Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Audi představilo nový šestiválec 3,0 TDI, vyvine až 272 koní
9.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě vyššího výkonu má pohonná jednotka přinést také snížení spotřeby o 13 procent. Vyhovovat pochopitelně bude i emisní normě Euro 6.
Příchod nového turbodieselu bychom za normálních okolností jistě nevelebili, přece jen je nám příjemnější vůně benzinu. V době downsizingové je však třeba mít mysl otevřenější než dříve a být rád za každou pohonnou jednotku, která nešla cestou snižování objemu a počtu válců. I nadále tedy máme tu čest s třílitrovým šestiválcem, který mezi jednotlivými řadami válců svírá úhel 90 stupňů. Jak se přitom asi dá očekávat, chlubí se nejen vyšším výkonem, ale také nižší spotřebou resp. emisemi CO2.
Začneme výkonem, který se dočkal dvou úrovní naladění. Slabší provedení nabízí 218 koní, silnější pak 272. Točivý moment přitom u vrcholné verze narostl na 600 Nm, tedy o 50 Nm více, než kolik nabízí stávající potentnější šestiválec. Ten přitom produkoval 245 koní, jeho slabší kolega pak 204. Bohužel, momentálně není možné přesně určit, nakolik tato změna ovlivnila jízdní dynamiku - to bude odvislé od konkrétního modelu.
To samé pak můžeme říci také o spotřebě, v tomto případě ovšem máme alespoň jistý náznak věcí budoucích v avízu, že souhrnně by oproti předchozí pohonné jednotce měla ta nová přinést úsporu ve výši 13 procent. V případě emisí CO2 pak máme počítat s průměrným poklesem o 15 gramů na kilometr, přičemž po stránce legislativní je samozřejmostí splnění norem Euro 6.
Těchto změn přitom bylo dosaženo hlavně výměnou „vnitřností“ agregátu. Nové jsou tak pístní kroužky a čepy, jež mají snižovat tření. Kliková skříň a hlava válců pak dostaly separátní okruh chlazení, modernizován by systém termálního managementu a změnám se nevyhnulo ani samotné přeplňování. Mimo to lze zmínit ještě palivový filtr, katalyzátor NOx či vstřikování močoviny.
Podle Audi se tyto komponenty objevují v rámci jednoho motoru vůbec poprvé v automobilové historii, pročež značka novou pohonnou jednotku považuje za „čistý diesel“. Jen na něj se ovšem ve svých inovacích nezaměřila - pro vozy s pohonem předních kol a podélně uloženým motorem totiž značka nabízí i nové sedmistupňové DSG. To by přitom mělo přinést další redukci emisí CO2, a to o 10 g/km.


Nový třílitrový turbodiesel Audi přináší vyšší výkon a nižší spotřebu. Přitom odolal vábení downsizingu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejčtenější články
„Rychlé” dobíjení vám zničí vaše elektrické auto, varuje nová studie, zkrácení životnosti baterií je ohromné
16.5.2025Kia po kritice zkusila napravit vzhled jednoho z nejošklivějších aut posledních let novou verzí, neměla na výběr
16.5.2025Elektrický Dodge Charger Daytona R/T nikdo nechce tak moc, že v prodeji končí jen pár měsíců poté, co začal být k mání
16.5.2025Někdo 38 let téměř jen v garáži schovával auto koupené za statisíce, teď ho prodal za víc než 5 milionů
16.5.2025Další výrobce elektromobilů padá ke dnu i se svými unikátními vychytávkami, došly mu peníze a je v nucené správě
16.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva