Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Vyzkoušeli jsme Škodu Vision E. Co všechno říká o budoucnosti českých aut?
31.8.2017 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
Vision E je další designově odvážný koncept Škody. Její blízkou budoucnost opravdu naznačuje, ale trochu jinak, než jsme si dosud mysleli.
Přehled kapitol
Jen tři roky do výroby a co to pro design znamená?
Když jsem se v úvodu tohoto pojednání rozepsal, že Vision E není Kodiaq GT, ale k jinému sériovému vozu může mít blíže, než bychom si možná uvědomovali, vedla mě k tomu ještě jedna vedlejší úvaha, která snad stojí za zmínku.
Pokud zvážíme, že první elektromobil má být představen už za tři roky a obvyklý vývoj vozu trvá přibližně pět až šest let, mělo by to znamenat, že Škoda má design svého auta postaveného na téměř dokončené platformě MEB víceméně hotový a dnes piluje už jen maličkosti.
Samozřejmě se můžu mýlit, mladoboleslavská automobilka chytře fabuluje, aby zmátla konkurenci, vyzkoušela si i něco jiného než jen ryze praktický model a ve výsledku v roce 2020 vyrukuje s dalším relativně konzervativním produkčním autem, které budete muset místo tankování akorát připojovat k zásuvce.
Nějak mám ale problém takovému scénáři uvěřit a to zejména s ohledem na loňskou Škodu Vision S, která po brzké premiéře produkčního SUV Kodiaq ukázala, že byla více než jen obyčejným stylistickým cvičením ve slepé uličce. Naopak plnohodnotným způsobem rozkrývala, jak bude velký crossover vypadat a dost možná nám to samé sděluje i Vision E.
Tvary pseudo-kupé přitom nejsou překážkou. Kodiaq GT míří v první řadě do „nenasytné“ Číny, která kvůli značnému smogu v obrovských městských konglomeracích elektromobily nejen uvítá, ale už dnes je masivním způsobem dotuje. Výrobně dražší a luxusněji působící elektromobil, který by zde model GT podpořil a postupem času ho možná i nahradil, by proto mohl být pomyslnou trefou do černého, které by Škodě pomohla i v Evropě...
Kompletní fotogalerie (47 foto)
< Předchozí3 / 3
Diskuze 3 příspěvky
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 18:41 - řidičBOB
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova