Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Ford představil nový motor 3,5 V6 turbo a 10st. automat. Bohužel ne pro Evropu
4.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová převodovka poprvé neobsahuje žádné litinové díly, 3,5l V6 EcoBoost má lehčí vnitřnosti dmychadel a prý bude „benefitovat” ze start-stopu.
Současný Ford F-150 je na trhu jen chvíli, ve třinácté generaci na něj vstoupil jako vůz modelového roku 2015. Pro modelový rok 2017 si ale pro něj modrý ovál nachystal pár novinek. K těm největším patří vylepšený šestiválec EcoBoost a nová desetistupňová převodovka. F-150 s tímhle motorem tedy bude mít více síly, ale má jezdit s menší spotřebou.
3,5l V6 EcoBoost má dvě turbodmychadla, která mají nově lehčí vnitřnosti a dodávají o trochu víc plnicího tlaku, takže přibude 40 Nm na výsledných 450 Nm. Výkon zůstává na 370 koních. Motor byl vylepšen i na dalších místech, zejména se snahou snížit jeho hmotnost, takže vačkové hřídele jsou nyní duté. Celkem byli konstruktéři schopni stáhnout hmotnost motoru o 2 kg.
Desetistupňový automat není zas takovou novinkou, hovořili jsme o něm už v souvislosti s plánovaným Fordem F-150 Raptor, který by se měl ukázat někdy začátkem příštího roku, jsou-li původní informace stále pravdivé. Tahle, která bude ve standardním F-150 s V6 EcoBoost, bude mít tři nejvyšší stupně dorychla, tzv. overdrive, a má mít mnohem větší rozsah převodových poměrů než dosavadní šestikvalty. Pochopitelně, má-li k dispozici deset kvaltů.
Bude tak moci snáze zvolit optimální stupeň pro jakoukoliv situaci, ať už budete táhnout těžký přívěs do prudkého kopce, nebo pojedete v klidu rychlostí 65 mil v hodině po dálnici na placce někde uprostřed Států. Převodovka nemá žádné litinové díly, prý poprvé u Fordu.
Vůz dostane i systém start-stop, který je ale v USA k ničemu, tamní test spotřeby pro katalogy ho neocení. Dlužno dodat, že také americká čísla spotřeby v katalozích často odpovídají tomu, za kolik pak s auty jezdí zákazníci v reálném světě. Jestli ono by Evropě nestačilo převzít americké metody místo složitého vymýšlení nových, ale to odbíháme od tématu.
„Pohonné ústrojí je srdcem každé F-150 a náš nový 3,5l EcoBoost a desetistupňová převodovka dá zákazníkům víc síly, efektivity a jistoty,” komentuje novinky Raj Nair, technický šéf Fordu a vice-prezident pro produktový vývoj. Víme také, že tento motor s desetikvaltem bude k mání od letošního podzimu. Na přesná technická data, čísla spotřeby a ceny si ale ještě počkejme.



Upravený motor 3,5 V6 Ecoboost má o 40 Nm víc




Desetistupňový automat má tři nejvyšší kvalty do rychla






















V F-150 se tyhle novinky objeví letos na podzim (ilustrační foto)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 9 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
