg oficiálně vstoupila na český trh a my jsme si v praxi vyzkoušeli, že automobil oproti svému předchůdci neztratil nic ze svých schopností. Podívejte se, do jakých situací se nový Touareg dostal.
Na silnici podává vysoké jízdní výkony a své pasažéry zabalí do komfortu vzduchového odpružení, v terénu pak zvládne i opravdu drsný off-road. Záleží ovšem na tom, jakou verzi si vyberete. Nová generace má přibližně o 200 kg nižší hmotnost, aerodynamicky optimalizovanější karoserii, novou osmistupňovou samočinnou převodovku, motory využívající špičkových technologií (systém start-stop pro šestiválcové motory, rekuperace energie při brzdění) včetně hybridní verze. Nový Touareg vychází koncepčně stejně jako jeho předchůdce ze samonosné karoserie s nezávisle zavěšenými koly. Podvozek disponuje vpředu i vzadu dvojitými příčnými rameny a můžete si vybrat mezi odpružením konvenčními ocelovými vinutými pružinami nebo vzduchovými vaky, které jsou ovšem narozdíl od předchůdce plněny dusíkem a tudíž není třeba se o ně jakkoli starat. Vzduchové odpružení přispívá k lepšímu chování na silnici a zároveň umožňuje měnit světlou výšku v terénu až do extrémní hodnoty 300 mm.
Ještě předtím, než se rozhodnete pro pořízení tohoto automobilu, musíte si vybrat pro jaké účely bude sloužit. Volkswagen totiž u druhé generace nabízí dva odlišné druhy pohonu všech kol. V obou případech se jedná o stálý pohon všech kol, ale v případě silniční verze 4Motion dostane terénní volkswagen techniku od Audi v podobě mezinápravového diferenciálu Torsen, který ve standardních podmínkách rozděluje točivý moment na přední a zadní kola v poměru 40:60. Zde nečekejte závěry diferenciálů ani redukci, trakci mimo silnici podpoří elektronické závěry diferenciálu (EDS) a brzdový asistent při jízdě z kopce aktivovaný otočným ovladačem na středovém panelu.
Schopnosti pro off-road nabídne systém 4XMotion ve spojení se vzduchovým odpružením, který je součástí tzv. Paketu Terrain Tech, jehož součástí je navíc palivová nádrž o objemu 100 l (standardní modely mají pouze 85 l). Ve své podstatě se jedná o systém použitý již na předchozím modelu s klasickým planetovým uzavíratelným (prostřednictvím lamelové spojky) mezinápravovým diferenciálem s terénní redukcí (1:2,63) a závěrem zadního diferenciálu, který funguje opět na bázi lamelové spojky. I zde jsou samozřejmě k dispozici elektronické systémy regulace prokluzu a přibrzďování kol při jízdě z kopce, nicméně klasická technika v terénu zvládá mnohem více.
O tom jsme se přesvědčili v bývalém vojenském prostoru u Bělé pod Bezdězem. Ostrá stoupání (až 100 % čili 45 stupňů), klesání a zlomy, jízda v mazlavém bahně i hlubokém písku, boční náklony (do 70 procent, 35 stupňů) a hluboké brody (Touareg umí brodit až do hloubky 580 mm) zvládal terénní volkswagen zcela bravurně a bez zaváhání. Jediným omezením skvělé trakce na všech površích tak budou pneumatiky. Je prakticky nemožné najít takové, které by s přehledem zvládaly rychlosti přes 200 km/h na silnici a přitom se dokázaly poprat s těžkým terénem, což je ovšem problém všech takto vybavených luxusních SUV. Plně univerzální pneumatika prostě neexistuje.
Pro verzi 4XMotion bude k dispozici pouze vznětový šestiválec 3,0 litru (176 kW, 550 N.m) s přímým vstřikováním common-rail a technologií Blue Motion (systém start-stop a rekuperace energie při brzdění). Další motorizace, které představují zážehový šestiválec s přímým vstřikováním FSI 3,6 l (206 kW, 360 N.m), vznětový osmiválec 4,2 litru (250 kW, 800 N.m) stejně jako hybrid dostaly k dispozici pouze základní verzi 4Motion s Torsenem.
Svými rozměry je druhá generace stejná jako předchůdce, rozvor i celková délka narostly o 4 cm, u výšky a šířky je rozdíl minimální. Prostorové poměry se rozhodně zlepšily na zadních sedadlech, která jsou posuvná v rozpětí 160 mm, a zvýšil se i objem zavazadlového prostoru, jehož kapacita se při pětimístném uspořádání mění od 580 do 660 litrů, při dvoumístném je k dispozici dokonce 1642 l.
Již první generace Touaregu měla v nabídce některé supermoderní technologie, které se následně objevují i u jeho nástupce. Jedná se především o adaptivní tempomat a funkci Front Assist, která řidiče varuje při nebezpečném přiblížení k možné překážce, systém sledování mrtvého úhlu (Side assist) nebo systém signalizace při opuštění jízdního pruhu (Lane assist). Novinkou je navigační systém s velmi kvalitní dotykovou osmipalcovou obrazovkou a kamerový systém Area view umožňující sledovat dění vpředu, vzadu i vedle vozidla. Poprvé jsou v Touaregu použity také bi-xenonové světlomety s funkcí Dynamic Light Assist, která sleduje provoz a mění výšku světelného paprsku tak, aby nedocházelo k nežádoucímu oslnění řidičů v protijedoucích vozidlech, takže odpadá při jízdě po dálnici tlumení dálkových světel.
Nový Touareg má co nabídnout a přitom zájemci o něj nemusí mít tak tučná konta. Základní verzi 3.0 V6 TDI Blue Motion pořídíte za 1 227 900 korun, 3,6 V6 FSI za 1 237 600 korun, model poháněný osmiválcem 4,2 TDI stojí 1 843 900 a hybrid přijde na 1 887 200 korun.






















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Při osobním prodeji ojetiny buďte opatrní, majitel tohoto auta leží v těžkém stavu v nemocnici
16.10.2020 (1) - Při doplňování nemrznoucí směsi je třeba vyhnout se časté chybě, může zničit motor
17.10.2020 (1) - Výrobci záměrně zkreslují točivý moment elektrických aut, realita je úplně jiná
25.10.2020 (1) - Patálie s ojetým elektromobilem ukazují, co může jejich majitele potkat už po 7 letech
30.10.2020 (1) - Nový Fiat 500 je zatím propadák, Italové si ale nechali otevřená zadní vrátka
24.11.2020 (1) - K mání je vzácný Mercedes milovaný diktátory, má velmi pozoruhodnou historii
27.11.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
před 5 hodinami (1)
Živá témata na fóru
- Zabavne kabrio kolem 300tis 22:14 - Jenyk
- Chlubítko univerzální 21:55 - Snowman000
- BMW Divize 19:46 - Brus
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss