Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Vyzkoušeli jsme Škodu Vision E. Co všechno říká o budoucnosti českých aut?
31.8.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Vision E je další designově odvážný koncept Škody. Její blízkou budoucnost opravdu naznačuje, ale trochu jinak, než jsme si dosud mysleli.
Přehled kapitol
Jen tři roky do výroby a co to pro design znamená?
Když jsem se v úvodu tohoto pojednání rozepsal, že Vision E není Kodiaq GT, ale k jinému sériovému vozu může mít blíže, než bychom si možná uvědomovali, vedla mě k tomu ještě jedna vedlejší úvaha, která snad stojí za zmínku.
Pokud zvážíme, že první elektromobil má být představen už za tři roky a obvyklý vývoj vozu trvá přibližně pět až šest let, mělo by to znamenat, že Škoda má design svého auta postaveného na téměř dokončené platformě MEB víceméně hotový a dnes piluje už jen maličkosti.
Samozřejmě se můžu mýlit, mladoboleslavská automobilka chytře fabuluje, aby zmátla konkurenci, vyzkoušela si i něco jiného než jen ryze praktický model a ve výsledku v roce 2020 vyrukuje s dalším relativně konzervativním produkčním autem, které budete muset místo tankování akorát připojovat k zásuvce.
Nějak mám ale problém takovému scénáři uvěřit a to zejména s ohledem na loňskou Škodu Vision S, která po brzké premiéře produkčního SUV Kodiaq ukázala, že byla více než jen obyčejným stylistickým cvičením ve slepé uličce. Naopak plnohodnotným způsobem rozkrývala, jak bude velký crossover vypadat a dost možná nám to samé sděluje i Vision E.
Tvary pseudo-kupé přitom nejsou překážkou. Kodiaq GT míří v první řadě do „nenasytné“ Číny, která kvůli značnému smogu v obrovských městských konglomeracích elektromobily nejen uvítá, ale už dnes je masivním způsobem dotuje. Výrobně dražší a luxusněji působící elektromobil, který by zde model GT podpořil a postupem času ho možná i nahradil, by proto mohl být pomyslnou trefou do černého, které by Škodě pomohla i v Evropě...
Kompletní fotogalerie (47 foto)
< Předchozí3 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 6 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
8.6.2025Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
8.6.2025Jinak nepříliš ceněné Ferrari postavené na míru prezidentovi firmy se prodalo za pořádný ranec, interiér má jako žádné jiné
8.6.2025Data z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
8.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva