Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Audi zařízlo vývoj motoru 2,0 TFSI s více než 400 koňmi, prý není třeba
21.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pohonná jednotka z konceptu TT Quattro Sport se výroby nedočká a dozajista se tedy neobjeví ani v Golfu R400. Ten vzniknout přesto může.
Pokud máte dobrou paměť, možná si vzpomenete na jednotlivé exponáty předloňského autosalonu v Ženevě. Mezi nimi zářilo i bílé koncepční Audi TT Quattro Sport, které poháněl dvoulitrový čtyřválec z rodiny EA888 naladěný na 420 koní a 450 Nm točivého momentu. Stejná pohonná jednotka se ukázala i v Golfu R400, který dorazil o pouhý měsíc později do Pekingu. Koncern VW Group přitom následně uvedl, že v obou případech počítá se sériovou výrobou, byť nejspíše kusově omezenou.
Podle aktuálních informací ale můžeme na takový motor v sériově vyráběném autě zapomenout, Audi totiž vývoj přeplňované jednotky odpískalo. „Motor z rodiny EA888 se čtyřmi stovkami koní je mrtev,“ uvedl technický šéf divize Quattro GmbH Stephan Reil. „Je totiž jen o 12 kilo lehčí než pětiválec a pokud bychom potřebovali, pak ten můžeme snadno naladit na 420 koní. Čtyřválce tedy není třeba.“
Ve světle těchto slov je zjevné, že nevznikne ani verze určená Volkswagenu, což ale není zase tak překvapivé. Jednak koncern škrtá výdaje a vývoj nového výkonného motoru, který by dostalo pouze pár extrémních modelů, s touto strategií nekoresponduje - jak dodal sám Reil, pohonná jednotka by byla „neskutečně drahá“. A pak, pokud si vzpomenete, se též u přistižených prototypů Golfu R400 spekulovalo o tom, zda nemají pod kapotou motor 2,5 TFSI. Sám konec motoru 2,0 TFSI High Power, jak si říkal, tedy nutně neznamená konec superGolfu, třebaže i nad jeho budoucností se vznáší otazníky.
Tak či onak, 420koňový čtyřválec jen pro tento Golf a pár spřízněných modelů by byl pro koncern příliš drahý špás. Reil navíc za Audi přidává, že jde „pouze o čtyřválec“, čímž se vylučuje využití v dalších vozech čtyř kruhů, kupříkladu v takové R8. Jakkoliv přitom daná myšlenka může být úsměvná, až tak nelogická není. Měli bychom tu totiž stejný výkon, jako zpočátku nabízelo kupé první generace osazené osmiválcem. Dvoulitrová jednotka by také byla o poznání lehčí a do třetice jsou tu nižší daně, zvláště pak v Číně.
I přes tyto možné výhody se ale evidentně můžeme s produkční verzí výkonného čtyřválce rozloučit. Během smutečního proslovu by přitom mělo zaznít, že jej navrhl a následně nechal postavit Friedrich Eichler. Ten dříve pracoval pro třícípou hvězdu, kde vyvinul přeplňovanou dvoulitrovou jednotku pohánějící modely 45 od AMG. Jde tedy jednoznačně o muže, který o výkonných čtyřválcích s turbem něco ví.
Eichler se sériovou výrobou počítal, někdejší člen vedení Audi odpovědný za vývoj, Dr. Ulrich Hackenberg, při premiéře konceptu TT uvedl, že pohonná jednotka je připravena k produkci. „Museli bychom pouze změnit hlavu válců, neboť rodina EA888 v ní má nově integrované svody. V případě tohoto motoru a výkonu je vytvářeno takové teplo, že jsme to museli změnit.“
Vyjma této modifikace však byla pohonná jednotka takřka připravena pro výrobu. To navíc mělo urychlit práce techniků Audi na nové generaci 2,5litrového pětiválce, který je pro značku ikonický. Ten dostal požehnání velmi snadno, objeví se u vícero modelů. S celohliníkovou konstrukcí je pak lehčí než předchůdce, zároveň nabízí větší točivý moment (480 Nm) než čtyřválec.









Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s více než 400 koňmi z koncepčního Audi TT Quattro Sport se sériové výroby nedočká
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
včeraNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva